صحبت بدون نیاز به تارهای صوتی

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، محققان در ایالات متحده برچسب جدیدی برای کمک به افراد مبتلا به اختلالات صوتی اختراع کرده اند که می تواند با استفاده هوش مصنوعی، حرکات ماهیچه های گلو را بخواند و آنها را به گفتار تبدیل کند.

صحبت بدون نیاز به تارهای صوتی

به گزارش وبلاگ سطح دیتا ، این برچسب که به پوست وصل می شود، حرکات ماهیچه های حنجره را به سیگنال های الکتریکی تبدیل کرده و این سیگنال ها به نوبه خود از طریق الگوریتم یادگیری ماشینی که نوعی هوش مصنوعی است، به گفتار تبدیل می شوند.

به نقل از یورونیوز، ژیوان چه، پژوهشگر مهندسی زیستی و سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالیفرنیا، در این باره گفت که این برچسب بدون نیاز به دریافت ارتعاشات تارهای صوتی یک فرد کار کرده و از این طریق می تواند به بازیابی قوه گفتار افرادی که تارهای صوتی شان آسیب دیده کمک کند.

در این مطالعه آورده شده است که نزدیک به یک سوم افراد دستکم از یک اختلال صوتی در طول زندگی خود رنج برده اند و درمان های موجود برای مسائل جدی صدا، مانند حنجره های الکتریکی، ناخوشایند، ناراحت کننده یا تهاجمی هستند.

این برچسب نو ضد آب که اندازه اش تقریباً مشابه یک سکه است و تنها 7 گرم وزن دارد، از بافتی مشابه دستکش لاستیکی تشکیل شده است. برای نصب این دستگاه پزشکی غیرتهاجمی نیازی به جراحی نیست و می توان آن را به روی گلو چسباند.

برای آزمایش این دستگاه، از هشت داوطلب بدون اختلال صوتی خواسته شد که چند جمله شامل کریسمس مبارک، دوستت دارم یا به تو اعتماد ندارم را صد بار تکرار کنند. آنها این جملات را هنگام ایستادن، راه رفتن و دویدن خواندند تا محققان مطمئن شوند که وصله در حال حرکت نیز کار می کند.

بر اساس این مطالعه، دستگاه تقریباً در 95 درصد مواقع آنچه را که داوطلبان می گفتند به دقت پیش بینی کرد. این دستگاه نیازی به باتری نیز ندارد و با القای الکترومغناطیسی از طریق یک سیم پیچ تعبیه شده کار می کند.

دکتر چه درباره نحوه عملکرد این دستگاه می گوید: این وسیله در سه مرحله کار می کند: ابتدا حرکات عضلانی در گلو را ثبت می کند. سپس حرکت بیومکانیکی را به سیگنال های الکتریکی قابل تشخیص تبدیل می کند و در مرحله آخر الگوریتم ما سیگنال صوتی را طبقه بندی و تجزیه و تحلیل کرده و صدا از طریق یک بلندگو پخش می شود.

دانشمندان می گویند تشخیص برخی از کلماتی که عضلات گلو را به روشی مشابه حرکت می دهند برای این برچسب کمی سخت است. اما چون این دستگاه جملات را ترجمه می کند و و نه فقط کلمات را، می تواند از باقی جمله حدس بزند که مقصود فرد کدام کلمه بوده است.

سازندگان این دستگاه می گویند وسیله ابداع شده هنوز در فاز نمونه های اولیه است و سال ها زمان نیاز دارد تا بتواند در دسترس بیمارانی نظیر مبتلایان به سرطان حنجره قرار گیرد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "صحبت بدون نیاز به تارهای صوتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صحبت بدون نیاز به تارهای صوتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید