مهره ای با قدمت 23 هزار سال در ژاپن کشف شد

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، مهره ای با قدمت 23 هزار سال در ژاپن کشف شد.

مهره ای با قدمت 23 هزار سال در ژاپن کشف شد

از یکی از قدیمی ترین جواهرات مزین به رنگ مصنوعی در ژاپن رونمایی شد. به نقل از روزنامه ماینیچی، این مهره 23 هزار ساله در واقع 5 سال پیش پیدا شد اما کشف آن در آستانه اولین نمایش این جواهر باستانی در موزه هنر اوکیناوا در ژاپن علنی شده است. پیش بینی می گردد مهره مذکور که یکی از اولین نمونه های پیشرفت خلاقانه در دوران پیشاتاریخ است، اطلاعات ارزشمندی درباره فرهنگ پارینه سنگی فراهم کند.

این مهره روی یک عاج کنده کاری و سپس با رنگدانه قرمز رنگ آمیزی شده است. البته آثار این رنگ قرمز امروزه تنها در شیارهای مهره پیداست. این مهره در غار ساکیتاری واقع در جبهه جنوبی جزیره اوکیناوا کشف شده و گمان می رود به دوران پارینه سنگی پسین و حدود 23 هزار سال پیش تعلق داشته باشد.

سیجی کادوواکی (Seiji Kadowaki)، از اساتید دانشگاه ناگویا که در حوزه باستان شناسی پیشاتاریخی تخصص دارد، گفت: به نظر می رسد مردمان باستان زمان و کوشش زیادی برای ساخت این اشیا صرف می کردند، از پیدا کردن عاج ها گرفته تا رنگ کردنشان. احتمالا از این اشیای زینتی به عنوان یک ابزار ارتباطی استفاده میشده است.

در همین غار، چند شی دیگر مربوط به تاریخ انسان نیز کشف شده است که از آن میان میتوان به قدیمی ترین قلابهای ماهیگیری و توده های رنگدانه اشاره نمود که کاربردی مثل مداد شمعی داشتند. این غار ژاپنی تا 15 هزار سال پیش محل زندگی نسل های متوالی از انسانها بود.

منبع: همگردی

به "مهره ای با قدمت 23 هزار سال در ژاپن کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهره ای با قدمت 23 هزار سال در ژاپن کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید