چگونه با آلرژی فصلی در هوای آزاد ورزش کنیم؟

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، نباید اجازه دهید که دانه های گرده شما را وادار به نشستن در خانه کند. اگر مبتلا به آلرژی فصلی هستید با استفاده از بعضی راهکارها می توان از ورزش در فضای باز لذت برد.

چگونه با آلرژی فصلی در هوای آزاد ورزش کنیم؟

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، اگر آلرژی فصلی دارید مجبور نیستید که فقط در خانه یا سالن ورزشی، تمرین و ورزش کنید؛ با کمی برنامه ریزی و خلاقیت می توانید در فضای باز ورزش کنید در حالی که علائم آلرژی فصلی را نیز چندان تحریک ننموده و مشکلاتی مانند آبریزش بینی، اشک چشم و گرفتگی را به حداقل برسانید.

راه چاره چیست؟ عوامل محرک و آزاردهنده خود را بشناسید. وقتی سطح آلرژن ها در کمترین حد خود باشد، می توانید ورزش در فضای باز را برای خود برنامه ریزی کنید. پس از شناسایی عوامل محرک آلرژی خود بر اساس آن، زمان تمرین و ورزش خود را تنظیم کنید.

پزشکان متخصص نیز معتقدند اولین قدم برای ورزش راحت تر در فضای باز در کنار آلرژی های فصلی این است که عوامل محرک خود را بشناسید. برای تهیه لیست محرک های خود، با پزشک تان مشورت نموده، سپس تمرینات خود را بر اساس نتیجه اعلام شده تنظیم کنید.

به عنوان مثال، اگر به بعضی انواع کپک حساس هستید، باید در خارج از منزل در ساعات عصر و اوایل صبح ورزش کنید چرا که با طلوع خورشید سطح کپک شروع به بالا رفتن می کند و اسپورهای قالب را روی گیاهان تبخیر می کند.

گرده یکی دیگر از مواد حساسیت زای رایج است. پزشکان می گویند بالاترین میزان گرده در اواخر صبح تا اوایل بعد از ظهر است.

همچنین می توان به وسیله اداره ملی آلرژی، یک نقشه آنلاین در خصوص سطح آلرژن های رایج در منطقه خود -از جمله موارد فراوری شده توسط کپک ها، علف های هرز، درختان و علف ها- اطلاعات کسب کنید. همچنین می توانید از بعضی نرم افزارهای مخصوص مکان یابی در این زمینه بهره ببرید.

اگر سطح کپک و گرده زیاد است اما هنوز مصمم هستید که در خارج از منزل ورزش کنید، راه های دیگری برای پیشگیری از بروز علائم آلرژی خود پیدا کنید.

افرادی که می خواهند در خارج از خانه باشند و ورزش نمایند احتمالاً می توانند از داروهای آلرژی بهره مند شوند.

یک آنتی هیستامین می تواند یاری نماینده باشد. اگر علائم شما به آن پاسخ دهد و انتظار داشته باشید فقط دو یا سه روز در هفته از آن بهره ببرید، یک برگ از نوع بدون نسخه آن، مناسب است.

اگر علائم آلرژی فصلی شما شدید باشد، ممکن است به یک استروئید بینی مانند فلوتیکازون، تریامسینولون یا بودزونید احتیاج داشته باشید. متخصصان هشدار می دهند که خرید داروهای آلرژی فصلی ممکن است گیج نماینده باشد زیرا فروشگاه ها اغلب آنتی هیستامین های بینی، استروئیدهای بینی و اسپری های تنگ نماینده بینی را با هم دسته می نمایند.

آنها هشدار می دهد که اسپری های تنگ نماینده بینی مانند اکسی متازولین که با کوچک شدن رگ های خونی متورم در مجاری بینی کار می نمایند، در صورت استفاده بیش از چند روز خطراتی را ایجاد می نمایند.

پیشنهاد می گردد حتی اگر قصد دارید فقط از داروهای بدون نسخه بهره ببرید از پزشک مراقبت های اولیه خود مشاوره بگیرید. برنامه ریزی در خصوص داروهای آلرژی فصلی مهم است. به عنوان مثال، استفاده از استروئیدهای بینی قبل از شروع فصل آلرژی به منظور کاهش پاسخ ایمنی بدن به مواد حساسیت زا، بسیار موثر هستند.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: جام جم آنلاین

به "چگونه با آلرژی فصلی در هوای آزاد ورزش کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با آلرژی فصلی در هوای آزاد ورزش کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید