برترین لوکیشن های فیلم به نمایش درآمده در دنیای سینمایی مارول

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، جهانی سینمایی مارول، هواداران زیادی دارد. مجموعه فیلم های مارول در لوکیشن های متعددی در گوشه و کنار جهان فیلمبرداری شده اند که در این مطلب با چند مورد از آن ها آشنا می شوید.

برترین لوکیشن های فیلم به نمایش درآمده در دنیای سینمایی مارول

جهانی سینمایی مارول با وجود 22 فیلم با سرعتی فراوان در حال توسعه است. از کوهستان های نپال تا خیابان های ادینبرو، به گوشه و کنار این جهانی سینمایی سر می زنیم و لوکیشن هایی را معرفی می کنیم که هر کدام از علاقه مندان به فیلم های ابرقهرمانی باید برای تماشا آن ها برنامه ریزی نمایند.

جهانی سینمایی مارول یا به اختصار MCU در سال 2008 با فیلم مرد آهنی شروع شد و آخرین فیلم منتشر شده از این مجموعه یعنی انتقام جویان: انتها بازی در سال 2019، تعداد فیلم های این مجموعه را به 22 فیلم رساند. لوکیشن های به تصویر کشیده شده در این نسخه های برداشتی از کتاب های کمیک، معمولا فانتزی یا بین کهکشانی هستند. لوکیشن هایی که فیلم های مارول در آن ها فیلمبرداری شده است، مقصدهایی هستند که هر علاقه مند به فیلم های ابرقهرمانی باید در لیست مقصدهای محبوب خود برای سفر قرار دهد.

دکتر استرنج، فیلمبرداری شده در نپال

فیلم دکتر استرنج ساخته سال 2016 میلادی است. بندیکت کامبربچ ستاره سریال شرلوک، در این فیلم نقش آفرینی می نماید و برای یادگیری نیروهای ماورائی، ماجراجویی مجذوب کنندهی در جهان دارد. بخش های زیادی از این فیلم در نپال فیلمبرداری شده است. قبلا هم در سری مقاله های لوکیشن فیلم، لوکیشن های فیلم دکتر استرنج را مفصل معرفی نموده بودیم که برای خواندن این مقاله می توانید به این لینک مراجعه کنید:

  • لوکیشن فیلم: دکتر استرنج

هالک شگفت انگیز، فیلمبرداری شده در ریو دو ژانیرو، برزیل

در صحنه های ابتدایی فیلم هالک شگفت انگیز، بروس بنر با بازی ادوارد نورتون، کوشش می نماید تا زندگی عادی خود را با مخفی شدن در برزیل ادامه دهد؛ ولی به زودی به وسیله نیروهای دولتی ردیابی می گردد.

کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو فیلمبرداری شده در لیورپول، انگلستان

این فیلم بر پایه شخصیت کاپیتان آمریکا ساخته شده است. این فیلم، پنجمین فیلم در جهانی سینمایی مارول محسوب می گردد. کریس ایوانز، تامی لی جونز، هوگو ویوینگ، هایلی اتول، سباستین استن، دومینیک کوپر، نیال مک دوناف، درک لوک و استنلی توچی در این فیلم بازی نموده اند. بخش هایی از لیورپول در این فیلم به عنوان نیویورک دوران جنگ جهانی دوم معرفی می گردد. این فیلم غیر از لیورپول در منچستر و ولز هم فیلمبرداری شده است.

مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه فیلمبرداری شده در نیویورک سیتی، ایالات متحده آمریکا

بیگ اپل در تعدادی از مهم ترین صحنه های جهانی مارول به نمایش در آمده است. بیگ اپل نام مستعار و خودمانی شهر نیویورک است. پارک آونیو و سنترال پارک در فیلم انتقام جویان محصول سال 2012 به نمایش در آمده اند. بسیاری از صحنه های خیابانی جهانی سینمایی مارول در خیابان های اوهایو فیلمبرداری شده است.

نیویورک در فیلم هالک شگفت انگیز هم به نمایش در آمده است و شهر محل زندگی کاراکتر اصلی فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه است.

مرد آهنی 3 فیلمبرداری شده در پکن، چین

فیلم مرد آهنی 3 محصول سال 2013 با همکاری DMG Entertainment در چین فراوری شده است؛ بنابراین تعجبی ندارد که پکن یکی از لوکیشن های فیلمبرداری این فیلم باشد. فیلم های مارول موفقیت زیادی در چین داشته اند. رابطه میان این کشور و این مجموعه فیلم ها زمانی قوی تر شد که اعلام شد فیلم Shang-Chi به عنوان بخشی از فاز 4 جهانی سینمایی مارول فراوری خواهد شد. این فیلم در خصوص یک استاد کونگ فوی چینی است.

ثور: جهانی تاریک، فیلمبرداری شده در لندن، انگلستان

لندن هم از آن شهرهایی است که در تعدادی از فیلم های مارول به نمایش در آمده است. لندمارک ها یا بناهای نمادین افق شهری لندن برای تصویربرداری این مجموعه از فیلم های ابرقهرمانی مناسب است. در فیلم دکتر استرنج، زمانی که مشغول یادگیری نحوه استفاده از قدرت های ماورایی خود بود، به لندن سفر کرد. در فیلم ثور، جهانی تاریک که محصول سال 2013 است بخش زیادی از مرکز بریتانیا به تصویر کشیده شده است.

انتقام جویان: عصر اولتران فیلمبرداری شده در سئول، کره جنوبی

کره جنوبی ارتباط عمیقی با جهانی سینمایی مارول دارد. دومین شهر مهم این کشور یعنی بوسان در فیلم تازه مارول یعنی پلنگ سیاه محصول سال 2018 دیده شده است. قبل از آن، مرکز این کشور یعنی شهر سئول میزبان یکی از صحنه های تعقیب و گریز مجذوب کننده فیلم انتقام جویان: عصر اولتران بوده است.

مرد مورچه ای، فیلمبرداری شده در سانفرانسیسکو، آمریکا

فیلم مرد مورچه ای محصول سال 2015 و ادامه آن یعنی فیلم مرد مورچه ای و زنبورک محصول سال 2018، غیر از استودیوهای آتلانتا در سان فرانسیسکو فیلمبرداری شده است. پل راد، اوانجلین لیلی، کوری استول، بابی کاناوله، مایکل پنیا، جودی گریر، تی. آی.، دیوید دستمالچیان، وود هریس، جوردی مویا و مایکل داگلاس در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم برداری این فیلم بین اوت و دسامبر 2014 در سان فرانسیسکو، پاینوود آتلانتا، فایت، جورجیا و آتلانتا انجام شد.

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، فیلمبرداری شده در فرودگاه لایپزیگ/هال، آلمان

فرودگاه لایپزیگ/هال یک فرودگاه کوچک در آلمان است. این فرودگاه در فیلم های هالیوودی زیادی به نمایش در آمده است. از جمله یک صحنه مجذوب کننده در فیلم کاپیتان آمریکا، جنگ داخلی که محصول سال 2015 است. این فرودگاه را می توانید در فیلم نقشه پرواز با بازی جودی فاستر محصول سال 2005 و فیلم ناشناس با بازی لیام نیسون محصول سال 2011 ببینید.

ثور فیلمبرداری شده در کویینزلند، استرالیا

آسگارد، خانه ثور، لوکی و دیگر شخصیت های آسگاردی مارول کامیکس است. این سرزمین بر اساس سرزمینی خیالی به همین نام از اساطیر اسکاندیناوی درست شده است. کارگردان فیلم ثور: رگنراک محصول سال 2017 این سرزمین و سایر لوکیشن های خارج از جهانی واقعی را در استرالیا خلق نموده است.

پلنگ سیاه، فیلمبرداری شده در آبشار ایگواسو

واکاندا خانه ساختگی پلنگ سیاه در واقع مجموعه ای لوکیشن های فیلمبرداری در آتلانتا است. آبشار باشکوه ایگواسو که بین آرژانتین و برزیل قرار گرفته است، الهام بخش آبشار مبارز است که در این فیلم به نمایش در آمده است. این لوکیشن در فیلم های دیگری چون یک زن شگفت انگیز محصول سال 2017 و ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین محصول سال 2008 نیز به نمایش در آمده است.

انتقام جویان: جنگ ابدیت، فیلمبرداری شده در ادینبرا، اسکاتلند

فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت یکی از گران ترین فیلم هایی است که تا به حال ساخته شده است. اکشن فیلم فوق العاده مجذوب کننده است؛ چراکه انتقام جویان در این فیلم با بزرگ ترین تهدید خود روبه رو می شوند؛ تانوس. فیلمنامه این فیلم، بینندگان را به سفری در سراسر گیتی می برد؛ ولی یکی از لوکیشن های قابل توجه فیلم در ادینبرو است؛ جایی که ویژن با بازی پل بتانی و اسکارلت ویچ با بازی الیزابت اولسن فکر می نمایند که می توانند خود را از تانوس پنهان نمایند؛ هیچ کس نمی تواند خود را از تانوس پنهان کند.

منبع: کجارو / theculturetrip.com

به "برترین لوکیشن های فیلم به نمایش درآمده در دنیای سینمایی مارول" امتیاز دهید

1 کاربر به "برترین لوکیشن های فیلم به نمایش درآمده در دنیای سینمایی مارول" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین لوکیشن های فیلم به نمایش درآمده در دنیای سینمایی مارول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید