گره گشایی طلبه جوان نیشابوری از کار مردم، آرزویم تاسیس یک خیریه است خبرنگاران

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، این گزارش روایت طلبه جوانی است که مثل همه هم سن و سالهایش هم فوتبال بازی می نماید و فعال مجازی است و هم کتاب می خواند و از حال مردم حاشیه نشین شهرش یعنی نیشابور غافل نشده است.

گره گشایی طلبه جوان نیشابوری از کار مردم، آرزویم تاسیس یک خیریه است خبرنگاران

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ سطح دیتا، جوانی بهترین و پویاترین مرحله از زندگی است که انسان به انجام هر کاری قادر و تواناست البته به شرطی که این برهه از زندگی را قدر دانسته و به نیکی بهره برد.

همزمان با میلاد حضرت علی اکبر (ع) که به نام روز جوان نامگذاری شده است، برای مصاحبه به منزل طلبه جوانی در محله کریم آباد نیشابور می روم؛ طلبه ای که بهترین روز های عمر و سرمایه جوانی را وقف برطرف مسائل مناطق کم برخوردار و اقشار آسیب پذیر نیشابور نموده و دغدغه ای جز خدمت به خلق ندارد.

خانه ای کوچک و باصفا که طلبه جوان به همراه همسر باردارش با روی باز از من پذیرایی می نماید. عدم تجمل و در عین حال فضای روحانی منزل نشان دهنده این است که امورات خانواده با همان اندک حقوق طلبگی می گذرد.

طلبه 26 ساله به جای کسب مال برای رفاه همسر جوان و طفلی که چند ماه دیگر به جهان می آید و ساختن آینده روشن اقتصادی برای روز های پیری و شرکت در ماراتن ارز، طلا، بورس و ملک بی هیچ چشمداشتی تنها با توکل به خدا و اتکا به سرمایه بزرگ جوانی گره از مسائل این قشر مستضعف جامعه برداشته و بذر امید را در دلهای شان می کارد.

این طلبه جوان در مصاحبه با خبرنگار فارس در نیشابور با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی دغدغه ای جز یاری به مردم ندارد، می گوید: از بدو شیوع ویروس کرونا تا به امروز همیشه کوشش کردم در قالب طرح یاری مومنانه گام کوچکی در خدمت به ساکنین مناطق محروم بردارم.

ابوالفضل حسینی با بیان اینکه خودش در حاشیه شهر نیشابور زندگی می نماید و از نزدیک مسائل ساکنان مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر را لمس نموده است، ادامه می دهد: شناخت نسبتا خوبی از شرایط ساکنین و اقشار آسیب پذیر در این مناطق دارم و همیشه کوشش می کنم قدمی کوچک برای خدمت به آنان بردارم.

وی با بیان اینکه تا به امروز با همراهی و مشارکت خیرین در اعیاد و مناسبت های مذهبی اقدام به طبخ و توزیع غذای گرم در بین ساکنین مناطق شهر نموده ایم، ابراز می نماید: همچنین در سایه حمایت های خیرین، پس از شناسایی افراد احتیاجمند حساب های دفتری شان را در مغازه های محل، تسویه و تعدادی از اجاره خانه های معوقه را هم پرداخت کردیم.

طلبه جوان نیشابوری با بیان اینکه به وسیله فضای مجازی و شبکه های اجتماعی توانسته یاری های زیادی از خیرین و مردم در اقصی نقاط کشور جمع آوری کند، بیان می نماید: علاوه بر این یاری ها با مشارکت خیرین و موسسه های نیکوکاری در نیشابور پس از همه گیری ویروس کرونا اقدام به توزیع مرغ، گوشت گرم، ماسک، بسته های بهداشتی و غذایی، تهیه دارو و هزینه درمان بیماران و خرید بخاری برای خانوار های کم برخوردار و لوازم التحریر و تبلت برای دانش آموزان این مناطق نموده ایم.

حسینی در مورد جمع آوری یاری ها و توزیع آن یادآور می گردد: همه چیز از آن جا آغاز شد که خانمی برای پرداخت قبض گاز منزلش درخواست یاری کرد، من هم همان قبض گاز را در صفحه مجازی ام گذاشتم به طور باور نکردنی در کمتر از یک ساعت مبلغ مورد احتیاج فراهم شد؛ همین اتفاق انگیزه ای شد تا از این ظرفیت برای یاری به اقشار آسیب پذیر در نیشابور استفاده کنم.

وی می گوید: اوایل اسفند ماه تصمیم گرفتم به بچه های مناطق حاشیه شهر کفش عیدی بدهم بنابراین با یاری خیرین و همینطور دنبال کنندگانم در صفحه مجازی 120 جفت کفش برای عیدی بچه های حاشیه شهر خریداری شد.

این طلبه 26 ساله ادامه می دهد: هنگام توزیع شادی و شعف دختر بچه ای که 3 سال کفش نو نداشت به حدی خوشحالم کرد که به او 2 جفت کفش هدیه دادم و این شد بهترین و شیرین ترین خاطره زندگیم که در شب عید سال جاری رقم خورد.

حسینی همچنین به تلخترین خاطره اش هم که در شب شهادت یکی از ائمه برایش رخ داده بود اشاره و عنوان می نماید: وقتی برای توزیع غذای گرم به یکی از مناطق کم برخوردار شهر رفتم در آن جا خانواده ای بودند که به علت بیماری و بیکاری پدر 3 ماه برنج، گوشت و مرغ نخورده بودند، که این موضوع واقعا برایم دردناک بود.

وی که دارای مدرک کارشناسی ارشد حوزه است و اوقات بیکاری را به مطالعه و در بعضی موارد فوتبال بازی می نماید، ادامه می دهد: بزرگترین آرزوی من تاسیس و راه اندازی یک خیریه برای یاری به تحصیل و رفاه بچه های بی سرپرست و بدسرپرست در نیشابور است تا بچه های محروم از نعمت پدر و مادر، آینده درخشانی داشته باشند.

این طلبه جوان با اندوه فراوان بیان می نماید: در جهان هیچ چیز به اندازه دیدن کارتن خواب ها در کنار خیابان، حاشیه شهر و زیر پل ها دلم را به درد نمی آورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "گره گشایی طلبه جوان نیشابوری از کار مردم، آرزویم تاسیس یک خیریه است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گره گشایی طلبه جوان نیشابوری از کار مردم، آرزویم تاسیس یک خیریه است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید