متا آواتار های سه بعدی را به استوری اینستاگرام اضافه می نماید
به گزارش وبلاگ سطح دیتا، شرکت مادر متا میخواهد در جهت نزدیک شدن به اهداف متاورسی، اپلیکیشن های زیر مجموعه خود را در این جهت به روزرسانی کند. به همین دلیل متا روز گذشته اعلام نموده که میخواهد آواتارهای سه بعدی را به استوری های اینستاگرام، بخش دایرکت این پلتفرم و اپلیکیشن فیسبوک مسنجر اضافه کند. کاربران در ایالات متحده آمریکا، کانادا و مکزیک می توانند آواتار مجازی خود را بسازند و از آن به عنوان استیکر در استوری ها، چت هایشان، تصویر پروفایل و بخش های دیگر در پلتفرم های متا از جمله پلتفرم Quest VR بهره ببرند. آیگریم شورمن، مدیر کل آواتارها و بخش هویتی متا در یک پست وبلاگ نوشت: آواتارهای نو شامل اشکال نو صورت و وسایل کمکی مانند حلزون گوش، سمعک و جایگاه چرخ دار خواهند بود تا کاربران دارای معلولیت را هم دربر بگیرند.
شورمن در ادامه اضافه کرد: از زمانی که در کنفرانس کانکت 2021 منظره بلندمدت خود را از متاورس فاش کردیم، به توسعه و تکامل بعدی فناوری اجتماعی ادامه دادیم و اکنون می توانیم بگوییم که به سمت آینده ای در حال حرکتیم که در آن بتوانید در همان اتاقی بنشینید که عزیزانتان که در واقع هزاران مایل دورتر از شما هستند، در آن حضور دارند یا بتوانید با یک تیم بااستعداد از سراسر دنیا در یک اتاق قرار بگیرید و با آن ها کار کنید.
این آواتارهای سه بعدی گامی کوچک به سمت متاورژنی که هنوز خیلی ها آن را باور ندارند، قدم برمی دارد. بعلاوه باید خاطرنشان کنیم که شورمن در کنفرانس روز دوشنبه متاورس را به عنوان دنیای دیجیتالی به هم پیوسته، دنیایی که VR و AR را به هم پیوند می دهد و بعلاوه دنیایی که پلتفرم های آشناتری مانند گوشی های هوشمند و رایانه را با هم ادغام می نماید توصیف کرد.
مدیر عامل شرکت متا مارک زاکربرگ، درباره زمانی که نام نو شرکتش یعنی متا را در سال گذشته بیان کرد، صحبت کرد و گفت که متاورس اصلی ترین هدف این شرکت برای سال های آینده خواهد بود. او با انتشار پستی در روز گذشته گفت: تیم ما میخواهد آواتار های مختلفی را به اینستاگرام اضافه کند تا کاربران با استفاده از آن ها بتوانند به درک بهتری از دنیای متاورس دست یابند. به عنوان بخشی از پیش نمایش متاورس، متا در رویداد فیس بوک کانکت خود در ماه اکتبر دمویی از آواتارهای کدک و رندر محیط واقعی خود را نشان داد، اما شرکت در آن موقع تاکید نمود که بسیاری از کارها هنوز در مرحله تحقیقاتی هستند.
متا عایدی سه ماهه چهارم سال 2021 خود را در تاریخ دوم فوریه (13 بهمن ماه) منتشر خواهد نمود و این شرکت اعلام نموده که برای اولین بار نتایج مربوط به واحد AR و VR Reality Labs را هم در گزارش خود می گنجاند و نگاهی به تأثیر اقتصادی متاورس بر سایر بخش های متا هم خواهد داشت. همان طور که احتمالا می دانید، یکی از پلتفرم های محبوب زیرمجموعه متا اپلیکیشن اینستاگرام است که با ارائه قابلیت های مجذوب نماینده کاربردی سعی در افزایش تعداد کاربران خود دارد.
این اپلیکیشن متعلق به متا روز چهارشنبه بیان کرد که در حال کار روی قابلیت نوی است که برنامه لایوهای آینده کاربر را نمایش می دهد. آدام موسری، مدیر عامل اینستاگرام این ویژگی نو را با ویدیویی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، شرح داد و گفت که کاربران اکنون می توانند از بنر خاصی در فید پروفایل خود استفاده نمایند تا به دیگران اطلاع دهند که در تاریخ معین قرار است لایوی را برگزار نمایند. کاربران می توانند به تعداد دلخواه بنرهای لایو های برنامه ریزی شده را در فید پروفایل اینستاگرام خود قرار دهند.
شایان ذکر است که پیش از این اینستاگرام از آزمایش قابلیتی خبر داده که تولیدنمایندگان محتوا می توانند با آن برای ارائه بعضی از فیلم ها، استوری ها و لایو های انحصاری از کاربران خود حق اشتراک دریافت نمایند. بعلاوه به گفته الساندرو پالوزی، افشاگر فناوری، اینستاگرام در حال کار بر روی قابلیت ویرایش چیدمان پروفایل است که به کاربران اجازه می دهد پست ها را به هر ترتیبی که دوست دارند مرتب نمایند. بنابراین، به جای حذف یا بایگانی عکسی که دیگر تمایلی به نشان دادن آن ندارید، می توانید محل قرارگیری آن را عوض کنید.
منبع: TheVerge
منبع: دیجیکالا مگ