80 مورد سقوط سنگ ار ارتفاعات جاده چالوس در تعطیلات نوروزی ، 2 مسافر فوت نموده اند

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، فرمانده پلیس راه کندوان گفت: از شروع طرح نوروزی تا به امروز بیش از 80 مورد ریزش و سقوط سنگ در محور کندوان گزارش شده است.

80 مورد سقوط سنگ ار ارتفاعات جاده چالوس در تعطیلات نوروزی ، 2 مسافر فوت نموده اند

به گزارش ایرنا، سرگرد محمد احمدی اضافه نمود: این ریزش سنگ از منطقه بالا دست محدوده سیاه بیشه تا پایین دست این محور در کف هزار چم رخ داده است.

وی یادآور شد: ریزش سنگ های ریز و درشت در محور کندوان از ادوار گذشته تا اکنون خسارت های مالی و جانی زیادی بر جا گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: در آخرین مورد این خسارت ها سقوط سنگ در سه شب شب هفته جاری به مرگ 2 مسافر نوروزی و سه مصدوم از اعضای یک خانواده منجر شد.

وی با بیان اینکه محور کندوان مستعد ریزش سنگ از ارتفاعات کوه است توضیح داد: استمرار این مشکل این محور حیاتی و پر تردد کشور را ناایمن نموده است.

فرمانده پلیس راه کندوان ادامه داد: برای حل این مشکل اساسی باید کار کارشناسی و ردیف بودجه ای خاص در نظر گرفته گردد.

به گفته وی ریزش سنگ محور کندوان به دلیل فرسودگی کوه در کمترین ارتعاشات صوتی و حرکت خودرویی و بارندگی فصلی و متناوب تشدید می گردد.

سرگرد احمدی گفت: وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری کشور و منطقه با وجود کوشش خوبی در این محور دارند باید پای کار بیایند تا این مشکل ریشه ای حل بگردد.

وی اضافه نمود: پس از 14 سال؛ پارسال طرح لق گیری سنگ ها در محور های هراز و کندوان انجام و خیلی از سنگ های در حال سقوط این جاده های کوهستانی برداشته شده است.

فرمانده پلیس راه کندوان اظهارداشت: اجرای طرح لق گیری سال گذشته خوب بوده، اما کامل نبود یعنی به صورت کامل محور ها ایمن نشده است.

وی بر ضرورت ادامه انجام طرح لق گیری سنگ ها به صورت اساسی در محور کندوان تاکید نمود.

سرگرد احمدی ادامه داد:نیرو های پلیس راه و راهداری این محور با سلام و صلوات در این شرایط خدمات ارایه می نمایند که در واقع نوعی ایثار است.

وی اندازه طول راه های محور کندوان در حوزه استحفاظی استان مازندران را 90 کیلومتر خاطرنشان کرد.

محور ارتباطی پرتردد کرج - چالوس 160 کلیومتر طول دارد.

وی شمار تردد روزانه تعطیلات نوروزی در محور کندوان را حدود 25 هزار دستگاه خودرو ذکر و اضافه نمود: با ایمن تر شدن این محور حیاتی کشور رانندگان با خاطر اطمینان از آن گذر می نمایند.

بنا به آمار اداره کل میراث فرهنگی مازندران در تعطیلات نوروز سال جاری افزون بر هشت میلیون مسافر و گرداخلی و خارجی به این استان سفر نموده اند.

منبع: فرارو

به "80 مورد سقوط سنگ ار ارتفاعات جاده چالوس در تعطیلات نوروزی ، 2 مسافر فوت نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "80 مورد سقوط سنگ ار ارتفاعات جاده چالوس در تعطیلات نوروزی ، 2 مسافر فوت نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید