مقالات گردشگری

8 مدل محبوب از میان انواع مدل های کاپشن بهاره

در اوایل بهار، هنوز هوا کمی مانند زمستان سرد است اما این سرما به مقدار سرمای استخوان سوز زمستان ها نیست. به همین دلیل، پوشیدن لباس هایی مثل انواع مدل های کاپشن بهاره که سبک تر هستند و در عین حال می توانند از شما در برابر سرمای اندک محافظت نمایند، رواج...

24 فروردین 1403

طرح پذیرنده ملی راهی برای ارائه خدمات مطلوب به کسب وکارها و دارندگان کارت های بانکی

به گزارش دیده بان گردشگری ایران و به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک در طرح پذیرنده ملی خدمات مناسبی را برای دارندگان کارتخوان بانک ملی ایران، در قالب بسته های تشویقی و خدماتی و بعلاوه اهدای جوایز ویژه به دارندگان کارت های بانکی ارائه می...

20 فروردین 1403

بازدید 37 هزار توریست از مجموعه جهانی بیستون

به گفته معاون جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی استان کرمانشاه بیش از 37 هزار جهانگرد نوروزی از مجموعه جهانی بیستون در شهرستان هرسین بازدید کرده اند.

16 فروردین 1403

سیزده بدر 1403 تهران کجا بریم؟ جاهای دیدنی تهران برای روز طبیعت

در روزهای بهاری، هنگامی که تعطیلات نوروز به آخرین لحظات خود نزدیک می شود، شهر تهران با رنگارنگی و شور و شوق خاص خودش، همچنان در پذیرایی از گردشگران و مهمانان است.اگر قصد خرید بلیط هواپیما تهران را دارید و یا ساکن شهر تهران هستید؛ در این مطلب به معرفی...

10 فروردین 1403

حافظیه و استان فارس همچنان رکورددار بازدیدهای نوروزی هستند

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، حافظیه و استان فارس همچنان رکورددار بازدیدهای نوروزی هستند.

8 فروردین 1403

6751 قایق تفریحی آماده سفرهای نورزی

سخنگوی سفرهای دریایی نوروزی سازمان بنادر و دریانوری گفت: 6751 فروند قایق تفریحی 5 تا 7 نفره با ظرفیت 41 هزار و 380 نفر برای سفرهای دریایی آماده شده است.

26 اسفند 1402

شناور تفریحی با ظرفیت 50 نفر در مازندران به گل نشست

ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، شناور تفریحی با ظرفیت 50 نفر در مازندران به گل نشست.

16 اسفند 1402

فریدون شهر، عروس طبیعت اصفهان

در دل رشته کوه زاگرس یکی از زیباترین شهرهای استان اصفهان به نام فریدون شهر قرار گرفته است. این شهر که به آن عروس طبیعت اصفهان گفته می گردد جاذبه های طبیعی بی نظیری دارد و دارای رودخانه های جاری، طبیعت سرسبز، آبشارهای زیبا و کوه های سر به فلک کشیده است....

13 اسفند 1402

عکس ، بازسازی چهره واقعی شاعر مشهور پس از 700 سال

دانشمندان برای اولین بار پس از بیش از 700 سال توانستند از روی جمجمه دانته آلیگیری، خالق سه گانه کمدی الهی چهره او را بازسازی نمایند.

10 اسفند 1402

بهترین کشورها برای سفر در نوروز 1403

معرفی بهترین کشورها برای سفر در نوروز 1403 می­تواند به شما در انتخاب بهتر کمک کند. همچنین می­توانید تور هند نوروز 1403 و تورهای دیگر را با یکدیگر مقایسه کنید.

5 اسفند 1402

9 شخصیت کتاب های پرسی جکسون که در فصل اول سریال غایب بودند

فصل اول سریال پرسی جکسون (Percy Jackson and the Olympians) شبکه دیزنی+ شامل شخصیت های مهم متعددی از مجموعه کتاب های پرسی جکسون و ایزدان المپ می گردد، اما چند چهره و موجود افسانه ای که در رمان سارق آذرخش (The Lightning Thief) حضور داشته اند، در سریال غایب بودند؛ این چهره ها و موجودات...

2 اسفند 1402

نقض حریم مقبره شیخ مغربی در استهبان ، سازه های فلزی بدون مجوز میراث فرهنگی در حریم اثر ثبت ملی شده برپا شد

خبرنگاران- مریم جلیلوندفرد: فعالان میراث فرهنگی استهبان در استان فارس از نقض حریم مقبره ثبت ملی شده شیخ مغربی در این شهرستان خبر از سوی بنیاد مهدویت استهبان خبر دادند.

29 بهمن 1402

هیروگلیف چه زمانی ابداع شد؟

ایسنا/ بدنبال آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، این پرسش مطرح می شود که هیروگلیف چه زمانی ابداع شد؟

29 بهمن 1402

آشنایی با منطقه تفریحی سد کارده مشهد

مشهد و اطراف آن پر از ییلاق های خوش آب و هوا، باغ ها و روستاهای بکر است. اگر اهل طبیعت گردی هستید گزینه های زیادی برای لذت بردن از طبیعت خواهید داشت. یکی از مکان های دیدنی و تفریحی نزدیک مشهد، منطقه سد کارده می باشد.

25 بهمن 1402

6 دلیل برای سفر تفریحی به عربستان

سفر سیاحتی به عربستان به واسطه جاذبه های گردشگری و امکانات تفریحی و رفاهی این کشور، یکی از گزینه های محبوب گردشگران در سراسر جهان محسوب می شود.

17 بهمن 1402

ایران واقعی را به گردشگران هندوستان و قرقیزستان معرفی می کنیم

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه نمایشگاه گردشگری تهران فرصتی ویژه برای افزایش تعاملات دو سویه با بازارهای هدف گردشگری است، گفت: در کوشش هستیم با بالا بردن سطح تعاملات و میزبانی از چهره های شناخته شده بازارهای هدف...

14 بهمن 1402

چکدرمه همراه با یک لیوان دوغ شتر!

ترکمن ها با ترشاندن شیر شتر، دوغ درست می کنند، چرا که برای اجداد کوچ نشین آنها، هیچ چیز نمی توانست در گرمای سخت و طاقت فرسای بیایان، بهتر از دوغ شتر باشد.

14 بهمن 1402

رودخانه کاجو، منطقه ای دیدنی و تاریخی در سیستان و بلوچستان

رودخانه کاجو در قدیم به نام گاجان مشهور بوده و نام قدیمی قصرند نیز گنج آبه موسوم بوده و نام گاجان به مروز زمان به کاجه و کاجو تغییر یافته است.

11 بهمن 1402

شگرد تایلند در افزایش تعداد گردشگران چینی

تایلند و چین روز یکشنبه (28 ژانویه) توافق کردند که شرایط ویزا را برای اتباع یکدیگر لغو کنند تا سفر و گردشگری بین دو کشور آسیب دیده از کووید-19 تسهیل شود.

10 بهمن 1402

پیدا کردن دست نیافتنی ترین ماده دنیا به در عمق 2 کیلومتری زمین

ایرنا نوشت: بزرگترین و عمیق ترین آزمایشگاه زیرزمینی دنیا در عمق 2370 متری زمین، به منظور کوشش برای کشف اسرار ماده تاریک در چین راه اندازی شده است.

5 بهمن 1402
تعداد: (308)