سهیلی کجاست؟، یکی از آن 8 تای معروف!

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، خبرنگاران: روستای سهیلی یکی از بخش های استان هرمزگان و در جزیره زیبای قشم و در فاصله 60 کیلومتری شهرستان قشم و 10 کیلومتری فرودگاه بین المللی دیرستان قشم قرار گرفته است.

سهیلی کجاست؟، یکی از آن 8 تای معروف!

روستای سهیلی حدودا 1500 نفر جمعیت دارد و بخش حرا واقع شده احتمالا موقعیت جغرافیایی آن بر بوم گردی مردم تاثیر گذاشته است. این روستا در سال های اخیر از لحاظ جهانگردی پیشرفت زیادی نموده و به خاطر به وجود آمدن ظرفیت ها و مشاغل مرتبط با جهانگردی دچار مهاجرت معکوس شده است.

آمار بی کاری در این روستا صفر بوده و تمامی افراد چه از مرد و زن همگی مشغول به کار هستند. سهیلی روستایی ساحلی است و مردان آن به صیادی مشغول هستند در حالی که زنان به هنرهای سنتی و زیبایی همانند گلدوزی، گلابتون دوزی و روبان دوزی مشغول هستند و صنایع دستی اعم از پاچه های بسیار گران قیمت، کیف و لباس سنتی فراوری می نمایند.

روستای سهیلی قشم در مسیر جهانی شدن

سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) از سال 2021 موضوعی را تحت عنوان دهکده های جهانی جهانگردی مطرح و هدف از این اقدام را پیشبرد نقش جهانگردی در حفاظت از روستا ها عنوان نموده است و 130 روستا از ایران در مرحله اولیه برای جهانی شدن به رقابت پرداختند و هم اکنون 8 روستا به مرحله ارزیابی پایانی رسیده اند.

روستای سهیلی جزیره قشم، کندوان استان آذربایجان شرقی، میمند کرمان، قاسم آباد گیلان، کندلوس مازندران، پالنگان کردستان، ابیانه اصفهان و بیشه لرستان روستا هایی هستند که به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در این رقابت جهانی شرکت خواهند کرد.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

روستای سهیلی به عنوان یکی از روستاهای بخش حرا شهرستان قشم توانسته با داشتن ظرفیت های گسترده در حوزه جهانگردی، در جمع این 8 روستای منتخب ایران باشد.

موقعیت و طبیعت بکر این روستا به واسطه قرارگیری در کنار جنگل های حرا، برخورداری از اسکله تفریحی مناسب و اقامتگاه های بومگردی تماشای در کنار مهمان نوازی مردم روستا موجب شد سالانه هزاران جهانگرد از سهیلی بازدید نمایند.

برترین زمان سفر به روستای سهیلی

اواخر بهار و تابستان که اوج گرما و رطوبت در قشم است جهانگردی در این روستا از رونق افتاده و در عوض پاییز و زمستان برترین زمان سفر به این جزیره و بازدید از روستای سهیلی است. اگرچه در تابستان قیمت اقامتگاه ها پایین تر است اما به خاطر گرمای هوا شرایط گردش در روز کمی سخت خواهد بود. با این همه بسته به جیب مسافر برترین زمان سفر به قشم برای هر کسی متفاوت خواهد بود.

جاذبه های تماشای روستای سهیلی

جنگل های حرا در قشم یکی از پدیده های بی نظیر زمین شناسی و زیست طبیعی است که تنها در نقاط محدودی در سراسر زمین یافت می گردد که یکی از آن ها در قشم واقع شده است.

این جنگل ها با ریشه های در هم تنیده در آب های شور قرار گرفته اند و به خوبی با این شرایط وفق پیدا نموده اند. بعلاوه این درختان و مسیرهای باریک آن ها شرایط طندگی بری گونه های محلی حیوانات و پرندگان را فراهم آورده است.

جنگل های حرا ار عجایب هفتگانه قشم بوده و در رده پربازدیدترین جاذبه های این جزیره واقع شده است. بازتماشامایندگان می توانند با بازدید از حرا به تماشا روستای سهیلی بروند و یا برعکس در روستای سهیلی و اقامتگاهی بوم گردی اقامت نمایند و به تماشا جاذبه های اطراف بروند.

بعلاوه روستای سهیلی از منطقه ها پست و بلند تشکیل شده و شرایط پیاده روی و گردشی متنوعی در دسترس قرار می دهد. این روستا از بلندی های کوه سموران که بلندترین نقطه روستای سهیلی محسوب می گردد تا ساحل خلیج فارس گسترده شده و منظره ها تماشای متنوعی را برای بازدید و کاوش فراهم نموده است.

افرادی که به صعود و راه پیمایی علاقه دارند می توانند در ارتفاعات کوه سموران افق گسترده ای از منظره ها زیبا و نفسگیر شمال و جنوب دریا و جزیره هنگام را مشاهده نمایند. بعلاوه تماشای طلوع آفتاب از این کوه یکی از کارهای بسیار مجذوب کننده و در عین حال معنوی است که می توانید در بازدید از این روستا انجام دهید.

جزیره قشم یکی از جزایر جنوبی جهانگردی ایران است که در تمام طول سال مخصوصا نیمه دوم که هوا خنک تر است میزبان جهانگردان داخلی و خارجی حاشیه خلیج فارس می گردد.

جزیره قشم دارای 3 بخش مرکزی و چند بخش و دهستان می گردد که شهر قشم به رقم نداشتن موقعیت جغرافیایی مرکزی در جزیره، از اهمیت بالای تجاری و استراتژیکی برخوردار است. این شهر که در شرقی ترین قسمت جزیره قرار گرفته دارای بیش از 60 روستا و دهستان است که برخی از آن ها به صورت بوم گردی مورد بازدید جهانگرد ها قرار می گیرد و برخی دیگر به کل نامی از آن ها نمی آید.

منبع: توریسم آنلاین

به "سهیلی کجاست؟، یکی از آن 8 تای معروف!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهیلی کجاست؟، یکی از آن 8 تای معروف!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید