ارائه توضیحاتی درباره آخرین اقدامات در مورد تاسیس سازمان گردشگری تهران

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، ایرنا/ براساس خبرهای واصله، ارائه توضیحاتی درباره آخرین اقدامات در مورد تاسیس سازمان گردشگری تهران صورت گرفت.

ارائه توضیحاتی درباره آخرین اقدامات در مورد تاسیس سازمان گردشگری تهران

سید احمد علوی درباره مصوبه شورای شهر در خصوص تاسیس سازمان گردشگری تهران شرح داد: موضوع تاسیس این سازمان از سال 90 مطرح شد و مدیریت شهری مرکز به جمع بندی رسید که این کار باید انجام گردد اما طی این سالها مشکلاتی در این راه وجود داشت و این موارد منجر شد که برغم تمایل مدیریت شهری، موضوع تاسیس این سازمان تا شورای ششم شهر روی زمین بماند.

وی با بیان اینکه بیش از 20 جلسه در خصوص تاسیس سازمان گردشگری تهران با شخص شهردار و مسئولان ذیربط داشتیم، اضافه نمود: در حکم برنامه و تبصره آمده بود که تشکیل این سازمان با ادغام سازمانها و شرکتهای گردشگری شهرداری باشد که این موضوع کار را سخت نموده بود.

علوی ادامه داد: شما در نظر بگیرید ادغام شرکت برج میلاد و مجموعه گردشگری عباس آباد با بیش از 40 سال با شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با 30 سال قدمت با مباحث مالی و حقوقی کار راحتی نیست و در نهایت شهرداری به این نتیجه رسید که در خصوص تاسیس سازمان گردشگری تهران به صورت پله ای عمل کند.

وی یادآور شد: دو سناریو مطرح شد، اول اینکه تمام شرکتها و سازمانها در موضوع سیاست گذاری و نظارت کنار هم قرار بگیرند و ذیل یک سازمان تعریف شده اما ادغام نشوند در واقع هلدینگی ایجاد گردد اما چون مصوبه شورا ندارد، فعلا نمیتوان مدیر عامل انتخاب کرد و باید لایحه ای برای شورا در این باره ارسال گردد.

علوی در خصوص سناریوی دوم هم گفت: موضوع بعدی که با آن خیلی موافق نیستم این بود که مجموعه ها با حفظ هویت خود در کنار هم قرار بگیرند و بعدا تبدیل به سازمان گردشگری شوند اما در نظر بگیرید سالهاست که برای برند برج میلاد، مجموعه عباس آباد، شهر آفتاب هزینه شده و امروز در بازار کلی ارزش مادی و معنوی دارد. بنابراین شاید این کار جالب نباشد.

وی بعلاوه از ایجاد یک شورای سیاست گذاری برای این هلدینگ گردشگری به ریاست شهردار تهران و یک دبیرخانه با مسئولیت مدیر عامل سازمان نوسازی عباس آباد اطلاع داد و آن را اتفاق مهم در این حوزه گفت.

این عضو شورای شهر تهران افزود: گردشگری فقط یکی از موضوعات سازمان گردشگری مد نظر ما است؛ میراث فرهنگی و صنایع دستی هم در شهر تهران داریم اما به صورت پراکنده کار و مردم احساس نمی نمایند که خدماتی در این زمینه ها ارائه می گردد و با تاسیس این سازمان میتوان امیدوار به ادغام و معرفی بیشتر خدمات صورت گرفته به مردم بود.

منبع: همگردی

به "ارائه توضیحاتی درباره آخرین اقدامات در مورد تاسیس سازمان گردشگری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه توضیحاتی درباره آخرین اقدامات در مورد تاسیس سازمان گردشگری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید