7 نکته که هنگام پشتیبان گیری از گوشی خود باید در نظر بگیرید

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، وجود اطلاعات زیادی از جمله جزئیات بانکی، عکس ها و ویدئو ها در گوشی همراه، پشتیبان گیری از آن را به امری ضروری تبدیل می نماید.

7 نکته که هنگام پشتیبان گیری از گوشی خود باید در نظر بگیرید

با توجه به اهمیت پشتیبان گیری از اطلاعات در تلفن هوشمند، در این گزارش به 7 نکته در خصوص پشتیبان گیری از گوشی های هوشمند که باید در نظر داشته باشید، اشاره می گردد:

پشتیبان گیری اتوماتیک ابری را در تلفن خود فعال کنید

هر دو دستگاه اندروید و iOS ویژگی های پشتیبان گیری مبتنی بر ابر را ارائه می دهند. اندروید مبتنی بر گوگل درایو است، در حالی که اپل دارای پشتیبان iCloud است. بعلاوه، این دستگاه ها دارای یک گزینه پشتیبان گیری اتوماتیک هستند که می تواند طبق احتیاج کاربران برنامه ریزی گردد.

از رمز های عبور حساب خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

در حالی که بیشتر مردم بر روی پشتیبان گیری از داده های دستگاه خود تمرکز می نمایند، تهیه نسخه پشتیبان منظم از رمز های عبور حساب ها به وسیله مدیر رمز عبور نیز مهم است. این اقدام در بسیاری از موقعیت ها مانند فراموش کردن رمز عبور جیمیل مفید خواهد بود.

به طور منظم نسخه پشتیبان تهیه کنید

در حالی که پشتیبان گیری ابری آسان و ساده است، داشتن پشتیبان گیری آفلاین هر چند وقت یکبار نیز مهم است. می توانید از هر درایو خارجی برای پشتیبان گیری از تمام اطلاعات خود و ایمن نگه داشتن آن بهره ببرید. بعضی از درایو های خارجی نیز برای امنیت بیشتر، یک راه چاره داخلی پشتیبان و پین یا رمز عبور ارائه می دهند.

از عکس ها و ویدئو های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

درست است که عکس ها و ویدئو ها فضای ذخیره سازی زیادی را اشغال می نمایند، به خصوص اگر به سرویس های ذخیره سازی ابری مانند Google Photos و Drive متکی هستید، اما از جمله مهم ترین داده های موجود در تلفن های هوشمند ما هستند و می توان از آن ها به درستی پشتیبان گیری کرد تا از دست نروند.

مخاطبین خود را به صورت آفلاین ذخیره کنید

هر گوشی هوشمند این امکان را می دهد که کل فهرست مخاطبین را در قالب vcf صادر کند. این فرمت در تمام دستگاه های مدرن و قدیمی پشتیبانی می گردد. این بدان معنی است که شما می توانید از این فایل برای بازیابی اطلاعات خود به هر گوشی هوشمند بدون احتیاج به اتصال به اینترنت بهره ببرید.

پشتیبان گیری ایمن با پین یا رمز عبور

عامل مهم دیگری که باید در نظر بگیرید حفظ امنیت داده های پشتیبان گیری شده است. اگر به پشتیبان گیری ابری متکی هستید، مطمئن شوید که احراز هویت دو مرحله ای یا رمزگذاری را فعال نموده اید. اگر آن ها را به صورت محلی روی هارد دیسک یا رایانه شخصی ذخیره می کنید، مطمئن شوید که ایمن، رمزگذاری شده و با رمز عبور یا پین محافظت می شوند.

پشتیبان گیری از داده ها از سیستم عامل های پیغام رسانی فوری

تقریباً تمام پلتفرم های پیغام رسان فوری راه چاره پشتیبان خود را دارند. اطمینان حاصل کنید که پشتیبان گیری اتوماتیک را روی آن روشن نموده اید تا از دست دادن داده ها جلوگیری کنید.

منبع: باشگاه وبلاگ سطح دیتا

منبع: فرادید

به "7 نکته که هنگام پشتیبان گیری از گوشی خود باید در نظر بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 نکته که هنگام پشتیبان گیری از گوشی خود باید در نظر بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید