8 شهریور روز برگزاری جشنواره آش ایرانی در زنجان

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، یازدهمین جشنواره آش از هشت تا 13 شهریور ماه در محل گردشگری و تفریحی ائل داغی زنجان برگزار می شود، خبری که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان برای اعلام آن در جمع خبرنگاران حاضر شد و با پذیرایی به صرف آش، مزه خوشمزه ترین جشنواره ایران را در کام اصحاب رسانه زنده کرد.

8 شهریور روز برگزاری جشنواره آش ایرانی در زنجان

همین مزه خوب آش است که مسئولان زنجان را به تکاپوی استقبال از مهمانان آشپز و هنرمند سراسر کشور می اندازد و آنان را وا می دارد تا بساط سفره مهمانی بزرگ را برای 6 روز برپا کنند و به استقبال هزاران طرفدار سنتی ترین غذای ایران، آش بروند.

یحیی رحمتی شامگاه پنجشنبه میزبان وبلاگ سطح دیتای بود که هنوز طعم آش دهمین دوره جشنواره در کام آنان به جای مانده بود.

رحمتی از همکاری شهرداری و ارگان های مختلف دولتی و بخش خصوصی برای برپایی دیگ های 41 نوع آش ایرانی خبر داد و اضافه کرد:

12 کشور برای بازدید و حضور در یازدهمین دوره جشنواره آش ایرانی اعلام آمادگی کرده اند.

رحمتی که بنیان گذار این جشنواره محسوب می شود به الگوبرداری از آن در جشنواره های دیگر غذایی کشور اشاره کرد و آن را موفقیتی برای زنجان برشمرد.

رحمتی اظهار کرد:

با تمام تلاشی که دیگر استان ها برای برپایی جشنواره های غذایی کرده اند، هنوز جشنواره آش ایرانی یک سر و گردن از آنها بالاتر است و به خوشمزه ترین مراسم ایرانی تبدیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت که شعار امسال جشنواره آش، یک جشنواره خوشمزه است و شعار سال قبل نیز شما دعوتید به صرف آش بود.

رحمتی از آمادگی تمام استان ها برای حضور در نمایشگاه سراسری صنایع دستی که بناست در حاشیه جشنواره آش برپا شود، خبر داد و هریک از استان ها در این نمایشگاه غرفه ای با حضور برجسته ترین صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی ایرانی برپا خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری استان زنجان به برگزاری شب های فرهنگی، مراسم آیینی و سنتی استان ها و برپایی سیاه چادرها اشاره کرد و از برگزاری کنسرت سمفونی زنجانی ها در مراسم افتتاحیه خبر داد.

سال گذشته به مناسبت برپایی دهمین دوره جشنواره آش ایرانی، این جشنواره در سازمان یونسکو وارد لیست جشنواره های دائمی شد تا زنجان هم سهمی در برنامه های جهانی داشته باشد و هرساله علاوه بر مهمانان ایرانی، پذیرایی گردشگران خارجی به صرف آش شود.

رحمتی از ورود روزانه نزدیک 60 هزار نفر و هفت هزار دستگاه خودرو در جشنواره سال گذشته خبر داد و پیش بینی کرد، استقبال از این دوره بیش از جشنواره پارسال باشد.

این مراسم با پذیرایی به صرف آش، و رونمایی از بنر جشنواره به کار خود پایان داد.

دهمین دوره جشنواره آش 9 تا 13 شهریور ماه در زنجان برگزار گشت.

منبع: کجارو / ایرنا

به "8 شهریور روز برگزاری جشنواره آش ایرانی در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 شهریور روز برگزاری جشنواره آش ایرانی در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید