خودرو مالی پاژ برای وزیر صمت رونمایی شد

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، پس از مراسم افتتاح خط فراوری پیشرانه ME16 در مگا موتور و رونمایی از کادیلا و شاهین پلاس، مدیران ارشد سایپا و وزارت صمت به مرکز تحقیقات این شرکت رفتند و نمونه اولیه پاژ (خودروی مالی) برای سید رضا فاطمی امین رونمایی شد.

خودرو مالی پاژ برای وزیر صمت رونمایی شد

به گزارش عصر ایران خودرو پاژ طی یک پروژه مشترک از سوی سایپا، ایران خودرو و کرمان موتور بر مبنای رنو کویید طراحی شده است .پاژ یک هاچ بک مالی کلاس A است که با هدف ارائه یک خودروی مقرون به صرفه قیمت به بازار می آید. این خودرو در مقدار پراید هاچ بک (سایپا 111) قرار می گیرد.

پاژ نام زادگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر حماسه سرای ایرانی است و نام روستایی واقع در تقاطع جاده کارده به کلات نادری و 15 کیلومتری شمال شهر مشهد است.

هنوز اطلاعات رسمی این خودرو منتشر نشده است اما به نظر می رسد خودرو پاژ با یک پیشرانه یک لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی به بازار وارد گردد. این پیشرانه 70 اسب بخار قدرت را با گشتاور 100 نیوتن متر فراوری می نماید و جعبه دنده 5 سرعته دستی، توان را به چرخ های جلوی پاژ می رساند.

پاژ یک خودروی مالی است و نباید توقع امکانات خاصی را از آن داشت. اما آن طور که گفته می گردد این هاچ بک مالی سایپا بر اساس استانداردهای 85 گانه فراوری خواهد شد. برای همین می توان گفت که این خودرو به دو کیسه هوا، ترمز ABS، EBD، BA، سنسور فشار باد تایرها، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی، جلو آمپر دیجیتال و… مجهز خواهد بود.

منبع: فرارو

به "خودرو مالی پاژ برای وزیر صمت رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرو مالی پاژ برای وزیر صمت رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید