خبر خوش وزیر آموزش و پرورش برای معلمان

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد خرید خدماتی ها حقوق و بیمه کامل دریافت خواهند کرد.

خبر خوش وزیر آموزش و پرورش برای معلمان

یوسف نوری با حضور در برنامه به وقت ایران شبکه آموزش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا درباره اینکه معلم کدام پایه اثرگذار است اظهار کرد: معلمان زحمت کش هستند و در ایام کرونا فعالیت های بسکمک داشتند اولیا نیز در این جهت خوش درخشیدند اما به جهت تاثیرگذاری، معلمان ابتدایی موثرین معلمان هستند.

وی درباره چشم انداز آموزش و پرورش اضافه کرد: آنچه مطالعات نشان می دهد پساکرونایی ترسیم نشده همراه با کرونا ترسیم شده که باید با کرونا زندگی کرد؛ ضمن رعایت جدی مسائل و پروتکل های بهداشتی باید پیش رفت.

94 درصد دانش آموزان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند

نوری ادامه داد: از میان 36 کشوری که مدارس خارج از کشور دارند مدارس ما باز است. همچنین واکسیناسیون دانش آموزان 12 تا 18 سال در کشور ما نسبت به سایر کشورها بهتر بوده بطوری که دز اول را حدود 94 درصد از دانش آموزان دریافت کرده اند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید از بخش هایی که در راه اندازی شبکه شاد کمک کردند، تشکر کرد گفت: سازمان بهداشت جهانی می گوید مدارس اولین جا برای بسته شدن و آخرین مکان برای بازگشایی هستند.

وی با اشاره به اینکه پیش دبستانی و مهدکودک به آموزش و پرورش اضافه شده است اضافه کرد: حدود 15 میلیون و 300 هزار دانش آموز داریم که بیش از نیمی از آنان در دوره ابتدایی هستند.

افزایش تعداد تارکان تحصیل در کرونا

نوری با اشاره به جمعیت دانش آموزی اظهار کرد: در کرونا تعداد بازماندگان از تحصیل و تارکان از تحصیل بیشتر از زمان حضوری بودن مدارس بوده است.

وی دستاوردهای انقلاب اسلامی را برشمرد و اظهار داشت سرانه فضای آموزشی هر دانش آموز در گذشته 1.4 متر بوده که این سرانه اکنون 5.2 مترمربع است. درگذشته 52 هزار مدرسه فعالیت می کرد این در حالی است که این تعداد اکنون به 113 هزار مدرسه رسیده است.همچنین از تعداد 100 هزار کلاس درس به 540 هزار کلاس درس رسیدیم.

نوری بیان کرد: از 83 کانون و اردوگاه دانش آموزی اکنون به هزار و 394 کانون و اردوگاه رسیده ایم، درگذشته 26 مرکز رفاهی داشتیم که اکنون به 550 مرکز رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در گذشته 162 مدرسه استثنایی وجود داشت که اکنون هزار و 607 مدرسه استثنایی فعالیت می کند و تعداد مدارس سمپاد از 5 مرکز به 708 مرکز رسیده است.

وی اضافه کرد: تاسیس امور تربیتی در سال 58 با همت شهیدان رجایی و باهنر و تشکیل جامعه خیرین مدرسه ساز از دستاوردهای انقلاب اسلامی است بیش از 130 هزار کلاس درس از سوی خیرین ساخته شده است.

نوری در ادامه با تاکید بد اجرای کامل سند تحول بنیادین بیان کرد: برای اجرای سند تحول بنیادین قرارگاهی ایجاد کردیم باید هر مدرسه متناسب با زیست بوم خود یک سند داشته باشد.

حذف معاونت پرورشی اشتباه بود

وزیر آموزش و پرورش با بیان دستاوردهای حوزه پرورشی گفت: مربیان پرورشی نقش بی بدیلی در مدارس دارند. حذف معاونت پرورشی اشتباه بود که احیا شد. باید مربیان پرورشی به دانش و روش های روز مسلح شوند.

وی اضافه کرد: اردوگاه ها و کانون ها باید فعال تر شوند تا برای شکوفایی استعدادها و ساحت های تربیتی دانش آموزان موثر باشند.

نوری خبر داد فردا 2 هزار و 950 پروژه آموزشی با 13 هزار و 450 کلاس درس افتتاح خواهد شد.

خرید خدماتی ها حقوق و بیمه کامل دریافت خواهند کرد

وزیر آموزش و پرورش درباره برنامه ریزی برای برگزاری المپیادها اضافه کرد: ما جز کشورهای سرآمد هستیم باید در بحث حمایت از سرمایه های برتر تلاش کنیم مرکز دانش پژوهان جوان باید احیا شود فردا در شورای انقلاب فرهنگی اساسنامه آن برای تصویب بررسی می شود.

وی با بیان اخبار خوش برای فرهنگیان مطرح نمود: خرید خدماتی ها حقوق و بیمه کامل دریافت خواهند کرد.

رتبه بندی یکی از بخش های مهم سند است یکی از دلایل اجرا نشدن آن اجرا نشدن سند است هدف آن ارتقای صلاحیت های معلمان برای ارتقای کیفیت نظام تربیتی است

نوری اضافه کرد: کیفیت بخشی مربیان نیز در هیات وزیران پیشنهاد شد که تعداد مربیان بهداشت افزایش پیدا کند. به ازای 750 دانش آموز یک مربی بهداشت داشتیم که اکنون برای 480 دانش آموز یک مربی خواهیم داشت.

در پی تامین اعتبار رتبه بندی هستیم

وزیر آموزش و پرورش درباره طرح رتبه بندی نیز بیان کرد: رتبه بندی یکی از بخش های مهم سند است یکی از دلایل اجرا نشدن آن اجرا نشدن سند است هدف آن ارتقای صلاحیت های معلمان برای ارتقای کیفیت نظام تربیتی است.

وی ادامه داد: در پی تامین اعتبار رتبه بندی هستیم برای سال آینده منابع پایدار و 25 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده چراکه دولت و رییس جمهور نیز به این امر اهتمام ویژه دارند.

تلاش داریم ایراد تامین مالی رتبه بندی را برای 6 ماهه دوم 1400 برطرف کنیم

نوری خبر داد فردا هم جلسه ویژه ای برای رتبه بندی داریم ما تلاش داریم ایراد تامین مالی رتبه بندی را برای 6 ماهه دوم 1400 برطرف کنیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت برای مدارس 290 میلیارد تومان سرانه اختصاص دادیم تا صرف مسائل مدرسه ای شود.

وی اضافه کرد: ما یک نظام حافظه محور داریم لذا در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد سهم کنکور 40 درصد شود و در سه پایه آخر آزمون هوشمند تشریحی گرفته شود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "خبر خوش وزیر آموزش و پرورش برای معلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوش وزیر آموزش و پرورش برای معلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید