تخصیص اعتبار 1000 میلیاردی برای توسعه زیرساختهای گردشگری گیلان

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، ایسنا/ براساس خبرهای منتشر گشته، تخصیص اعتبار 1000 میلیاردی برای توسعه زیرساختهای گردشگری گیلان صورت گرفت.

تخصیص اعتبار 1000 میلیاردی برای توسعه زیرساختهای گردشگری گیلان

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گیلان را یکی از استانهای غنی کشور از لحاظ جاذبه های جهانگردی تاریخی و طبیعی دانست و اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری بیش از 52 میلیون نفر جهانگرد وارد استان گیلان شده اند که نسبت به مدت مسابه سال گذشته 105 درصد رشد را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه طی مدت مذکور 42 میلیون نفر/شب اقامت در گیلان داشتیم، اضافه نمود: در ماندگاری جهانگردان نیز شاهد افزایش 150 درصدی هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی گیلان شهرستان رشت را با 14 میلیون نفر/شب اقامت جز رتبه های اول در ماندگاری جهانگرد دانست و توضیح داد: گیلان یکی از مقاصد جهانگردی داخلی و خارجی بوده و طی این مدت با رشد 170 درصدی در ورود جهانگرد خارجی به گیلان روبرو بودیم.

جهانی بعلاوه از احداث 260 پروژه جهانگردی با سرمایه گذاری 4700 میلیارد تومان شامل هتل های چهار و پنج ستاره و اقامتگاه های سنتی و مراکز تفریحی اطلاع داد و اعلام نمود: با افتتاح این پروژه ها برای 5000 نفر شغل ایجاد می گردد.

وی از افتتاح 70 پروژه جهانگردی در نیمه نخست سال جاری اطلاع داد و بیان نمود: 40 پروژه مربوط به اقامتگاه های بومگردی در منطقه ها مختلف استان است که با سرمایه گذاری 1200 میلیارد تومانی به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل میراث گیلان در پاسخ به این سوال که جهانگردی چه سهمی در توسعه استان دارد؟ متذکر شد: گیلان سالانه میزبان جهانگردان زیادی است و لذا با همکاری دولت و بخش خصوصی قدم های خوبی از نظر تاسیسات جهانگردی برداشته شده است.

وی با اشاره به تعارض بعضی از پروژه های جهانگردی با ادارات کل حفاظت محیط زیست و آب منطقه ای و جهاد کشاورزی و منابع طبیعی بیان نمود: در این راستا اقدام به برگزاری پنل های تخصصی با حضور فرمانداران و بخشداران و شهرداران و دهیاران کردیم.

جهانی با بیان اینکه تا به امروز 199 بسته سرمایه گذاری در نقاط مختلف استان شناسایی شده و نیمی از این بسته ها بدون تعارض با محیط زیست و منابع طبیعی هستند، گفت: در حال حاضر 3400 تاسیسات جهانگردی در گیلان داریم.

وی وجود 40 رودخانه در گیلان و تالاب های زیبا را فرصت جهانگردی دانست و از شناسایی کلیه جاذبه های تاریخی و طبیعی گیلان اطلاع داد و تاکید نمود: تا به امروز طرح جامع جهانگردی در گیلان نداشتیم اما دولت سیزدهم درصدد شناسایی جاذبه های جهانگردی و تدوین نقشه راه توسعه جهانگردی استان است.

مدیرکل میراث گیلان با بیان اینکه گیلان 500 جاذبه جهانگردی طبیعی دارد، اعلام نمود: کلیه این جاذبه ها مکان یابی شده و بزودی تحت مدیریت فرمانداری ها و بخشداری ها قرار میگیرد تا جهانگردان امکان بهره مندی از این جاذبه ها را داشته باشند.

جهانی با اشاره به سابقه 1000 ساله شهر رشت مطرح کرد: رشت تنها کلانشهر شمال کشور است که 132 اثر ثبتی دارد و بافت شهری آن بافت تاریخی است؛ بعلاوه چهار موزه رشتی دوزی، باستان شناسی، میرزاشناسی و صنایع دستی را در رشت راه اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه موزه باستان شناسی شمال کشور در رشت سال 1402 به بهره برداری می رسد، توضیح داد: محله پیرسرای رشت نیز به عنوان سرای صنایع دستی معرفی خواهد شد.

مدیرکل میراث گیلان از برنامه ریزی جهت معرفی بقعه خواهر امام (س) رشت، مقبره میرزا کوچک، عمارت کلاه فرهنگی و سبزه میدان به عنوان پارکهای جهانگردی اطلاع داد و گفت: شورای راهبردی جهانگردی را مصوب کردیم که بزودی با موضوع فرمانداران در شهرستان ها برگزار می گردد.

منبع: همگردی

به "تخصیص اعتبار 1000 میلیاردی برای توسعه زیرساختهای گردشگری گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص اعتبار 1000 میلیاردی برای توسعه زیرساختهای گردشگری گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید