صادرات تولیدات بومی کرونایی به کشورهای پرمدعا بیانگر قدرت نخبگان کشور است

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا گفت: وقتی ایران می تواند محصولات علمی خود در حوزه مقابله و پیشگیری از کرونا را به کشورهای پرمدعا صادر کند، نشان دهنده این است که دانش بنیان ها بسیار خوب و اثرگذار عمل نموده اند.

صادرات تولیدات بومی کرونایی به کشورهای پرمدعا بیانگر قدرت نخبگان کشور است

مصطفی قانعی رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا و دبیر ستاد توسعه زیست فناری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره کیت های الایزا و صادرات آن، گفت: تمام توان این کیت ها در شناسایی تعداد مبتلایان، اقدامات بازگشایی یا پیگیری محدودیت ها در جامعه است که می تواند مبنای تحقیقات برای مطالعه جمعیت ها باشد.

وی اضافه کرد: این کیت ها برای موارد تشیخصی در حال تحقیق استفاده می شوند بر این مبنا که MGR را با تست TCR توام کنیم تا ببینیم آیا می توانیم قدرت تشخیصی در این زمینه داشته باشیم یا نه.

قانعی گفت: اینکه کشوری مثل ایران در حالی که ادعای چندانی نداشته، می تواند همتراز با کشورهایی که زیرساخت ها، اعتبارات و بودجه های تحقیقاتی قوی دارند به موقعیتی دست یابد که تولیدات خود در حوزه مقابله و پیشگیری از کرونا را بعد از 2 ماه به کشورهای پرمدعا صادر کند، نشان دهنده این است که اقدام دانش بنیان ها و کارهای دانش بنیانی که در کشور اجرا شده بسیار خوب و اثرگذار بوده است.

وی تاکید نمود: باید تیم ها و شرکت های دانش بنیان را توسعه دهیم تا در زمان آرامش و صلح کشور به انجام کارهای تحقیقاتی خود بپردازند و در مواقعی که کشور با بحران روبرو می گردد بتوانیم با قدرت از این شرکت ها استفاده کنیم.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "صادرات تولیدات بومی کرونایی به کشورهای پرمدعا بیانگر قدرت نخبگان کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات تولیدات بومی کرونایی به کشورهای پرمدعا بیانگر قدرت نخبگان کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید