نسل تازه سوزوکی ویتارا وارد ایران شد

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، سوزوکی ویتارا یک شاسی بلند-کراس اوور خانوادگی جمع و جور است که از سال 1988 میلادی در سبد فراوریات کمپانی ژاپنی سوزوکی حضور داشته است. شرکت ایران خودرو نسل سوم سوزوکی ویتارا را از سال 1385 به خیابان های کشورمان راه داد. نمونه های ابتدایی این خودرو که به دست مشتریان ایرانی رسید، عمدتاً به پیشرانه های 2 لیتری مجهز بودند. پس از آن در سال 1389 فراوری مدل 2 لیتری متوقف شد و مدل 2.4 لیتری ویتارا به فراوری رسید.

نسل تازه سوزوکی ویتارا وارد ایران شد

این خودرو در 2 تیپ نیمه فول و فول آپشن در ایران حضور داشت و باتوجه به عرضه مداوم و طولانی مدت آن از سوی شرکت ایران خودرو، استقبال بسیار مناسب مشتریان را تجربه کرد. از سال 1395 نیز نمونه فیس لیفت سوزوکی ویتارا از سوی شرکت ایران خودرو به بازار ایران معرفی گردید.

باتوجه به این تصاویر معین است که خودروی حاضر در محوطه ایران خودرو، نسل نو سوزوکی ویتارا است. این خودرو در جایگاه یک کراس اوور نه چندان بزرگ قرار گرفته است و ساختار فنی آن به طور کامل متفاوت از گرند ویتارا است. پیش از شروع تحریم ها، چند دستگاه سوزوکی ویتارا نسل نو به ایران خودرو آمد و قرار بود تا این کراس اوور ژاپنی برای رقابت با خودروهای فرانسوی و کره ای در خراسان فراوری گردد؛ اما بازگشت تحریم ها سبب شد تا پروژه فراوری ویتارا نسل نو منتفی گردد و فقط چند دستگاه از این کراس اوور در کارخانه ایران خودرو باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اسکیلاس، کراس اوور نو شهر خودرو

ویتارای نسل نو در کلاس کراس اوورهای جمع و جور قرار می گیرد. باتوجه به نوع سفارش، موتور 1.4 لیتری توربو 138 اسب بخار یا 1.6 لیتری 115 اسب بخار روی آن نصب می گردد. وزن 1075 کیلوگرمی این خودرو باعث شده است تا ویتارا با موتورهای حجم پایین سازگار و حتی قابلیت 2 دیفرانسیل را داشته باشد. مصرف سوخت ترکیبی کمتر از 6.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر، باعث استقبال خوب از این کراس اوور ژاپنی در بازار جهانی شد. گیربکس 5 دنده دستی و 6 دنده اتوماتیک از گزینه های انتخاب های مشتری است و می تواند آن را باتوجه به سلیقه خود سفارش دهد.

نسل نو ویتارا دارای امکاناتی مانند سقف پانوراما، 6 کیسه هوا، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل پایداری، سنسور نور، سنسور باران، جایگاه برقی راننده، گرمکن و سردکن جایگاه های جلو، استارت دکمه ای، قابلیت 2 دیفرانسیل و … است.

***

شما می توانید نوترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ سطح دیتا مطالعه کنید

منبع: بلاگ دیوار

به "نسل تازه سوزوکی ویتارا وارد ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل تازه سوزوکی ویتارا وارد ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید