بهداشت دهان و دندان

راه های تمیز کردن طلا در خانه چیست؟

هزاران سال است که طلا محبوب ترین فلز برای ساخت زیورآلات محسوب می شود و درخشندگی آن هوش از سر هر کسی می برد. زیورآلات طلا در شکل ها و با خلوص مختلف ساخته می شوند. از طلای 24 عیار گرفته تا روکش کردن زیورآلات با آب طلا، همه جزو اکسسوری های ساخته شده از طلا محسوب...

3 اردیبهشت 1403

ماندگارترین معماهای هیتلر؛ کاربران اینترنتی معتقدند پناهگاه نازی های آلمان را در قطب جنوب پیدا کردند

یورو نیوز نوشت: کاربران Google Maps ادعا می کنند که با مشاهده یک دریچه مرموز و مخفی در قطب جنوب توانسته اند پناهگاه نازی ها در سال های پس از جنگ دوم جهانی را پیدا کنند.

17 شهریور 1402

کوچک ترین مار جهان در دام دوربین افتاد، فیلم

فرادید نوشت: این مار 10 سانتی متری به علت مقدار بسیار کوچکش، به راحتی از درزها و شکاف های ریزی که برای بسیاری از حیوانات قابل دسترس نیست، نفوذ می نماید.

7 تیر 1402

جانور غول پیکر زشت سیما با دندان های ترسناک

اینوسترانسویا جزو تیره منقرض شده زشت سیمایان (گورگونوپسیدیا) و یک شکارچی با دندان هایی شبیه به شمشیر بود که ابعادی به اندازه یک ببر داشته و احتمالا پوستش نیز مثل پوست کرگدن یا فیل، ضخیم بوده و بیشتر از پستانداران زنده امروزی، شبیه به خزندگان بوده.

27 خرداد 1402

چگونه در بهار، فکر خود را تمیز کنیم؟

آیا به نظافت بهاره فکر می کنید؟ برترین مکان برای آغاز آشپزخانه، گاراژ یا کمد نیست. سال جاری سعی کنید با فکر خود آغاز کنید. در ماه آوریل بیشتر مردم تصمیمات سال نوی میلادی را که چهار ماه پیش گرفته بودند فراموش نموده اند و بسیاری به عادت های قدیمی بازگشته...

22 فروردین 1402

6 دلیل مهم برای اینکه هر روز جعفری بخورید!

آیا می دانید که جعفری در میان سبزی های مختلف، حجم بالایی از ویتامین C را در خود جای داده است؟ هر یک فنجان جعفری حدود 80 میلی گرم ویتامین C دارد و به همین دلیل، مصرف آن می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

17 فروردین 1402

خرید اقساطی انواع کالاهای دیجیتال و به روز دنیای تکنولوژی

علت شکست برندهای قوی و مشهور جهان مثل سونی-اچ تی سی و ال جی در زمینه کالاهای دیجیتال که در آخر به فروش کالاهای خود به صورت اقساطی روی آوردند.

20 اسفند 1401

روش طبخ برنج لیمو ترش، خوشمزه و گیاهی

برنج لیمو ترش غذایی است که در این مطلب با روش پخت و مواد موجود در آن آشنا می شویم. ماده اصلی این غذا برنج است. بنابراین برای وعده ناهار مناسب می باشد.

25 بهمن 1401

فواید شیر برنج و خواص این دسر مقوی و خوشمزه برای بچه ها

شیر برنج یا آش شیر که در شاهنامه فردوسی با نام شیربا هم از آن یاد شده است، یکی از قدیمی ترین غذاهای ایرانی است که در عین سادگی غذایی کاملا مغذی و با ارزش غذایی بالا محسوب می شود. این غذا به دلیل داشتن شیر و برنج معمولا در ترکیب غذایی بچه ها زیر دو سال و به...

9 دی 1401

فیلم ، واکنش عجیب موش ها به موسیقی

انسان ها تنها حیواناتی نیستند که با آهنگ موسیقی حرکت می نمایند، به عنوان مثال، طوطی ها نیز این کار را انجام می دهند؛ محققان در 11 نوامبر در Science Advances گزارش دادند که موش ها نیز سر خود را با پخش موسیقی تکان می دهند.

6 آذر 1401

چگونه گرفتگی سینک ظرفشویی را درست کنیم؟

آب جوش ساده ترین راه برای باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی است. اما اگر جنس لوله ها پی وی سی (PVC) یا پلاستیک باشد، ممکن است آب جوش ذوبشان کند. پس اول از جنس لوله ها اطمینان حاصل کنید.

20 شهریور 1401

فوت وفن های درست کردن خورشت قیمه، از پخت خانگی تا غذای نذری

قیمه هایی که همه می گویند به شکل نذری طعم دیگری دارد و در خانه هیچ وقت این مزه را نمی دهد. درست کردن قیمه نذری، اما فوت و فن هایی دارد که با رعایت آن ها می گردد هرگاه خواستیم قیمه نذری در خانه درست کنیم.

30 مرداد 1401

روش های جذب کلسیم بیشتر

کلسیم یک ماده معدنی است که در بسیاری از بخش های بدن ما نقش مهم و حیاتی دارد. جذب کلسیم را می توان با مصرف درست و اصولی مواد خوراکی یا استفاده از انواع مکمل های دارویی افزایش داد. بعلاوه باید بدانیم کدام مواد غذایی جذب بیشتر کلسیم را دچار مشکل می نماید و...

9 تیر 1401

آشنایی با خواص فوق العاده فلفل قرمز

تسکین درد، کاهش وزن، برطرف سردی، سلامت پروستات مردان و جلوگیری از انواع سرطان از خواص فلفل قرمز است. در این مقاله به آنالیز خواص فلفل قرمز می پردازیم.

7 آذر 1400

مواد غذایی شامل کلسیم و نقش مهم آن ها در سلامت

کی از مواد معدنی که بیشتر از سایر مواد معدنی در بدن ما وجود دارد و وجود آن برای سلامتی ما لازم است کلسیم است. کلسیم به محکم بودن استخوان ها و دندان ها یاری می نماید و نقش مهمی در سلامت قلب و عروق و عملکرد عضلات ایفا می کند.

17 آبان 1400

علت دندان قروچه در بچه ها و نحوه درمان آن

علت اصلی دندان قروچه در بچه ها استرس و اضطراب است. در ادامه بیشتر با علت این مشکل و نحوه درمان آن آشنا می شوید.

8 آبان 1400

سوء تغذیه چیست؟

سوء تغذیه بیماری جدی و خطرناکی است که در آن بدن دچار کمبود مواد مغذی مورد احتیاج می گردد. اجازه دهید نگاهی به علل این بیماری ناراحت کننده انداخته و ببینیم هنگامی که در شخصی این حالت رخ می دهد، چه اتفاقی می افتد.

29 مهر 1400

به هم خوردن تعادل کلسیم خون

کلسیم یکی از اجزای معدنی خون است که به تنظیم ضربان قلب ، انتقال پیام های عصبی ، انقباض عضلات و تشکیل استخوان و دندان ها کمک می کند. افزایش یا کاهش غلظت کلسیم خون می تواند مسائل جدی و گاهی تهدیدکننده زندگی به بار آورد، به نحوی که غشاهای...

31 شهریور 1400

گیاه رازیانه، از خواص تا کاشت و برداشت در منزل!

خبرنگارانـ پزشکان و روانشناسان باور دارند که یکی از اصلی ترین علل بروز بعضی از بیماری های جسمی بیماری های روحی و روانی است. بسیاری از محققان منشأ بیماری های روحی و روانی را دور شدن انسان از طبیعت می دانند. بی شک زندگی های پر هرج و مرج امروز جوامع شهرنشین...

21 خرداد 1400

افزایش 10 برابری تعرفه وسایل یاری پزشکی سازمان تامین اجتماعی

تهران (پانا) - معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی از افزایش 10 برابری تعرفه یاری هزینه قلام وسایل یاری پزشکی پر مصرف این سازمان اطلاع داد.

1 دی 1399
تعداد: (23)