سه تذکر مهم اعضای شورای شهر به شهرداری و پاسخ مسئولان را بخوانید

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، سرانجام تشکیل مجموعه گردشگری که قرار بود تا سرانجام تابستان به نتیجه برسد، علت وجود اشکالات در ساختار حقوقی منطقه ها و سازمان های شهرداری، علت تبدیل زیرگذر محله چوب تراش به گذر ترافیکی سه موضوعی بود که اعضای شورای شهر درباره آن تذکر داده و مجموعه شهرداری تهران درباره آن پاسخ دادند.

سه تذکر مهم اعضای شورای شهر به شهرداری و پاسخ مسئولان را بخوانید

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، اعضای شورای شهر تهران روز گذشته مطالبات شهروندان را در قالب تذکر مطرح کردند و با پیگیری های وبلاگ سطح دیتا مدیران شهری به برخی از آنها پاسخ دادند.

  • ایجاد هلدینگ گردشگری در تهران؛ به زودی

روز گذشته احمد علوی، رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران در تذکری با بیان اینکه قرار بود تشکیل مجموعه گردشگری تا پایان تابستان به نتیجه برسد، گفت: قرار بود اقدامات تحت عنوان هلدینگ گردشگری دنبال شود و تابستان در حال اتمام است و هنوز اتفاقی نیفتاده است. بهتر است امور به موقع انجام شود؛ بیش از نیمی از تابستان از دست رفته و بخش کمی از آن به جای مانده است؛ لذا درخواست می کنیم موضوع پیگیری و معین تکلیف شود.

پاسخ محمدامین توکلی زاده، معاون فرهنگی-اجتماعی شهرداری تهران: جلساتی را با کمیسیون تخصصی گردشگری شورا با حضور شهردار تهران و مجموعه های گردشگری تهران مانند اراضی عباس آباد، دریاچه خلیج فارس، برج میلاد و... برگزار کردیم. نظرهای تخصصی همگی را دریافت کردیم تا بدانیم چگونه مصوبه شورای شهر را اجرا کنیم. اعضای شورای شهر در این جلسات معتقد بودند که این اقدام 2مرحله ای انجام شود؛ یعنی ابتدا هلدینگ گردشگری را ایجاد کنیم و ظرفیت های شهرداری در حوزه گردشگری را به صورت منسجم در این هلدینگ ببریم و در نهایت هلدینگ را به سازمان تبدیل کنیم. برای این منظور چند جلسه برگزار گشت و در جلسه آخر، با حضور اعضای شورای شهر تصمیم گرفته شد که با موضوع اراضی عباس آباد، کار را جلو ببریم. اقدامات اجرایی هنوز انجام نشده که دنبال آن هستیم هرچه سریع تر اقدامات را انجام دهیم و درحال حاضر منتظر ابلاغ شهردار تهران هستیم.

  • تصمیم همگن در ساختارهای اداری

مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت وحقوقی شورای شهر روز گذشته تذکری مربوط به وجود اشکالات در ساختار حقوقی منطقه ها، سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران داد. او گفت: ادارات حقوقی منطقه ها با کمبود نیرو و مشکل ساختار روبرو هستند و امیدواریم با تدبیری که شکل می گیرد، این مشکل رفع شود.

پاسخ مجید باقری، معاون برنامه ریزی شهردار تهران: تمام واحدهای شهرداری علاقه مند هستند اثربخشی اقدامات و کارهایشان در ساختار نشان داده شود؛ بنابراین مباحث و موضوع ساختار باید در شورای اداری شهرداری مطرح و ابعاد مختلف آن سنجیده شود و در نهایت تصمیم همگن اتخاذ شود؛ چراکه تصمیم گیری های نقطه ای و جزیره ای در این خصوص ممکن است به ساختارهای مختلف آسیب برساند؛ بنابراین قطعا پس از انجام کارشناسی های لازم و جمع بندی نهایی اقدامات لازم انجام خواهد شد.

  • جایگزین زیرگذر چوب تراش در دستور کار منطقه2 است

زیرگذر محله چوب تراش در منطقه2 موضوعی بود که زهرا شمس احسان در تذکر روز گذشته خود به آن پرداخت. به گفته این عضو شورای شهر زیرگذر خیابان چوب تراش در وهله نخست، به عنوان کانال عبور آب، طراحی شده بود که با توجه به ساماندهی مسیل آب های زیرزمینی در حال حاضر به عنوان زیرگذر ترافیکی مورد استفاده قرار گرفته که ارتفاع این زیرگذر بسیار ناچیز است؛ به نحوی که هر ماشینی امکان عبور از آن را ندارد. همچنین حین بارش، این زیرگذر با مسائل فراوانی روبرو می شود.

پاسخ شهرداری منطقه2 :زیرگذر چوب تراش به عنوان یکی از معضلات فعلی محله طرشت از دغدغه های اصلی است و ساماندهی این زیرگذر به عنوان یکی از راه های اصلی دسترسی بلوار چوب تراش به بلوار تیموری در دستورکار سال جاری قرار گرفته است. مطالعات ترافیکی اجرای تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شیخ فضل الله نوری - بلوار تیموری و چوب تراش یا تعریض زیرگذر فعلی با هدف ارائه راهکارهایی برای رفع مسائلی همچون دسترسی های محدود، ناایمن بودن زیرگذر و شرایط هندسی نامناسب انجام شد و همچنین موضوع در کمیته شبکه معابر سازمان حمل ونقل ترافیک مورد بررسی قرار گرفت. بر همین اساس بازنگری مطالعات تقاطع مذکور جهت طی مراحل بعدی در دستور کار سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران قرار گرفته و در حال حاضر مطالعات تکمیلی جهت معین گزینه برتر و مناسب در حال انجام است. بدون شک پس از معین روش اجرا (تعریض روگذر موجود و یا اجرای تقاطع غیرهمسطح) و تهیه نقشه های فاز2، عملیات عمرانی در محدوده مورد نظر آغاز خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "سه تذکر مهم اعضای شورای شهر به شهرداری و پاسخ مسئولان را بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه تذکر مهم اعضای شورای شهر به شهرداری و پاسخ مسئولان را بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید