10 ایستگاه قطار زیبای جهان

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، فکر می کنید از بدترین اتفاقات ناخواسته ای که ممکن است برای یک جهانگرد رخ دهد چه باشد؟ ممکن است یکی از پاسخ ها انتظار طولانی برای سوار شدن به قطار و بازگشت به خانه باشد که بسته به شرایط، واقعا می تواند تجربه بدی را رقم بزند مخصوصا اگر به طور مثال، سرانجام تعطیلات سال نو است و در نتیجه کسی نمی خواهد در ایستگاه قطاری در یک کشور خارجی جا بماند. اما صبر کنید! پس از اینکه با لیست 10 نمونه از بهترین ایستگاه های قطار جهان که در اینجا آورده ایم، آشنا شدید حتما درک خواهید کرد که چرا بعضی از گردشگران دوست دارند تا مدت زمان بیشتری را در اینگونه ایستگاه ها سپری کرده و حتی ساعاتی دیرتر حرکت کنند. با خبرنگاران همراه باشید.

10 ایستگاه قطار زیبای جهان

1. ایستگاه آتوکا (Atocha)، مادرید، اسپانیا

اینجا چه جایی است؟ یک جنگل کوچک است یا یک باغ گیاه شناسی؟ این پرسش بسیاری از گردشگرانی است که برای اولین بار به بازدید از ایستگاه اصلی راه آهن مادرید می روند. اینجا تنها یک ایستگاه ساده زیر یک سقف شیشه ای بزرگ است که این امکان را فراهم کرده تا گیاهان متنوع و رنگارنگ و درختان پالم در آن به سهولت رشد و نمو کنند. محیطی این چنینی که شبیه به یک بهشت استوایی است، برای بسیاری از گردشگران، فضایی ایده آل برای نوشیدن چند فنجان قهوه و انتظار برای سوار شدن به قطار مربوط به خود است.

2. ایستگاه چاتراپاتی شیواجی (Chhatrapati Shivaji Terminus)، مومبای، هند

یک ساختمان تاریخی که در فهرست بناهای تاریخی دنیا در یونسکو ثبت شده، در حال حاضر به عنوان ایستگاه راه آهن اصلی شهر مومبای مورد استفاده قرار می گیرد. نام اولیه این ساختمان زمانی که هند به عنوان یکی از مستعمره های انگلیس بود، ایستگاه ویکتوریا نام داشت که پس از آن به نام یکی از مشاهیر ملی هند نامگذاری شد. یک گنبد چشم نواز، برج های ترکیبی و بخش های کمانی شکل، ظاهری غیرمعمول را به نمای بیرونی ایستگاه داده اند و نمای داخلی آن نیز، بیانگر طرحهای ویکتوریایی است. دکوراسیون این نمای داخلی، شامل کنده کاری های چوبی و قاب بندی های زیبای فولادی است. تمام این ها انسان را یاد داستان های قدیمی می اندازند.

3. ایستگاه یونیون (Union)، شیکاگو، امریکا

ایستگاه شیکاگو فقط محلی برای تعویض قطار یا گذراندن وقت بین دو قطار قبلی و بعدی نیست. مدل ساختمان این ایستگاه از نوع رونسانس امریکایی است که در آن نقش برجسته های کلاسیک بسیار باشکوهی ایجاد شده و اکثرا از آن به عنوان یک سالن تشریفاتی بزرگ برای برگزاری مراسم و جشن های گوناگون استفاده می شود. بنابراین نگران این نباشید که حرکت قطار به تاخیر بیفتد و مجبور باشید زمان بیشتری را در این ایستگاه سپری کنید. کافی است بازدیدی از طبقات سنگ مرمر و اتصالات ساخته شده از فلز برنج آن داشته باشید.

4. ایستگاه پیکرینگ (Pickering)، یورک شایر، بریتانیا

مدت زمان زیادی از تعمیر و بازسازی این ایستگاه در منطقه شمال یورک شایر نمی گذرد و هم اکنون هر گردشگری که به این ایستگاه می آید شیفته یک ایستگاه راه آهن قدیمی بریتانیایی می شود. می توانید فضای داخلی متناسب با قرن اخیر و مجهز به بسیاری از لوازم شیک و آنتیک را ببینید. اگر بازگشت به فضای نیم قرن قبل یورک شایر در این ایستگاه برایتان کافی نیست، در ماه اکتبر می توانید از نمایشگاه سالانه آخر هفته نظامی (Military Weekend) بازدید کنید که در آن، محلی ها لباسهای مربوط به دهه چهل میلادی را به تن کرده و به ایستگاه می آیند.

5. ایستگاه یوشوآیا (Ushuaia)، تیه را دل فوئگو (Tierra del Fuego)، آرژانتین

- جمله ای است که بر روی یک پوستر نصب شده روی یک قاب چوبی در ورودی ایستگاه قرار گرفته است. ایستگاه راه آهن یوشوآیا در حاشیه پارک ملی تیه را دل فوئگو قرار داشته که این منطقه در حقیقت انتهایی ترین منطقه قاره آمریکای جنوبی است. بنابراین قابل درک است که چرا در اوایل قرن .....، برای زندانیانی که برای کار در کمپ های کارگری به این مکان آورده می شدند، به عنوان آخر دنیا به نظر می رسید.

6. ایستگاه چوم (Choum)، موریتانی

در نگاه اول شاید به نظر نرسد ایستگاه چوم محل مناسبی برای گذراندن وقت و انتظار برای رسیدن قطار باشد. کلبه ای کوچک که در حقیقت همان ایستگاه قطار بوده و اطراف آن را کلبه های نه چندان زیبای دیگری احاطه کرده و در آن نیز چای و غذاهای متنوع دیگر به فروش می رسد. اما نگاهی عمیق تر به محیط و صحرای اطراف بسیار لذت بخش است. در همین زمان هم، محلی های دوست داشتنی همیشه با شوخی ها و کارهای خود، برای سرگرم کردن مسافران خسته حاضر هستند.

7. ایستگاه کوه تانگولا (Tanggula Mountain)، تبت

این ایستگاه، مرتفع ترین ایستگاه راه آهن دنیا با ارتفاع 5058 متر از سطح دریاست. در این چنین محیطی، برای کسانی که زندگی و بودن در این ارتفاع را تجربه نکرده اند، تنفس سخت خواهد بود و به همین دلیل، خطوط راه آهن سینو- تبتان (Sino-Tibetan)، مسافران را با واگنهای مخصوصی که مجهز به سیستم تأمین اکسیژن هستند جابجا می کند. پس از پیاده شدن از قطار در این ایستگاه، عموما انسان های خاصی را نمی توان مشاهده نمود زیرا دمای هوا در این محل بسیار سرد بوده و ایستگاه در مکانی خالی از سکنه ساخته شده که از این لحاظ، شبیه به هیچ ایستگاه دیگری در دنیا نیست. اما اگر از سرما هراسی ندارید، تماشای کوه تانگولا بخاطر دریاچه ها و یخچال های طبیعی بسیار زیبای آن، ارزش بالایی دارد.

8. ایستگاه بروکن هیل (Broken Hill)، استرالیا

اگر در نظر بعضی از مسافران، استرالیا بهترین مکان بخاطر فرودگاه های آن باشد، پس باید به دیدار از ایستگاههای راه آهن آن بروند تا نظرشان کاملا تغییر نماید. ایستگاه راه آهن نیو ساوث ولز (New South Wales) زمانی در سال 1888ساخته شد که این مکان تنها در حد یک شهر معدنی کوچک بود. امروزه این ایستگاه، بیشتر از طرف گردشگرانی بازدید می شود که مشتاق دیدن صحنه هایی زیبا هستند که مهمترین آن در این ایستگاه، نقاشی های دیواری بزرگ آن است. دراینجا دو تصویر وجود دارد که به نظر کاملا واقعی می آیند؛ بدین صورت که به نظر می رسد دیوار از دو جهت خراب شده و قطار به داخل وارد می شود.

9. ایستگاه حیدرپاشا (Haydarpasa)، استانبول، ترکیه

ایستگاه شرقی استانبول از این جهت جالب است که سه طرف آن را آب احاطه کرده و این ایستگاه بر روی تقریبا 1100پایه چوبی که به ته دریا محکم شده اند قرار گرفته است. این ایستگاه در سال 1908از طرف ویلهلم دوم (Wilhelm II) قیصر آلمان به سلطان عبدالحمید دوم اهدا شده است. پلکان مرمر آن، به یک سردر بزرگ تاریخی که یک ساعت بزرگ با ساختاری جالب بر روی آن نصب شده منتهی می شود. اگر وقت کافی داشتید، برای دیدن دکوراسیون شگفت انگیزی از آجر و سفال، به رستورانی در بخش شرقی آن بروید.

10. ایستگاه دیویسادرو بارانکاس (Divisadero Barrancas)، مکزیک

احتمالا هیچ ایستگاه قطاری در دنیا، زیبایی منظره ای را که این ایستگاه اسپانیولی کوچک دارد را نداشته باشد. اینجا مکانی است برای افرادی که می خواهند به بازدید از عمیق ترین دره موجود در این سیاره خاکی بروند. به همین دلیل هیچیک از بازدید کنندگان و مسافران این ایستگاه، به خاطر تأخیر در حرکت قطار شکایتی نمی کند. مسافران مناظر بسیار زیبایی را در حین عبور از لبه پرتگاهها و در ارتفاع های مختلف برای ساعاتی طولانی مشاهده می کنند. در زمان انتظار برای رسیدن قطار نیز می توانید از کیک هایی که محلی ها در همانجا می پزند میل کنید و یا حتی مقداری هم به عنوان سوغات برای خانه ببرید. منبع: Travelviviمنبع: کجارو

به "10 ایستگاه قطار زیبای جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ایستگاه قطار زیبای جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید