نمی توان کل کشور را تعطیل کرد ، دولت تدابیر سختگیرانه را زودتر اجرایی می کرد با همراهی جامعه روبرو نمی شد

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: نباید مسائل را تک بعدی و به صورت سیاه و سفید دید، بلکه ما احتیاج به نگاهی جامع در مقابله با کرونا داشته و باید با تدوین ضوابط کاری جدید و پروتکل های بهداشتی فعالیت های مالی شروع گردد.

نمی توان کل کشور را تعطیل کرد ، دولت تدابیر سختگیرانه را زودتر اجرایی می کرد با همراهی جامعه روبرو نمی شد

به گزارش هشمهری آنلاین به نقل از ایسنا، جلال میرزایی با تاکید بر ضرورت هماهنگی تمام بخش ها برای عبور از بحران کرونا گفت: در ایران برای کنترل این ویروس اقدامات خوبی اجرا شده است. بلافاصله پس از آنکه چندین نفر مبتلا به این ویروس شدند درحالی که دو روز تا زمان انتخابات باقی مانده بود، دولت این مسئله را گفت و اقدامات لازم نیز گام به گام اجرایی شد. در اسفند ماه انتقاداتی مطرح بود که چرا دولت برخی شهرها را قرنطینه نمی کند که این شرایط صرفا خاص ایران نبود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه اظهار کرد: ما شاهد بودیم خیلی از کشورهایی که حتی زودتر از جمهوری اسلامی متوجه این ویروس شدند، باوجود زمان کافی برای اتخاذ تدابیری، به این سمت نرفتند. کشورهایی نظیر ایتالیا، فرانسه و حتی آمریکا نتوانستند تدابیری که خود منتقد اجرایی نشدن آنان در ایران بودند را اجرایی نمایند.

نماینده مردم ایلام در مجلس توضیح داد: دولت اگر زودتر تدابیر سختگیرانه را اجرایی می کرد شاید با همراهی جامعه روبرو نمی شد. متاسفانه علی رغم هشدارها عده ای نیز توجه نداشته و به مسافرت و خرید رفتند. رعایت مسائل و پروتکل های بهداشتی حائز اهمیت است اما باید معیشت مردم و اقتصاد کشور نیز برای ما مهم باشد. برای همه کشورها، اقتصاد حائز اهمیت بوده و در کنار آن برای سلامت و جان مردم نیز ارزش قائل هستند.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه تاکید نمود: فعالیت های غیر ضروری تا جایی که امکان دارد باید لغو گردد اما واحدهای فراوریی و بخش هایی که کار مالی انجام می دهند را نمی توان برای مدت طولانی تعطیل کرد. نباید مسائل را تک بعدی و به صورت سیاه و سفید دید، بلکه ما احتیاج به نگاهی جامع در این حوزه داریم. باید با تدوین ضوابط کاری جدید و پروتکل های بهداشتی فعالیت های مالی شروع گردد. نباید خودمان به مسائل دامن بزنیم.

میرزایی با تاکید بر اینکه باید رویکردی جامع برای مقابله با کرونا وجود داشته باشد، گفت: نمی توان کل کشور را تعطیل کرد بلکه سیاستمداران و مدیران باید بتوانند مسایل متناقض را مدیریت نمایند. خیلی ها از شعار جهش فراوری در سخن حمایت می نمایند اما در عمل اقدامات دولت در این زمینه را نادیده می گیرند. باید به دنبال راهکارهایی برای حفظ سلامت مردم در کنار فعالیت های مالی باشیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "نمی توان کل کشور را تعطیل کرد ، دولت تدابیر سختگیرانه را زودتر اجرایی می کرد با همراهی جامعه روبرو نمی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمی توان کل کشور را تعطیل کرد ، دولت تدابیر سختگیرانه را زودتر اجرایی می کرد با همراهی جامعه روبرو نمی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید