افت حمایت اقتصادی شرکت های آمریکایی از جمهوریخواهان

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، 10 شرکت مطرح آمریکایی یاری های اقتصادی به نامزد های جمهوری خواه متقاضی پست های فدرال در ایالات متحده را به میزان بیش از 90 درصد در ماه ژانویه (دی - بهمن) کاهش دادند.

افت حمایت اقتصادی شرکت های آمریکایی از جمهوریخواهان

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سطح دیتا به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام پس از وعده به قطع یاری به جمهوریخواهانی انجام شدند که از کوشش دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا برای لغو نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2020 حمایت نموده بودند.

هیچ یک از کمیته های اقدام سیاسی این 10 شرکت عظیم شامل مایکروسافت، وال مارت، ای تی اند تی و کامکست به هیچ یک از 147 جمهوریخواه کنگره که به حمایت از ادعای انتخاباتی ترامپ تنها چند ساعت پس از حمله هوادارانش به ساختمان کنگره رای دادند، یاری اقتصادی اعطا نکردند.

افشاگری های اجرا شده به کمیسیون انتخابات فدرال حاکی است که گروه شرکتی PACs که به 10 شرکت یاد شده وابسته است، در ماه ژانویه 13 هزار دلار به نامزد ها یاری نموده است.

این مبلغ اهدایی کمتر از یک دهم 190 هزار دلاری است که 10 شرکت آمریکایی در ژانویه 2017 در اختیار نامزد ها قرار داده بودند. این مبلغ همچنین نسبت به 10 میلیون دلار یاری اهدایی به نامزد ها در جریان فصل انتخاباتی 2020-2019 ناچیز است.

147 قانونگذاری که به لغو پیروزی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا رای دادند، بیش از 2 میلیون دلار یاری از 10 شرکت مزبور در جریان چرخه سیاسی دو سال گذشته دریافت نموده بودند.

تنها کمیته های مرتبط با دو شرکت آمریکایی جنرال الکتریک و امریکن اکسپرس از یاری های جدید به نامزد های فدرال در ماه ژانویه امسال خبر دادند.

به طور معمول یاری های سیاسی در ماه های پس از انتخابات سراسری آمریکا کاهش می یابد و مبالغ کمیته های اقدام سیاسی شرکت ها، بخش کمی از وجوهات جمع آوری شدن توسط ستاد های سیاسی است.

دونالد ترامپ پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020، ادعای تقلب در انتخابات را مطرح نمود.

گزارش ها حاکی است که سخنان وی، عامل محرک حمله هوادارانش به ساختمان کنگره بود که پنج کشته و شماری زخمی برجا گذاشت.

مجلس نمایندگان آمریکا، ترامپ را به اتهام تحریک به شورش استیضاح کرد، اما این جلسه محاکمه استیضاح نیز راه به جایی نبرد و وی از اتهام های وارد تبرئه شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افت حمایت اقتصادی شرکت های آمریکایی از جمهوریخواهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت حمایت اقتصادی شرکت های آمریکایی از جمهوریخواهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید