برترین لوکیشن های عکاسی در ازبکستان

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، در تور ازبکستان می توانید تجربه عکاسی در موقعیت هایی را داشته باشید که از صدها سال پیش به همین شکل به جای مانده اند. جاذبه های فرهنگی، لباس مردم و حتی مراسم هایی که اصالت خود را حفظ نموده اند. با این همه دیدنی، پیدا کردن لوکیشن های عکاسی خاص سخت می گردد. پس در اینجا برایتان از چند جاذبه ای گفتیم که به عنوان لوکیشن های برتر ازبکستان شناخته شده اند و بی شک عکاسی در آنها را نباید از دست بدهید.

برترین لوکیشن های عکاسی در ازبکستان

ازبکستان، دریچه ای به روزگار کهن

در طول تاریخ، ازبکستان بخشی از مسیر تجاری باستانی راه ابریشم از آسیا به سمت اروپا بوده است. هرچند که این روزها سفر در طول جاده ابریشم دیگر به هیجان انگیزی، رمانتیکی و ماجراجویی های گذشته نیست اما ازبکستان همچنان طبیعت وحشی و فرهنگ خود را به گونه ای زیبا حفظ نموده تا نمایی از همان دوران باشد. اگر. دوست دارید چند عکس یادگاری منحصر به فرد در ازبکستان بگیرید، این مطلب مخصوصص شماست. چرا که از جاذبه های مهمی برایتان گفته ایم که می توانند گالری موبایل یا حافظه دوربین تان را حسابی پر نمایند.

مناره کالتا، شهر خیوه ازبکستان

خیوه، شهری زیبا در ازبکستان است که دارای جاذبه های گردشگری بسیاری می باشد. یکی از این جاذبه ها مناره کالتا است که در واقع به نماد این شهر تبدیل شده است. این مناره با رنگ فیروزه ای و ارتفاع بیست و نه متر تبدیل به یکی از برترین لوکیشن های عکاسی برای عکاس ها، بلاگرها، گردشگرها و... شده است. جالب است بدانید که این مناره یک پروژه ناتمام است و قرار بوده که ارتفاع آن دو برابر ارتفاع فعلی آن باشد اما به علت کشته شدن معمار، ساخت آن نیز نیمه کاره مانده است. اگر به عکاسی از آثار باستانی و بعلاوه شاهکارهای مهندسی و معماری علاقه مند هستید هرگز فرصت بازدید از این جاذبه مجذوب کننده را از دست ندهید.

دریاچه اوروناچ، شهر تاشکند ازبکستان

در اطراف تاشکند مکان های جالب زیادی برای سرگرمی در فضای باز وجود دارد. اما چشمگیرترین و غیرمعمول ترین آنها دریاچه اوروناچ است. اگر می خواهید از تاشکند به یکی از زیباترین منظره ها بروید و برترین لوکیشن های عکاسی در ازبکستان را ببینید، دریاچه اوروناچ گزینه مناسبی است. این دریاچه با آب کریستالی خود و رنگ زمردی اش شما را مجذوب می نماید. برای رسیدن به دریاچه، یک پیاده روی کوتاه به ارتفاع 200 متری خواهید داشت. پس از یک ساعت صعود آرام، دریاچه که به وسیله کوه های سنگی احاطه شده است، در مقابل شما نمایان می گردد. پس از صرف ناهار در دریاچه، می توانید در اطراف آن قدم بزنید یا با استفاده از قایق های سرگرمیی در دریاچه قایق سواری کنید. البته از تمام این ها می توانید فیلم ها و تصاویر زیبایی را هم به یادگار ببرید.

ارگ بخارا، بنای ارزشمند ازبکستان

ارگ بخارا بخشی از آثار شهرسازی بخارای قدیم است. این ارگ ارزشمند در قرن اول قبل از میلاد ساخته شده است. طول کل دیوارهای خارجی ارگ 790 متر بوده و در قسمت غربی ارگ دروازه بزرگی قرار گرفته است که شما را به داخل مجموعه راهنمایی می نماید. البته تا پیش از این در ضلع شرقی هم دری وجود داشت که حالا رفت و آمدی از آن انجام نمی گردد.

در این ارگ، نوروز به زیبایی تمام و با آیین هایی افسانه ای برگزار می گردد. مثلا یکی از آنها روشن کردن سیزده چراغ است که به یاد روح سیاوش، قهرمان ملی، برافروخته می گردد.

علاوه بر این، داخل ارگ بناها و محوطه های گوناگونی وجود داشته که هنوز هم بخشی از کاربری آنها حفظ شده است. در این ارگ سکه ضرب می کردند، جواهر می ساختند و قشون را هم استقرار می دادند.

تمام این ها و نگاه هنرمندانه شما در تور ازبکستان، می تواند عکس هایی جالب توجه از ارگ بخارا به جا بگذارد.

گنبد تجارت، از گذشته به مدرنیته

گنبدهای تجاری که اکنون به بازار مدرن تبدیل شده اند، ساختار منحصر به فردی دارند. معماری آنها از خانه های سنتی عشایر الهام گرفته است. همان خانه هایی که می توانید در تور ترکمن صحرا هم به سراغ شان بروید.

این مکان ها معمولا فروشگاه ها و غذاخوری های زیادی دارند و برای عکاسی از مردم، زندگی روزمره و... پیشنهاد می شوند. البته این نکته مهم را به یاد داشته باشید که هرگز بدون اجازه از کسی یا چیزی نباید عکس بگیرید.

چار منار، پنهان در قلب بخارا

یکی از جاذبه های پنهان بخارا چار منار است. این بنا با الهام از چار منار حیدرآباد که یکی از آثار گردشگری هند است ساخته شده است. این بنا چهار مناره دارد و هر مناره تنها 15 متر ارتفاع دارد. علاوه بر این، این مناره ها بر خلاف دیگر تماشای های بخارا، به راحتی قابل تماشا نیستند و برای رسیدن به آن ها باید از کوچه پس کوچه های تنگ شهر این شهر پر رمز و راز، عبور کرد.

آرامگاه گور امیر، یادگار مغول ها

آرامگاه نهایی تیمور لنگ که به همراه دو پسر و دو نوه خود (از جمله اولوگ بیک)، در آن دفن شده است، به عنوان آرامگاه گور امیر، شناخته می گردد. با اینکه این بنا، درواقع یک مقبره است، هنوز هم یک لوکیشن عالی برای عکاسی در ازبکستان، به شمار می رود. در روز می توانید از گنبد خاص و کاشی کاری ها عکس بگیرید و شب، وقتی که نورپردازی مقبره انجام می گردد، عکاسی در شب را تجربه کنید و آثار زیبایی را از جاذبه های ازبکستان به جا بگذارید.

ریگستان، مرکز سمرقند

ریگستان مجموعه ای تاریخی و ارزشمند در ازبکستان است که در بخش مرکزی شهر سمرقند قدیم واقع شده. اگر دوست دارید بدانید چرا نام ایجنا ریگستان است، باید برایتان بگوییم که در زمان های قدیم از این منطقه رودخانه ای می گذشته است. به مرور زمان رودخانه خشک می گردد و تنها ریگ های کف آن باقی می ماند و در نتیجه نام ریگستان را برای این بخش، انتخاب می نمایند. در طی گذر سال ها، بنای ریگستان آسیب های متعددی دیده و حتی منارها مثل برج پیزا، کج شده اند. اگرچه به وسیله شوروی سابق و دولت فعلی، فعالیت های مرمتی صورت گرفته اما باز، ریگستان را خطراتی دنبال می نماید. در ریگستان سه جاذبه گردشگری مهم شامل، مدرسه الغ بیگ، مدرسه شیردار و مسجد مدرسه طلاکاری وجود دارد. در میدان ریگستان نیز جشنواره ترانه های خاوری برگزار می گردد. رویدادی که معمولا هنرمندان و گردشگران در آن هستند و خود مردم سمرقند در آن حضور کمرنگی دارند. به سبب زیبایی ها و وجود لوکیشن های عالی، مجموعه ریگستان یکی از برترین لوکیشن های عکاسی در تور ازبکستان است.

تور ازبکستان با وبلاگ سطح دیتا

سفر به قلب تاریخ و کشف ناشناخته های ازبکستان به زودی به وسیله وبلاگ سطح دیتا اجرا می گردد. اگر می خواهید سریع تر ویزای ازبکستان خود را بگیرید و با برترین قیمت و خدمات، سفری به شهرهای تاشکند، سمرقند و بخارا داشته باشید، غذاهای و شیرینی های ازبکی را امتحان کنید و در تاریخی غنی، غرق شوید، هر چه سریع تر، تور خود را رزرو کنید.

منبع: دالاهو

به "برترین لوکیشن های عکاسی در ازبکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین لوکیشن های عکاسی در ازبکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید