شناسایی 15 اقامتگاه غیرمجاز در اخلمد خراسان رضوی

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران از اجرای طرح ساماندهی اقامتگاه های غیرمجاز در اخلمد اطلاع داد و اضافه کرد: با وجود این که بعضی اقامتگاه ها ساماندهی شده اند اما هنوز تعدادی از آن ها به صورت غیرمجاز فعال هستند و تاکنون در این روستای شهرستان چناران 15 اقامتگاه غیر مجاز شناسایی شده است.

شناسایی 15 اقامتگاه غیرمجاز در اخلمد خراسان رضوی

محمد طاهریان مقدم گفت: کوشش می گردد به طرف ساخت اقامتگاه بوم گردی، مهمانپذیر و خانه مسافر مجاز پیش برویم با آنالیز های صورت گرفته در روستای اخلمد 15 اقامتگاه غیر مجاز که به عنوان مهمان پذیر یا خانه مسافر فعالیت داشتند، شناسایی شده و تاکنون با یاری بخشداری، فرمانداری، دستگاه قضا و نیروی انتظامی 10 اقامتگاه پلمپ شده اند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران اضافه نمود: این تعداد اقامتگاهی که پلمب شده اند باید به شکل قانونی از اداره میراث فرهنگی شهرستان چناران مجوزهای لازم را دریافت نمایند.

او در مورد بعضی از اقامتگاه ها که در بستر و حریم رودخانه واقع شده اند، اظهار کرد: ساخت و ساز این اقامتگاه ها از قبل بوده و تا زمانی که حریم و بستر رودخانه برای ما معین نگردد، نمی توانیم مجوز فعالیت اقامتگاه بوم گردی را به این افراد بدهیم.

طاهریان مقدم اضافه نمود: پرونده پنج اقامتگاه غیرمجاز دیگر در جریان است که برای دریافت مجوز برای دو مورد اقامتگاه و سه خانه مسافر یا اقامتگاه بوم گردی اقدام کردند.

او آموزش مدیران اقامتگاه های بوم گردی و نحوه رفتار با گردشگران را ضروری دانست و توضیح داد: کوشش می گردد با یاری اقامتگاه های بوم گردی ضمن ساخت موزه روستایی بتوانیم صنایع دستی از بین رفته شده را احیا کنیم.

منبع: دنیای سفر

به "شناسایی 15 اقامتگاه غیرمجاز در اخلمد خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 15 اقامتگاه غیرمجاز در اخلمد خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید