قطر در پی گردشگران ایرانی

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، قطر در نمایشگاه گردشگری تهران غرفه بزرگی را در اختیار گرفت و قراردادای را با یکی از شرکت های هواپیمایی برای افزایش پروازهای مستقیم بین ایران و قطر امضا کرد. برتولد ترنکل ـ مدیر اجرایی توریسم قطر ـ همزمان با سفر به ایران بیان کرد: ایران یکی از 15 بازار هدف گردشگری قطر است تا بازدیدنمایندگان ایرانی، قطر را به عنوان مقصد اصلی برای آرامش و تجدید قوا انتخاب نمایند. شرکت در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران این فرصت را به ما می دهد تا قطر نزد ایرانیان بهتر شناخته گردد.

قطر در پی گردشگران ایرانی

او بعلاوه گفت: حضور در ایران بخشی از ابتکار عمل قطر در پیشبردِ راهبرد توریسم قطر تا سال 2030 است که هدف آن، افزایش سه برابری جذب جهانگرد، افزایش 3 تا 4 برابری هزینه کرد جهانگردان و افزایش سهم فراوری ناخالص داخلی بخش جهانگردی به 12 درصد تا سال 2030 خواهد بود.

قطر که با میزبانی جام جهانی 2022 نام خود را به لیست مقاصد سفر جهانگردان بین المللی افزود، میخواهد تا سال 2030 سهم جهانگردی را در فراوری ناخالص ملی به 12 درصد برساند و سالانه میزبان بیش از شش میلیون جهانگرد باشد. درحال حاضر بیشترین مسافران ورودی به قطر از کشور عربستان هستند که 24 درصد از جهانگردان این کشور را شامل می گردد. بیشترین جهانگردان قطر درحال حاضر از کشورهای شورای همکاری های خلیج فارس است که پس از عربستان، عمان، کویت و امارات متحده بیشترین سهم را در ورود جهانگرد به این کشور دارند. قطر با برگزاری جام جهانی قصد داشت حوزه جذب جهانگرد را گسترده تر کند.

قطر سومین کشوری است که در یک هفته گذشته مقام و هیأتی را برای تبادل جهانگردی و مشخصا جذب جهانگرد از ایران، به کشورمان اعزام نموده است؛ روسیه و مالزی نیز با اعزام هیأت های جهانگردی به ایران درصدد افزایش سفر شمار سفر ایرانی ها به این کشورها هستند.

طبق آخرین آمار وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی در 9 ماه اول سال 1401 حدود هفت میلیون نفر از کشور خارج شده اند که از این تعداد حدود 6 درصد سفر یک روزه داشته اند. در سال 1400 نیز نزدیک به دو میلیون و 800 هزار نفر از ایران خارج شده اند که از این تعداد، حدود 10 درصد سفرها یک روزه بوده است.

منبع: گردشبان

به "قطر در پی گردشگران ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر در پی گردشگران ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید