قطر ظرفیت در خور توجهی برای توسعه بازار کتاب ایران در منطقه خلیج فارس است

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، علی بختیاری، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران ، درباره برگزاری سی ودومین دوره نمایشگاه کتاب دوحه با اشاره به تعاملات فرهنگی و کتاب محور دو کشور از جمله حضور نمایندگان نشر قطر در نمایشگاه کتاب تهران اعلام کرد: نمایشگاه بین المللی کتاب دوحه، پیش تر در فصل پاییز برگزار می شد، اما سی و دومین دوره این رویداد در بهار که جزو فصول گرم محسوب می گردد، برگزار گردید؛ هرچند پیش بینی می شد گرمای هوا بر آمار بازدید تأثیرگذار گردد اما چنین نشد و شاهد استقبال درخور توجه مردم هستیم.

قطر ظرفیت در خور توجهی برای توسعه بازار کتاب ایران در منطقه خلیج فارس است

وی با اشاره به سرمایه گذاری قطر در حوزه های فرهنگی و علمی ادامه داد: دانشگاه های جامع قطر، دوحه و حمد چندین دانشگاه مطرح اروپایی و امریکایی در قطر شعبه دارند که بیشتر تمرکز آن ها در حوزه مباحث علوم انسانی و علمی است و به آن اهمیت می دهند. رویدادی نیست که در قطر برگزار گردد و پیوست فرهنگی نداشته باشد. قطری ها مایل هستند در منطقه جایگاه خود را در حوزه چاپ و نشر به اصطلاح باز نمایند؛ بنابراین نسبت به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب اهتمام ویژه دارند.

بختیاری اضافه کرد: نمایشگاه کتاب دوحه هرسال به شکل فاخری برگزار می گردد. در افتتاحیه نمایشگاه سال جاری، نخست وزیر و وزیر امور خارجه و وزیر فرهنگ و چند تن از وزیران و مسئولان دیگر دستگاه های این کشور حضور داشتند که نشان از اهمیت زیاد این نمایشگاه دارد؛ کمتر نمایشگاهی در این سطح افتتاحیه برگزار می نماید؛ بعلاوه برنامه های بسیار متنوعی در این نمایشگاه برگزار می گردد که نشان از توجه مسئولان این کشور به بحث کتاب دارد.

وی درباره ظرفیت های همکاری های کتاب محور در زمینه نشر با ایران گفت: قطر، کشور کوچکی است و تصور می کنم ظرفیت پاسخ به نیازهای ایران در این زمینه را ندارد اما می تواند در منطقه، حلقه وصل درخور توجه ناشران ایرانی و کشورهای حوزه عربی، به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس باشد. ایران در حوزه نشر کتاب در جایگاه خوبی واقع شده است و امیدوارم اتفاقات در خور توجهی در این زمینه بیفتد.

بختیاری از برگزاری نشست مسئولان فرهنگی ایران و ناشران قطری در حاشیه نمایشگاه کتاب دوحه اطلاع داد و گفت: این نشست 12 مدیر و ناشر مطرح قطری حضور داشتند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "قطر ظرفیت در خور توجهی برای توسعه بازار کتاب ایران در منطقه خلیج فارس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر ظرفیت در خور توجهی برای توسعه بازار کتاب ایران در منطقه خلیج فارس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید