خانه خود را به سبک سنتی چیدمان کنید

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، اگر به سبک چیدمان سنتی علاقه مند هستید و دوست دارید در چیدمان منزل خود تنوع ایجاد کنید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

خانه خود را به سبک سنتی چیدمان کنید

سبک دکوراسیون سنتی معمولا در خانه های خاورمیانه دیده می گردد. این خانه ها دارای فضاهایی گرم و پر نشاط بوده و فضایی صمیمی و خاص را ایجاد می نمایند. در این مطلب از وبلاگ سطح دیتا به معرفی دکوراسیون و چیدمان سنتی خاورمیانه می پردازیم.

دکوراسیون سنتی خاورمیانه

در این سبک از رنگ های تند و گرم به همراه نقوش اسلامی و سنتی استفاده می گردد. در ادامه به معرفی عناصر دکوراسیون با سبک سنتی می پردازیم.

مبلمان سبک دکوراسیون سنتی در خاورمیانه

در بیشتر این خانه ها از مبلمان استفاده نمی گردد. مردم این منطقه علاقه زیادی به نشستن بر روی زمین دارند. بعلاوه دوست دارند غذای خود را بر روی زمین و سر سفره میل نمایند. با توجه به رایج شدن مبلمان در چیدمان و دکور منزل در سبک خاورمیانه هم از مبل استفاده می گردد. مبلمان این بخش دارای ظاهری ساده بوده و بدنه چوبی دارند. اغلب بر روی بدنه چوبی تزییناتی دیده می گردد که به صورت کنده کاری بر روی چوب است. یکی از ویژگی های این مبلمان کوسن های رنگی و مجذوب کننده است. این کوسن ها به تعداد زیاد بر روی مبلمان قرار می گیرند. بعلاوه بر تزیین میز مبلمان از رومیزی های سنتی و رنگارنگ بهره ببرید.

گلیم و فرش دست بافت

یکی از عناصر اصلی و مهم در دکوراسیون و چیدمان سنتی خاورمیانه استفاده از فرش و گلیم است. گلیم نوعی صنایع دستی بافته شده با سطحی صاف و بدون پرز است که از تار و پود تشکیل شده و ماند قالی پرز بلند ندارد.

فرش ایرانی با زیبایی فوق العاده ای که دارد در تمام دنیا معروفیت بی میزان ای دارد. نمی توان خانه ای را به این سبک یافت که فرش و گلیم در آن وجود نداشته باشد در واقع اصلی بنیادی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سنتی خاورمیانه، استفاده از فرش و گلیم است. برای اینکه چیدمان بهتری داشته باشید به مطلب زیباترین مدل های پرده برای دکور خانه شما سر بزنید.

استفاده از ظروف فیروزه کوبی

هنر فیروزه کوبی یکی از هنرهای دستی است که در آن فیروزه های موزاییک شده کوچک بر روی ظرف فلزی کنار هم قرار داده می شوند. فیروزه کوبی روی مس اصفهان هنر زیبایی است که مورد پسند بیشتر علاقه مندان فرهنگ ایران زمین قرار گرفته است. در این سبک از دکوراسیون خانه ای که یافت نمی گردد که از ظروف فیروزه کوبی استفاده نکرده باشد. ظروف مسی که با هنر فیروزه کوبی مزین شده اند زیبایی بسیار جالب و خاصی را به فضای خانه می دهند.

استفاده از ظروف میناکاری شده

مینا قطعه فلزی است به صورت ظرفی درآمده لعاب خورده و روی آن نقاشی اسلیمی و قطعاتی به صورت پیچ و گره و گل کشیده شده و بعد پخته می گردد. این عنصر از عناصری است که در خانه هایی که سبک خاورمیانه طراحی شده اند خواهید دید. این ظروف در رنگ آبی نیلی با طرح های زیبای سنتی کار شده است. زمانی که به خانه ای که به این سبک طراحی شده است، وارد می شوید معمولا یک گلدان مینا کاری شده بسیار زیبا بر روی یک میز سنتی خواهید دید. تلفیق این دو المان حس بسیار جالبی را ایجاد می نماید.

پارچه های رنگارنگ

پارچه های رنگارنگ بعلاوه از عناصر اصلی تزئینات خاورمیانه هستند. شما می توانید پارچه های رنگارنگ خود را به عنوان پرده های شفاف، والنس ها یا به عنوان سایبان برای لباس یک سقف بلند بهره ببرید.

الگوهای هندسی در سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه

یکی از ویژگی های هنری سبک دکوراسیون خاورمیانه و به ویژه اسلامی که به راحتی قابل تشخیص است استفاده از الگوهای هندسی در این سبک است. از شکل ساختمان ها گرفته تا چاپ های موجود در پارچه ها و آثار هنری، این الگوها در همه جا وجود دارند و می توانید این الگوها را به فرم یا فرش های منطقه به خانه خود اضافه کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این وسیله را در دکور منزل خود دست کم نگیرید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "خانه خود را به سبک سنتی چیدمان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه خود را به سبک سنتی چیدمان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید