صندوق توسعه گردشگری در راستای مشارکت بیشتر بخش خصوصی راه اندازی شده است

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، ایرنا/ براساس گفته های معاون گردشگری کشور، صندوق توسعه گردشگری در راستای مشارکت بیشتر بخش خصوصی راه اندازی شده است.

صندوق توسعه گردشگری در راستای مشارکت بیشتر بخش خصوصی راه اندازی شده است

علی اصغر شالبافیان در نشست با مدیران دفاتر خدمات مسافرتی که در سالن اجتماعات وزارتخانه برگزار گردید، گفت: همه کوشش ما در این مدت این بوده که خودمان مانعی ایجاد نکنیم و همه اختیاراتمان را برای برطرف موانع بکار گیریم، تا به امروز 3 جلسه با سازمان امور مالیاتی برگزار و همه این موارد از جمله بخگرددگی جرائم مالیاتی احصا شده است.

شالبافیان با بیان اینکه بازنگری قانون توسعه ایرانگردی و جهانگردی در حال اجرا است، گفت: هزینه قابل قبول مالیاتی این امکان را فراهم می نماید که از تمامی فعالان مالی استان استفاده گردد. ترغیب و مطالبه از استانداران برای پای کار آوردن صنایع زحماتی است که فعالان حوزه گردشگری باید متحمل شوند. قانون تصویب و دستورالعمل به ادارات کل مالیاتی ابلاغ شده است.

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه سرمایه در گردش و تجهیزات دفاتر خدمات مسافرتی در تبصره 18 دیده شده، اضافه کرد: در حوزه برگزاری تورهای آشناسازی نیز هر اداره کلی که برنامه بدهد و تایید گردد، وزارتخانه در هزینه ها مشارکت می نماید.

شالبافیان با اشاره به چند پیشنهاد به مجلس شورای اسلامی برای قانون بودجه 1402 ادامه داد: تشکیل صندوق توسعه گردشگری خواسته بیش از 2 دهه فعالان گردشگری بود. در متن پیشنهادی، صندوق ماهیت غیر دولتی دارد و این کار در راستای مشارکت بیشتر بخش خصوصی انجام گرفته است.

وی با اشاره به سیاست هم صدایی و هم دلی وزارتخانه اضافه کرد: انجام همه این کارهای زیرساختی احتیاج به اتحاد و هم صدایی دارد. امروز همه تصدیق می نمایند که وزارتخانه بدنبال یک صدایی و کنار یکدیگر قرار دادن همه فعالان بخش خصوصی است. اگر این هم صدایی رخ دهد، می توانیم مسائل را حل کنیم.

منبع: همگردی

به "صندوق توسعه گردشگری در راستای مشارکت بیشتر بخش خصوصی راه اندازی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق توسعه گردشگری در راستای مشارکت بیشتر بخش خصوصی راه اندازی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید