مرکز نوآوری علوم کشاورزی و دامی استان مازندران افتتاح شد

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، مرکز نوآوری حوزه علوم کشاورزی و دامی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد.

مرکز نوآوری علوم کشاورزی و دامی استان مازندران افتتاح شد

به گزارش گروه فناوری وبلاگ سطح دیتا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز نوآوری حوزه علوم کشاورزی و دامی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد. این مرکز در مساحت 3 هزار و 300 متر مربعی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران ایجاد و با حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تجهیز شده است. در این مرکز فضا برای استقرار بیش از 80 تیم نوآور و فعالان فناور فراهم است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در حاشیه بازگشایی این مرکز در جمع وبلاگ سطح دیتا، گفت: هربار که به استان مازندران سفر می کنم دستاورد های خوبی در حوزه های مختلف فناورانه می بینم. در طی این چند سال، ظرفیت های متروکه و ساختمان های بلااستفاده به مراکز رشد و نوآوری تبدیل شده اند.

ستاری ادامه داد: فرایند توسعه شرکت های دانش بنیان استان مازندران هم به خوبی پیش رفته است؛ اما هنوز با ظرفیت واقعی موجود در استان فاصله دارد. چون مازندران، جوانان مستعد، خلاق و با دانش بالایی دارد که باید به آن ها کمک کنیم و جهت تجاری سازی و تبدیل ایده های آن ها به کسب وکار را تسهیل کنیم.

دانش بنیان ها ناجی ایران در روز های کرونایی

رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به فعالیت خوب شرکت های دانش بنیان در روز های کرونایی، گفت: ایران از ابتدای شروع این بیماری در کشور به واسطه وجود تحریم ها با اتکا به توان علمی جوانان و شرکت های دانش بنیان و خلاق به نیاز های خود پاسخ داد. در طی این مدت هیچ کمبودی در کشور در زمینه تامین مواد مصرفی، داروها، کیت های تشخیصی، تجهیزات پزشکی و ... وجود نداشت.

ستاری همچنین بیان نمود: در زمینه تولید واکسن کرونا هم شرکت های دانش بنیان به خوبی ورود کردند و در حال حاضر چند شرکت خصوصی برای دریافت مجوز تولید درخواست داده اند.

به گفته معاون علمی و فناوری رییس جمهوری یکی از چالش های موجود در کشور، عدم توسعه مناسب فناوری های حوزه کشاورزی است که باید این معضل را با ورود شرکت های دانش بنیان حل کنیم. در هر حوزه فناورانه ای که تعداد شرکت های دانش بنیان کم است، مسائل بیشتر است و ضربه پذیرتر هستیم.

رییس ستاد توسعه زیست فناوری شرح داد: فناوری به خوبی به حوزه کشاورزی ورود نکرده است. باید تعداد شرکت های دانش بنیان در این عرصه بیشتر شود. یکی از اولویت های ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین امنیت غذایی با کمک شرکت های فناور و خلاق است. در روز هایی که تحریم ها امنیت کشور را تهدید می کند، نیاز داریم که شرکت های دانش بنیان به حوزه امنیت غذایی ورود کنند.

لازم به ذکر است؛ در حال حاضر حدود 20 واحد فناور نوآوری در حوزه علوم کشاورزی و دامی دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعال هستند که 13 واحد در مازندران استقرار دارند. این شرکت ها دستاورد های مختلف خود در حوزه سلامت از جمله یخچال های مخصوص واکسن با قابلیت نگهداری دما در مدت طولانی، شناساگر های گاز رادئون، فرآورده های دانش بنیان گیاهی، کمپوست و کود های زیست سازگار را در تولید مواد اولیه، کیت های تشخیصی، تجهیزات پزشکی و سلامت را به بازار عرضه کرده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مرکز نوآوری علوم کشاورزی و دامی استان مازندران افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز نوآوری علوم کشاورزی و دامی استان مازندران افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید