ترامپ چطور می تواند انتخابات آمریکا را در دادگاه به چالش بکشد

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، حتی اگر جو بایدن در انتخابات سوم نوامبر آمریکا پیروز گردد، مساله اینکه چه کسی رئیس جمهور آمریکا خواهد بود ممکن است در حالی که دونالد ترامپ دورنمای مبارزه حقوقی را مطرح نموده، حل نشده باقی بماند.

ترامپ چطور می تواند انتخابات آمریکا را در دادگاه به چالش بکشد

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری قبلی باز هم دونالد ترامپ را از زیر سوال بردن مشروعیت آن بازنداشت و اینکه آمریکا گرفتار همه گیری کروناویروس شده، ممکن است احتمال این که او دوباره چنین کاری را انجام دهد بیشتر کند.

ترامپ رفتن به دادگاه ها به جهت خودداری از ترک آرام کاخ سفید را در نظر خواهد داشت مگر آنکه رقیب دموکرات او به یک پیروزی بی چون و چرا دست پیدا کند.

رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا از متعهد شدن به انتقال قدرت صلح آمیز در صورت شکست در انتخابات خودداری نموده در حالی چنین اقدامی سابقه بیش از دو قرن را به چالش خواهد کشید.

ترامپ در مورد انتخابات همراه با تقلب هشدار داده در حالی که بسیاری این صحبت او را تلاشی از جانب وی برای مشروعیت زدایی از نتیجه ای که بر اساس نظرسنجی ها قرار نیست به نفع وی باشد تفسیر نموده اند.

او همچنین بدون سند و مدرک دموکراتها را متهم به استفاده از کووید برای دزدیدن انتخابات نموده و بخش زیادی از انتقادهایش را متوجه رای گیری پستی نموده است.

ترامپ مدعی شده - به غلط - در آرای پستی اختلافات و مسائل عظیم وجود خواهد داشت و اصرار نموده مجموع نهایی شمارش آرا در سوم نوامبر اعلام گردد.

اما بعضی ایالتها همچنان به شمردن آرای پستی تا چند روز ادامه خواهند داد و بسیاری هم هشدارهای او را تلاشی برای ایجاد بی اعتمادی به یکپارچگی انتخابات می بینند.

در حالی که دموکراتها بر رای گیری پستی ضمناًً نگرانی های مربوط به رفتن به حوزه های رای گیری در طول همه گیری بیماری مسلط هستند، منتقدان معتقدند که رئیس جمهور آمریکا در حال ایجاد یک چالش بالقوه در این جبهه است.

کمپین جو بایدن خودش را آماده می نماید تا نامزد جمهوریخواهان با مشاهده به اصطلاح تغییر آبی در آرا، زمانی که با شمارش آرای پستی مجموع آرای دموکراتها افزایش یابد، ادعای دزدیده شدن انتخابات با تقلب را مطرح سازد.

تا کنون چالشهایی در دادگاه عالی از بابت آرای پستی و در ارتباط با این انتخابات در پنسیلوانیا و ویسکانسین مطرح شده اما هر چالش عظیمی در مورد آن احتمالا در ارتباط با جزئیاتی است که هنوز معین نیستند.

ترامپ در ماه سپتامبر خودش گفت: من فکر می کنم این مساله به دادگاه عالی کشیده خواهد شد.

او بعدا اضافه نمود: من مطمئنا روی آنها برای آنالیز برگه های رای حساب باز نموده ام.

ترامپ در پی مرگ روث بیدر گینزبرگ، از ضرورت جانشینی برای او حرف زد که سبب گردد تعداد قضات حاضر در این دادگاه به 9 نفر برسد و امکان بروز یک رای گیری مساوی در آن وجود نداشته باشد.

ایمی برت، نهمین قاضی این دادگاه سومین قاضی است که از سوی ترامپ برای این دادگاه برگزیده شد.

انتصاب او به این سمت در ماه گذشته میلادی با توجه به اینکه در نزدیکی انتخابات رخ داد به طور ویژه مناقشه برانگیز شده و توازن محافظه کاران در این دادگاه را به شش نفر در برابر سه نفر رساند.

با این حال اتخاذ هرگونه تصمیم بر مبنای گرایشهای حزبی منجر به سیاسی شدن هر چه بیشتر این دادگاه می گردد و یکی از نکات مهم برای تماشا کردن تصمیمات جان رابرتز، قاضی ارشد دادگاه که در زمینه مسائل جنجالی طرف لیبرالها را گرفته، خواهد بود.

آیا قبلا دادگاه عالی در انتخابات مداخله نموده است؟ بله و قضات نقشی کلیدی در انتخابات به چالش کشیده شده سال 2000 در رقابت بین جورج دبلیو. بوش و ال گور ایفا کردند.

این رقابت به حدی نزدیک بود که از نتیجه ایالت فلوریدا تاثیر پذیرفت و در نهایت اختلاف چند صد رای بین این دو به وجود آمد.

نزاع های حقوقی شدیدی بعد از آن به وجود آمد و در جریان بازشماری آرا، اختلافاتی بر سر پرفراژ ناقص آرا بالا گرفت.

اما رای گیری پنج به چهار به نفع بوش در دادگاه عالی به این بازشماری سرانجام داد و جورج دبلیو. بوش در نهایت پیروز انتخابات شده و رقیب دموکراتش شکست را پذیرفت.

جو بایدن گفته که اظهار نظرهای رقیبش درباره مساله انتقال قدرت غیرمنطقی هستند و کمپین او خودش را برای هر گونه نابکاری از جانب رئیس جمهور آماده می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ترامپ چطور می تواند انتخابات آمریکا را در دادگاه به چالش بکشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ چطور می تواند انتخابات آمریکا را در دادگاه به چالش بکشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید