معرفی دیدنی های کرمان ، سفر به کرمان شهر شش دروازه

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، کرمان یکی از پنج شهر تاریخی و بزرگترین استان ایران هست که به خاطر داشتن شش دروازه در گذشته، بهش شهر شش دروازه می گن. معماری شگفت انگیز، فرهنگ های محلی، دین و آتشکده های زرتشتی، صنایع دستی سنتی و چشم اندازهای زیبای این شهر باعث شده که گردشگر های ایرانی و خارجی زیادی از این شهر بازدید کنن. جاذبه های گردشگری کرمان مثل آتشکده آناهیتا (قلعه دختر) که قدیمی ترین اثر تاریخی کرمان و بازمانده معبد آناهیتاست، حمام گنجعلی خان که یکی از شاهکارهای معماری عصر صفویه ست و دیدنی های کرمان، گنبدجبلیه که از ملات شیر شتر ساخته شده، موزه مردم شناسی زرتشتیان که اولین و تنها موزه مردم شناسی زرتشتیان جهانه، یخدان مؤیدی، باغ عمارت بیگلر بیگی فتح آباد، تخت درگاه قلی بیگ ، آب انبار علی مردان خان ، گنبد مشتاقیه (سه گنبد) ، بازار اختیاری ، قلعه اردشیر کرمان که دیدنشون رو در سفر به کرمان نباید از دست داد. در ادامه نیز اطلاعاتی مفید درباره دیدنی های کرمان، جاذبه های گردشگی کرمان، هتل های کرمان و ... در اختیارتون قرار میدیم.

معرفی دیدنی های کرمان ، سفر به کرمان شهر شش دروازه

چه جوری بریم کرمان

از اونجایی که مسافت تهران تا این شهر تقریبا زیاده شاید بیشتر ما ساده ترین راه سفر به کرمان یعنی سفر با هواپیما که 1 ساعت و 30 دقیقه زمان میبره رو انتخاب کنیم اما اگه خواستین سفر با ماشین شخصی رو تجربه کنین، خوبه که بدونین که حدودا 9 ساعت و 50 دقیقه زمان میبره. اگه هم انتخابتون سفر با قطاره بین 13 تا 14 ساعت توی راه خواهید بود. درضمن موقع برنامه ریزی حواستون باشه که برای بازدید از دیدنی های کرمان و جاذبه های گردشگری کرمان، به مقدار کافی وقت بگذارین.

اقامتگاه های کرمان

از اونجا که توی این شهر هتل های زیادی وجود نداره بنابراین از بین هتل های کرمان، حق انتخاب زیادی ندارین. در بین هتل های کرمان، هتل پارس کرمان برترین و گرونترین هتل این شهره. هتل جهانگردی و هتل اخوان از هتل های کرمان هستن که اولی سطح قیمت میانه و دومی سطح قیمتی مناسب دارن. با این حال اگه دنبال سفر ارزونتری هستین، اقامت در مهمانسراها پیشنهاد خوبیه.

در کرمان چه غذایی رو کجا بخوریم؟

بیشتر ما غذاهای این شهر رو به خورشت های خوش مزه و متنوعش می شناسیم، خورشت کنگر کدو، قیمه، به آلو، سیب درختی، آلو میگو، خورشت کلم، باقله و آلوچه و البته حلیم بادمجان کرمانی از خورشت های معروف کرمان هستن. انواع آش مثل آش آماج ، آش شلغم ، آش شولی ، قاتق تخمه ، قاتق ، زیر جوش ، کشک گردو ، کشک یونجه ، سردوش و ... از جمله غذاهای محلی استان کرمانه که می تونین بیشتر اونا و در رستوران سنتی مکث ، رستوران سنتی وکیل، سفره خانه هزار و یک شب و رستوران همواره بهار نوش جان کنین.

در کرمان سوغاتی از کجا بخریم؟

به غیر از پسته رفسنجان، قاووت و کماج، سمنو و کلمپه و خرمای بم، با عرق نسترن و بیدمشک و زیره که خوراکیهای معروف این شهر هستن، انواع قالی کرمان، زیره کرمان، عرقیات کرمان و سوزن دوزی های ظریف و پته دوزی از سوغات شهر کرمان هستن که اونا رو می تونین از بازار کرمان، بازار گنجعلی خان تهیه کنین.

بازار بزرگ ستاره کرمان هم برترین انتخاب برای اوناییه که هم از گشت و گذار توی مراکز خرید مدرن لذت می برن و هم به آثار تاریخی علاقه مندن.

منبع: همگردی

به "معرفی دیدنی های کرمان ، سفر به کرمان شهر شش دروازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی دیدنی های کرمان ، سفر به کرمان شهر شش دروازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید