هوش مصنوعی

چرا ربات های انسان نما را به رنگ سفید می سازند؟

با پیشرفت فناوری و توسعه هرچه بیشتر ربات های مختلف که در حوزه های گوناگون و با اشکال متفاوت فعالیت می نمایند هنوز رنگ بخش عمده ای از ربات های ساخته شده سفید است. در این گزارش به آنالیز دلیل انتخاب این رنگ و پیامدهای آن می پردازیم.

3 فروردین 1403

صحبت بدون نیاز به تارهای صوتی

محققان در ایالات متحده برچسب جدیدی برای کمک به افراد مبتلا به اختلالات صوتی اختراع کرده اند که می تواند با استفاده هوش مصنوعی، حرکات ماهیچه های گلو را بخواند و آنها را به گفتار تبدیل کند.

29 اسفند 1402

اگر خودروی اپل لغو نمی شد، چه شکلی بود؟، عکس

پس از سال ها شایعه، وقتی پروژه ماشین اپل به واقعیت نپیوست و هیچ تصویری به بیرون درز نکرد، هوش مصنوعی مدل هایی براساس جزئیات داده شده به نمایش گذاشت.

17 اسفند 1402

هوش مصنوعی دروغگو شد!

زومیت نوشت: محققان شرکت Anthropic به چت بات های هوش مصنوعی یاد دادند که چگونه دروغ بگویند و نتیجه این پروژه، حیرت انگیز بود.

9 بهمن 1402

موزه داران باید زمان شناس و مخاطب شناس باشند

ایرنا/ براساس سخنان قائم مقام وزیر میراث فرهنگی کشور، موزه داران باید زمان شناس و مخاطب شناس باشند.

26 دی 1402

سال 2023 مقطع مهمی برای صنعت گردشگری و سفر بود

ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، سال 2023 مقطع مهمی برای صنعت گردشگری و سفر بود.

10 دی 1402

دزدیدن رمز عبور با شنیدن صدای کیبورد، شاهکار نو هوش مصنوعی، عکس

زومیت نوشت: یک مدل هوش مصنوعی تازه به وسیله میکروفون گوشی و با آنالیز صدای تایپ کیبورد لپ تاپ، می تواند رمز عبور کاربران را بازسازی کند.

18 آذر 1402

این خودرو مخصوص اینفلوئنسرها است!، عکس

دیجیاتو نوشت: اولین چیزی که در برخورد با کانسپت نیسان هایپر پانک جلب توجه می نماید، حجم های بسیار اغراق آمیز و خطوط تیز بدنه آن است.

29 مهر 1402

عکس ، این روبات قطع برق را پیش بینی می نماید ، پیشگیری پیش از خاموشی!

شرکت انرزا در انتاریو، کانادا درحال ابداع نوعی از روبات است که می تواند وقوع مسائل مربوط به شبکه برق را پیش بینی کند و حتی جلوی قطعی جریان الکتریسیته را بگیرد.

7 شهریور 1402

عکس یادگاری جو بایدن با آدم فضایی ها، هوش مصنوعی فرازمینی ها را معرفی کرد

زومیت نوشت: در پی اخبار وجود فرازمینی ها و پنهان کاری آمریکا، هوش مصنوعی آینده ای را متصور می گردد که آمریکا مجبور به معرفی فرازمینی ها به جهان شده است.

8 مرداد 1402

مدیرعامل مایکروسافت: هوش مصنوعی تهدیدی برای نسل بشر نیست

مدیرعامل مایکروسافت که به اروپا سفر نموده، در مصاحبه ای تازه گفته است که هوش مصنوعی نسل بشر را تهدید نمی کند.

11 تیر 1402

هوش مصنوعی؛ ترسناک یا مفید؟

رقابت شرکت ها برای رونمایی و معرفی هوش مصنوعی به مراحل جذابی رسیده است که می تواند به بشر در زمینه های مختلف یاری شایانی کند. حال مدیرعامل شرکت گوگل از معرفی هوش مصنوعی جدیدی به نام Bard خبر داده است.

20 بهمن 1401

تولید اندام های مصنوعی در آینده ای نزدیک!

اگر دانشمندان دریابند این سلول های پرتوان چگونه به قلب تبدیل می شوند، در این صورت یک گام به تکرار یا تکثیر این فرایند در آزمایشگاه نزدیک تر خواهند شد.

6 بهمن 1401

تصاویر ، این زن ترسناک که شبکه های اجتماعی را تسخیر نموده کیست؟

تصویر زنی ترسناک به نام لوب/ Loab که با هوش مصنوعی ساخته شده است، به سوژه داغ کاربران شبکه اجتماعی توییتر تبدیل شده است.

22 شهریور 1401

ابداع یک پایگاه داده قوی برای خلع سلاح ابرمیکروب ها!

یک پایگاه داده قوی وابسته به دانشگاه کوئینزلند، به آنالیز ابرمیکروب ها و توسعه آنتی بیوتیک های تازه برای مقابله با آنها می پردازد.

9 دی 1400

هوش مصنوعی چطور صنعت نفت و گاز را متحول می کند؟

می توان گفت که تمام صنایع از مزایای هوش مصنوعی بهره خواهند برد. در این میان، صنعت نفت و گاز احتمالا بیشترین منافع را از آن خود خواهد کرد. گردش مالی و سودآوری این صنعت و همچنین خطراتش در قیاس با بیشتر صنایع بی مانند است. هوش مصنوعی می تواند فرایندها را در...

2 آذر 1400

هوش مصنوعی فیس بوک سیاه پوستان را به نام میمون دسته بندی کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، کاربرانی که در روزهای اخیر یک فایل ویدئویی را در سایت دیلی میل مشاهده کرده بودند بعد از مشاهده بخش ابتدایی این ویدئو با پیام روبرو روبرو می شدند: آیا دوست دارید به تماشای ویدئوهایی در مورد نخستی سانان ادامه دهید؟ نخستی...

15 شهریور 1400

کینکت از پیدایش تا شکست؛ ستاره کم فروغ مایکروسافت

در این نوشته، می خواهیم درباره کینکت صحبت کنیم؛ دستگاهی که با وجود حمایت های اقتصادی گسترده مایکروسافت نتوانست صندلی خود را در بازار حفظ کند.

6 خرداد 1400

با آلبرت اینشتین صحبت کنید!

دانشمندان هوش مصنوعی آلبرت اینشتین را ایجاد کرده اند که می تواند با طرفداران صحبت کند و به سوالات آن ها پیرامون نظریه هایش پاسخ دهد.

23 اردیبهشت 1400

فناوری هایی که در قرنطینه عصای دست سالمندان شده اند

کووید 19 یک فرصت ویژه و غیرمنتظره برای سالمندان ایجاد نموده است تا راهکارهای جدید فناورانه را برای ارتباط دریافت با دیگران امتحان نمایند. اما مشکل اینجاست که بخش عمده سالمندان توانایی و مهارت لازم برای استفاده از فناوری های روز را ندارند. به همین دلیل...

9 تیر 1399