اجرای طرح کتابخانه گردی در کردستان

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در کردستان، محمد مخدومی در جمع اصحاب رسانه کردستان در فضای مجازی اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن 17 اسفندماه سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور طرح ملی کتابخانه گردی به منظور آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با فعالیت های این نهاد فرهنگی اجرا می گردد.

اجرای طرح کتابخانه گردی در کردستان

وی با اشاره به اینکه طرح کتابخانه گردی از 16 لغایت 18 اسفندماه در کتابخانه های عمومی 4 شهرستان استان اجرا می گردد، افزود: این طرح در کتابخانه های شاخص، تازه تأسیس و بازگشایی شده در شهرستان های آبی و زرد استان کردستان برگزار می گردد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان بیان نمود: بر این اساس طرح کتابخانه گردی در کتابخانه های عمومی نبی اکرم (ص) بانه، شهید ملامحمد امینی سقز، شهید مدرس قروه و شهید برهان عالی و ماموستا قانع روستای تنگیسر در شهرستان سنندج اجرا می گردد.

مخدومی مطرح نمود: شرکت در طرح ملی کتابخانه گردی مزایایی از جمله اهدای عضویت رایگان به بازدیدنمایندگان کتابخانه و بخگرددگی جرایم دیرکرد کتاب به مدت یک هفته با شرط بازگرداندن اصل کتاب دارد.

وی همچنین به اجرای طرح پویش کتابخانه من اشاره نمود و گفت: این پویش در فضای مجازی و ویژه کتابداران است که تمامی کتابداران با ساخت کلیپ با موضوع معرفی کتابخانه محل خدمت خود می توانند در این پویش شرکت نموده و کلیپ کتابخانه خود را در سایت http://samakpl.ir بارگذاری نمایند.

مخدومی افزود: اجرای طرح درخت کمک در این هفته نیز از برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی است که در آن با همکاری و همکمک کتابداران در فضای سبز کتابخانه های عمومی درخت کاشته می گردد.

استان کردستان در حال حاضر دارای 82 باب کتابخانه عمومی فعال است که از این تعداد 52 باب نهادی و بقیه مشارکتی است و بالغ بر 40 هزار عضو از خدمات این نهاد فرهنگی استفاده می نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "اجرای طرح کتابخانه گردی در کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح کتابخانه گردی در کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید