آینده گردشگری ایران پس از لغو تحریم های 2022

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، امروزه گردشگری یکی از بزرگ ترین صنعت ها در دنیا شناخته و به عنوان یکی از منابع عایدی کشور ها نیز شمرده می گردد. همانطور که در رسانه های مختلف بسیار شنیده ایم، سود عایدیی از صنعت گردشگری 2 برابر سود حاصل از نفت می باشد. ایران نیز یکی از کشور هایی می باشد که پتانسیل بالایی در جذب گردشگران دارد و به علت موقعیت جغرافیایی خود در این امر نیز پیروز بوده است. اما نمی توان از تحریم های 32 ساله نیز چشم پوشی کرد. در این مقاله قصد داریم آینده گردشگری ایران را پس از لغو تحریم های 2022 مورد آنالیز قرار دهیم. به همین منظور با کارشناسان و صاحب نظران بسیاری به گفت و گو پرداخته ایم. اگر علاقه مند به آشنایی با صنعت گردشگری و آینده این صنعت هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

آینده گردشگری ایران پس از لغو تحریم های 2022

صنعت گردشگری در ایران

به طور معمول گردشگران و دنیا گردان با توجه به فرهنگ و آداب و رسوم منطقه و آب و هوا مقصد خود را نیز انتخاب می نمایند. ایران یکی از کشور های مستعد در حوزه گردشگری می باشد؛ چرا که این کشور تمام فاکتور های انتخاب مقصد را دارا است و از فرهنگ و آداب و رسوم غنی بوده و کشوری چهار فصل نیز نامیده می گردد.

اما متاسفانه ایران با تمام جنبه های مثبت در حوزه گردشگری نتوانسته است در این بخش پیروز به چشم بیاید و این موضوع به دلایل مختلفی وابسته است که تحریم ها یکی از دلایل مهم در این امر می باشد.

تاثیر تحریم های مالی بر گردشگری ایران

با آغاز نظام جمهوری اسلامی ایران تحریم، یکی از ابزار های پر استفاده دشمن برای تضعیف و ضربه زدن به این نظام بوده است. اما در تمام این سال ها و با وجود تحریم های سخت مالی ایران توانسته است خود را سر پا نگه دارد. اما نمی توان تاثیرات تحریم ها را در صنعت های مختلف به خصوص صنعت گردشگری نادیده گرفت.

با لغو تحریم ها در سال 2022 چه بر سر سفرهای داخلی می آید؟

سفر همواره یکی از احتیاج های بشر بوده و برای مردم ایران و دنیا دارای اهمیت بسیاری می باشد. اما با شنیدن لغو تحریم ها، در سال 2022، این سوال پیش می آید که آینده سفر های داخلی چگونه می گردد؟

همه می دانیم با تبدیل شدن ویروس کرونا به یک ویروس همه گیر دنیای، پیامد های مالی بسیاری را در پی داشته است و همه کشور های دنیا از آن متاثر شده اند. حال کشور ایران همانند بسیاری از کشور ها نیز درگیر این بیماری شده و اکنون از پیامد های مالی ناشی از آن رنج می برد. سفر و گردشگری از جمله مشاغلی می باشند که از زمان شیوع این ویروس منحوس، دچار بیشترین خسارت شده اند. چرا که این بحران سبب شده است تا بیشتر سفر ها لغو شده و تعداد زیادی از هتل ها نیز خالی و تعدادی هم تعطیل گردد.

از آن جایی که سفر های داخلی در سال های 2020 و 2021 نسبت به سال 2019 بسیار کاهش داشته است، اکنون انتظار می رود در سال 2020 با لغو تحریم ها، برنامه ریزی ها و مدیریت به درستی انجام گردد تا بتوان تاثیرات لغو تحریم ها را در این حوزه دیده و شاهد رونق چشمگیری در گردشگری ایران باشیم.

راه حلهای موثر برای رونق صنعت گردشگری

راه حل های متنوعی برای رونق صنعت گردشگری از سوی صاحب نظران ارائه شده است. راه حل هایی مانند تبلیغات صحیح و مثبت در فضای اجتماعی، مدیریت در هزینه های سفر های داخلی ، آموزش های لازم برای محیط های گردشگری، آماده سازی زیر ساخت ها برای اسکان و اقامت گردشگران و دنیاگردان در شهر های مختلف ایران و یا حمایت محیط های گردشگری و رسیدگی به جاذبه های گردشگری می تواند از راه حل هایی برای رونق این صنعت باشد.

تبلیغات منفی از سوی رسانه های خارجی

با منتشر شدن خبر لغو تحریم ها در سال 2022 در حوزه گردشگری رسانه های خارجی آغاز به تبلیغات منفی در رسانه ها کردند. هر چند که هنوز تاثیرات این تبلیغات بر روی گردشگری و رزرو هتل های ایران احساس نشده است، اما قطعا بی تاثیر نخواهد بود و سازمان های مربوطه برای جلوگیری از اتفاق های ناگوار و ضربه های احتمالی برای این صنعت نیز باید به فکر باشند.

آسیب تحریم ها بر صنعت گردشگری

همانطور که در بالا اشاره کردیم، با وقوع ویروس کرونا گردشگری ضربه بسیار زیادی دید و تحریم ها نیز همراهی بسیار زیادی برای تضعیف این صنعت داشت. در این دوران در ماه های فوریه و مارس سال 2021 سیر نزولی 16 درصدی گریبان گیر گردشگری جمهوری اسلامی ایران می گردد و این رشد تا 65 درصد نیز می رسد.

در تبادل نظر با کارشناس حوزه گردشگری ایشان اظهار داشتند که با لغو تحریم ها و مهارشدن ویروس کرونا و واکسیناسیون افراد، می توانیم شاهد رشد بسیار قابل قبولی برای ایران باشیم. بعلاوه بیان شد بسیاری از آژانس ها و گردشگران خارجی سفر خود را به سال 2022 انداخته اند و این سال را برای سفر ترجیح داده اند.

نظر سازمان دنیاگردی در حوزه گردشگری

سازمان دنیای دنیاگردی با توجه به آمار هایی که از وزارت میراث فرهنگی گرفته اند، بر این باورند که سال 2022 بهبود چشم گیری را در صنعت گردشگری خواهیم دید و رونق و آبادانی را در این صنعت و صنایع وابسته همانند صنعت هتلداری را نیز مشاهده خواهیم کرد. اما در ادامه می خواهیم در خصوص هتل های ایران صحبت کنیم.

رزرو هتل های ایران

امروزه با به کار آمدن اینترنت و تکنولوژی های وابسطه تمامی کارهای روزمره ما با اینترنت متصل شده است. رزرو هتل در ایران و در تمام دنیا امروزه به صورت آنلاین و غیر حضوری انجام می گردد و این امر باعث رضایت بسیار زیادی در بین گردشگران شده است. چرا که با رزرو هتل به صورت آنلاین دیگر احتیاجی نیست، بعد از طی کردن طول راستا و با خستگی زیاد در پی اقامتگاه باشید و یا زمانی را برای پذیرش بگذارید. شما با رزرو هتل به صورت آنلاین، به راحتی می توانید سفر نموده و طعم سفر بدون دغدغه را تجربه کنید!

سامانه جامع رزرواسیونهای هتل یکی از برترین سایت های رزرو هتل آنلاین می باشد. این سایت توانسته است امکان رزرو هتل در تمامی شهر های موجود در ایران را برای مسافران فراهم کند. بعلاوه های هتل مجری تخصصی رزرو هتل در مشهد بوده و به صورت تخصصی با هتل های شهر مشهد نیز همکاری می نماید. با مراجعه به سایت های تور می توانید با انتخاب شهر مقصد خود، جاذبه های گردشگری شهر مقصد را پیدا و از تور های بی نظیر و ویژه آن بهره مند شوید.

در آخر

در تمامی دوران ها سفر یکی از احتیاج های ضروری و حیاتی انسان بوده است. سفر و گردشگری در مقصد های متنوع باعث می گردد؛ با سایر فرهنگ ها و آداب و رسوم ها آشنایی بیشتری داشته باشید. بعلاوه سفر و بازدید از مکان های تاریخی و قدیمی مانند موزه ها باعث می گردد سفر و یا یادآوری به نسل های گذشته و کنکاش در تاریخ های منطقه ها داشته باشید. امیدواریم با لغو تحریم ها در سال 2022 راستای هموار برای سفر های داخلی و خارجی و زیر ساخت های میزبانی از گردشگران و دنیاگردان خارجی نیز در کشور عزیزمان ایران فراهم بگردد.

منبع: همگردی

به "آینده گردشگری ایران پس از لغو تحریم های 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آینده گردشگری ایران پس از لغو تحریم های 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید