فراوری نسل جدید ترانسفورماتور برق به دست محققان ایرانی

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، محققان ایرانی برای نخستین بار در منطقه خاورمیانه نسل جدید ترانسفورماتوری را طراحی کردند که کاملا ایرانی بوده و به مرحله فراوری رسیده است.

فراوری نسل جدید ترانسفورماتور برق به دست محققان ایرانی

به گزارش مالی وبلاگ سطح دیتا، در حاشیه نمایشگاه بین المللی صنعت برق نسل جدید ترانس های فراوری شده توسط محققان ایرانی که مجهز به سیستم مرکزی است و می تواند از راه دور کنترل گردد، رونمایی شد.

بنا بر این گزارش، این ترانس ها که مجهز به سیستم مرکزی هستند می توانند از راه دور کنترل شوند. این سیستم مرکزی پارامتر های حیاتی ترانسفورماتور از قبیل: مقدار جریان برق ورودی و خروجی، ولتاژ برق، دما و کیفیت و مقدار توان ترانس را بررسی و در داخل خود ذخیره و سپس به وسیله شبکه GSM/ GPRS یا خط ارتباطی اختصاصی Lora به سرور مرکزی مستقر در توانیر یا شرکت های توزیع و یا سامانه مشتری ارسال می نماید.

بنا بر این گزارش، در واقع با فراوری این نسل جدید ترانسفورماتور ها هر دستگاه از این ترانس ها در هر نقطه ای که در شبکه برق کشور به کار گرفته گردد قابلیت رؤیت پذیری و مانیتورینگ است و همه عملکرد آن نیز از راه دور کنترل می گردد و اگر به هر دلیلی مثل افت فشار و ولتاژ و یا سرقت از شبکه برق کشور خارج گردد با ارسال سیگنال و پیغام مخصوص مرکز را در جریان قرار می دهد.

در این مراسم، سعید تقی لو مدیرعامل شرکت بازرگانی ایران ترانسفو گفت: با فراوریاین نسل از ترانسفورماتور ها امکان گزارش گیری لحظه ای و دوره ای از پارامتر های کیفی ترانسفورماتور ها به صورت آنلاین میسر شده است و همچنین اخطار های حیاتی به صورت اس ام اس به مراکز ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه نسل جدید ترانس ها صد درصد با فناوری های داخلی فراوری شده است، گفت: برای طراحی این ترانسفورماتور دو تیم 20 نفره از محققان جوان، گروه دانش بنیان، ترانسفوی ایران طی 5 ماه فعال بوده اند.

به گفته تقی لو، طراحی و فراوری نسل جدید ترانسفورماتورها، پیشرفتی مهم برای صنعت برق کشور است چرا که ایران یکی از 5 کشور برتر آسیا در حوزه فراوری انواع ترانسفورماتور ها است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فراوری نسل جدید ترانسفورماتور برق به دست محققان ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری نسل جدید ترانسفورماتور برق به دست محققان ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید