9 خیانت بزرگ لوکی به ثور در دنیای سینمایی مارول

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، لوکی بارها و بارها در دنیای سینمایی مارول به دیگران خیانت می کند و آن ها را فریب می دهد و یکی از افرادی که مدام از ترفندهای او آسیب می بیند، ثور است.

9 خیانت بزرگ لوکی به ثور در دنیای سینمایی مارول

تام هیدلستون در سال 2011 و با اولین حضور خود به عنوان خدای شرارت در فیلم ثور، به دنیای سینمایی مارول پیوست. او بلافاصله به دلیل مجذوب کنندهیت، توانایی های جادویی و مهارت های لوکی در دست انداختن و فریب دادن اطرافیانش، به شخصیت مورد علاقه طرفداران تبدیل شد. آن فیلم، لوکی را به عنوان یک شرور بزرگ تر در آینده معرفی کرد و او تبدیل به شخصیت منفی اصلی فیلم انتقام جویان شد.

بازی او به عنوان یک شرور مجذوب کننده و تا حدودی دلسوز و استقبال طرفداران از لوکی باعث شد که مارول بارها از او در فیلم های خود استفاده کند. حضور مداوم لوکی در دنیای سینمایی مارول موجب شد تا او از یک شرور به یک ضدقهرمان تبدیل گردد و تحول او در فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت به سرانجام واقعی خود رسید و به نظر می رسید که او در آن فیلم به یک قهرمان تبدیل شده است. البته نسخه دیگری از شخصیت لوکی نیز موجود است که به لطف مجموعه لوکی دیزنی پلاس که به طور تصادفی از فیلم انتقام جویان: بازی سرانجامی پایه گذاری شد، به کار خود ادامه خواهد داد. خیلی ها مشتاق دیدن ماجراجویی های بیشتر لوکی هستند و واضح است که خدای شیطنت دوباره بازخواهد گشت تا برخی از ترفندهای قدیمی خود را نمایش دهد.

مهم نیست که فیلم های دنیای سینمایی مارول دارای نسخه شرور لوکی هستند یا قهرمان او. به هر حال، همیشه انتظار می رود که او به افراد خیانت کند یا آن ها را فریب دهد. بسیاری از شخصیت های مارول قربانی نقشه های لوکی شده اند اما هیچ کدام به مقدار ثور از این طریق لطمه ندیده اند. خدای تندر با برادر خوانده اش بزرگ شد و آن ها با هم هزاران سال تجربه های مختلف دارند. در چند سالی که دنیای سینمایی مارول راه اندازی شده است، لوکی بارها به برادرش خیانت کرده و او را فریب داده است اما ثور همچنان به لوکی اعتماد دارد.

1. ترفند مار

قدیمی ترین ترفندی که لوکی روی ثور اجرا کرد، به دوران کودکی آن ها باز می گردد، زمانی که لوکی ظاهر خود را تغییر داد و تبدیل به مار شد. ثور این وقایع را برای بروس بنر و والکری در فیلم ثور: رگناروک بازگو کرد. همان طور که خدای تندر گفت، مارها یکی از حیوانات مورد علاقه او در کودکی بودند و لوکی از این موضوع برای ترساندن برادرش استفاده کرد. لوکی به یک مار تبدیل شد تا ثور هشت ساله را به سمت خود بکشاند و سپس با آشکار کردن شکل واقعی خود او را غافلگیر کرد اما بدتر از همه این بود که لوکی از این فرصت استفاده کرد و به ثور چاقو زد.

2. مراسم تحلیف ثور

اولین باری که لوکی در دنیای سینمایی مارول به ثور خیانت کرد، در همان دقایق ابتدایی فیلم ثور بود. آن روز، قرار بود مراسم تحلیف ثور برای تبدیل شدن به پادشاه تازه آسگارد برگزار گردد. در طول مراسم و درست قبل از اینکه اودین رسما بزرگ ترین پسرش را به عنوان رهبر تازه امپراتوری معرفی کند، گروه کوچکی از غول های فراست به طاق اودین حمله کردند. این اتفاق، تاجگذاری ثور را به هم ریخت که بخشی از نقشه کلی لوکی بود. او بعدا فاش کرد که این کار را صرفا برای این که روز بزرگ زندگی ثور را بر هم زند، انجام داده است.

3. تهاجم به یوتنهایم

لوکی پس از خیانت به ثور به واسطه تهاجم غول های فراست، دوباره بر علیه او برخاست و این بار نوبت تلافی آسگارد بود. لوکی عصبانیت برادرش را برانگیخت و او را فریب داد تا به یوتنهایم حمله کند. ثور، لوکی، لیدی سیف و سه جنگجو، همگی به سیاره یخی رفتند تا در مقابل غول های فراست بایستند. با این حال، این طرح و نقشه برخلاف میل اودین پیش رفت. لوکی ثور را فریب داد تا به خانه غول های فراست، یوتنهایم حمله کند، زیرا می دانست که این امر باعث خشم پدرشان می گردد اما او در عین حال، به نقشه ثور هم خیانت کرد. ثور نمی خواست کسی جلوی آن ها را بگیرد اما لوکی از یک نفر خواست که اودین را مدت کوتاهی پس از رفتن آن ها، از ماموریت مطلع کند تا اودین، این جنگجویان را نجات دهد. این ترفند، هزینه زیادی برای ثور دربر داشت، زیرا اودین او را به زمین تبعید کرد و به دلیل نقشه نامناسبش، قدرت را از او سلب کرد.

4. مرگ اودین

لوکی در ترفند بعدی خود، به خدای تندر اطلاع داد که اودین مرده است. ثور پس از تلاش برای بازپس گیری میولنیر، از طریق سازمان شیلد دستگیر شد و سپس لوکی به طوری جادویی او را در زمین ملاقات کرد. او به ثور گفت که اودین پس از تبعید او به زمین درگذشت و در نتیجه خودش (لوکی) فرمانروای آسگارد شده است. لوکی گفت که او نمی تواند مجازات ثور را لغو کند، زیرا این آخرین فرمان اودین بوده است. با این حال، این موضوع درست نبود. اودین هنوز زنده بود اما فقط در خواب به سر می برد. زمانی که لیدی سیف و سه جنگجو به زمین آمدند، ثور حقیقت را فهمید.

5. تهاجم به زمین

حمله لوکی به زمین نیز تا حدودی خیانت به ثور محسوب می گردد. او سوگند خورد که در صورت لزوم، از این سیاره محافظت کند و تلاش لوکی برای تسلط بر این سیاره مستقیما بر خلاف اهداف ثور بود. لوکی هرگز در طول تلاش خود برای تهاجم به زمین، شخصا به ثور خیانت نمی کند اما حمله به زمین و همکاری با تانوس، هنوز تا حدی، دشمنی و خیانت به ثور به نظر می رسد.

6. فریب دادن انتقام جویان

لوکی در انتقام جویان (2012) ثور را در لحظه مهمی از فیلم فریب می دهد. پس از این که انتقام جویان لوکی را به راحتی دستگیر کردند، هاوک آی و دیگر مینیون های لوکی، شرایط آزادی او را فراهم نمودند. لوکی در سلولی که برای هالک طراحی شده بود نگهداری می شد و ثور در بحبوحه کودتا به سمت آن محل شتافت. وقتی ثور رسید، لوکی در آستانه فرار بود. ثور دوید تا با لوکی مقابله کند اما از وی عبور کرد، زیرا او یک توهم بود. لوکی در ادامه گفت که ثور همیشه گول ترفندهایش را می خورد و سپس خود را از ایرکرفت به بیرون پرت کرد.

7. مرگ جعلی لوکی در ثور 2

ثور در فیلم ثور: دنیای تاریک، لحظه به لحظه با لوکی کار می کرد و همراه او بود تا جلوی خیانتش را بگیرد اما خدای شرارت در نهایت او را فریب داد. لوکی به الگریم نفرین شده با چاقو ضربه زد اما این شیطان تاریکی برگشت و با همان سلاح، لوکی را به سیخ کشید. به نظر می رسید که این سرانجام داستان لوکی در دنیای سینمایی مارول باشد و حتی ثور در حالی که برادرش در آغوشش فوت کرد، برای او اشک ریخت. با این حال، این اتفاق نیز یکی دیگر از توهمات آفریده لوکی بود. لوکی جای خود را با یک نگهبان آسگاردی که در آن جا بود، عوض کرد و به آسگارد بازگشت.

8. گرفتن جای اودین

لوکی به آسگارد بازگشت و ترفند بزرگ دیگری را روی ثور و تمام آسگارد اجرا کرد. لوکی در نقش اودین ظاهر شد و به جای او بر آسگارد حکومت کرد. ثور با اودین جعلی روبه رو شد و به چیزی شک نکرد. در کمال تعجب، آسگارد تحت حکومت او شرایط خوبی داشت و حتی لوکی از قدرت خود برای تحسین بیشتر خودش سواستفاده کرد. در فیلم ثور: رگناروک بود که ثور از فریب لوکی و کارهایی که او با اودین کرده بود مطلع شد.

9. سرقت تسرکت

سرقت تسرکت از طریق لوکی از طاق اودین قبل از نابودی آسگارد در ثور: رگناروک نیز به گونه ای خیانت به ثور تلقی می گردد. خدای تندر نگران نگهداری یا محافظت از سنگ ابدیت نبود اما لوکی نتوانست جلوی خود را بگیرد و آن را دزدید. این امر تاوان زیادی به همراه داشت، زیرا تانوس را مستقیما به یک کشتی که هر آن چه از آسگارد به جای مانده بود در آن قرار داشت، هدایت کرد. تایتان دیوانه نیمی از افراد سرنشین کشتی، از جمله لوکی را در سرانجام کار کشت. البته قسمت جالب ماجرا این جاست که لوکی مجبور شد تسرکت را رها کند تا تانوس را از کشتن ثور باز دارد اما اگر لوکی این سنگ ابدیت را برنمی داشت، تانوس هم در پی آن ها نمی رفت.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "9 خیانت بزرگ لوکی به ثور در دنیای سینمایی مارول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 خیانت بزرگ لوکی به ثور در دنیای سینمایی مارول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید