خبرنگاران طعنه بورل به مناقشه انتقال قدرت در آمریکا

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، لندن- خبرنگاران- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن اعلام آمادگی برای توسعه همکاری های راهبردی و فرا آتلانتیک با دولت جدید جو بایدن با کنایه از ادعای دونالد ترامپ درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ابراز امیدواری کرد که انتقال قدرت در این کشور به آرامی انجام شود.

خبرنگاران طعنه بورل به مناقشه انتقال قدرت در آمریکا

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، جوسپ بورل روز چهارشنبه با ایراد سخنانی در مجلس اروپا گفت: آمریکا و اتحادیه اروپا شرکای راهبردی و کلیدی هستند و باقی خواهند ماند. ما آماده ایم که هرچه سریع تر با دولت جدید بایدن وارد تعامل شویم. اما باید تا 20 ژانویه (یکم بهمن) منتظر بمانیم چون همانطور که به خوبی می دانید یک فرایند انتقال قدرت بسیار طولانی پیش رو داریم و باید امیدوار باشیم که مرحله ناهموار نباشد.

او در حالی این مطلب را خاطرنشان کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نتیجه آرا انتخابات اخیر ریاست جمهوری در این کشور را مردود دانسته و حاضر به پذیرش بایدن به عنوان رئیس جمهوری منتخب این کشور نیست.

ترامپ درحالی به انتشار این توییت ها و تکرار ادعاهای خود می پردازد که نتایج تقریبا نهایی شمارش آرا انتخاباتی نشان می دهد بایدن نامزد دموکرات با کسب اکثریت آرا مردمی و الکترال پیروز این انتخابات شده است.

بایدن شنبه شب با کسب 290 رای الکترال در برابر تنها 214 رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد. تا به امروز شمار زیادی از رهبران سیاسی جهان از جمله سران اتحادیه اروپا پیروزی وی را تبریک گفته و آمادگی خود را برای همکاری با دولت جدید خاطرنشان کرده اند.

بورل نیز در ادامه سخنان امروزش با اشاره به پیچیدگی مناسبات اتحادیه اروپا و آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ، ابراز امیدواری کرد که آینده روابط دو طرف در دولت جدید بایدن بر پایه روحیه همکاری و مشارکت بازتعریف شود.

وی در همین پیوند برخی چالش های موجود در دستور کار همکاری های دو سوی آتلانتیک از جمله تقویت سازمان های بین المللی، مقابله با همه گیری ویروس کرونا، تسریع اقدامات برای پیشگیری از تغییرات آب و هوایی را مرور کرد و مورد اشاره واقع شده است. او همچنین ابراز امیدواری کرد که در خصوص مسائل ژئوپلیتیک و سیاست خارجی از جمله توافق هسته ای ایران با آمریکا به یک رویکرد مشترک برسد.

بورل تاکید کرد که همکاری های راهبردی آمریکا و اتحادیه اروپا زمانی اثر بخش خواهد بود که هر دو طرف قوی، متعهد و در کنار یکدیگر باشند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران طعنه بورل به مناقشه انتقال قدرت در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طعنه بورل به مناقشه انتقال قدرت در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید