3 اشتباه ساده و رایج که گوشی شما را کند می نماید ، هشدارهای غول فناوری به کاربران

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، سه اشتباه رایج باعث می گردد که صاحبان آیفون، بدون اینکه بدانند، باعث شوند که گوشی هایشان کندتر از معمول عمل کند.

3 اشتباه ساده و رایج که گوشی شما را کند می نماید ، هشدارهای غول فناوری به کاربران

به گزارش وبلاگ سطح دیتا و به نقل از سان، میلیون ها نفر از دارندگان آیفون به طور تصادفی، سرعت گوشی های خود را کاهش می دهند. در واقع سه اشتباه رایج می تواند سرعت عملکرد آیفون را کاهش دهد و اتفاقا خیلی راحت ممکن است کسی مرتکب این 3 اشتباه گردد.

اپل مفتخر به ساخت گوشی های هوشمند سریع با عملکرد عالی است، اما این غول فناوری در یک یادداشت رسمی، درباره نقاط ضعف آیفون هشدار می دهد. اول اینکه هرگز اجازه ندهید که حافظه آیفون شما بیش از حد پر گردد، چرا که پر شدن فضای ذخیره سازی آیفون، سرعت آن را کاهش می دهد. در واقع فضای ذخیره سازی آیفون بسیار کم است و حافظه کم بر عملکرد نرم افزار iOS گوشی شما تاثیر منفی می گذارد.

اپل توصیه می نماید فضای ذخیره سازی خود را زیاد پر نکنید. فضای خالی گوشی خود را می توانید در بخش تنظیمات > عمومی > حافظه آیفون آنالیز کنید. اگر حافظه دستگاه شما کم باشد، هنگام نصب برنامه به روزرسانی iOS یا iPadOS، به طور اتوماتیک فضا را آزاد می نماید. البته iOS یا iPadOS فقط مواردی را که می توان دوباره دانلود کرد یا دیگر مورد احتیاج نیست، حذف می نماید.

برای برترین عملکرد، سعی کنید حداقل 1 گیگابایت فضای خالی را حفظ کنید. اگر فضای ذخیره سازی موجود شما به طور مداوم کمتر از 1 گیگابایت باشد، ممکن است دستگاه شما کند گردد، زیرا iOS یا iPadOS دائما فضا را برای محتوای بیشتر باز می نماید.

مشکل دوم، دمای بالا یا بسیار پایین دستگاه است. یکی دیگر از مسائل بزرگ برای آیفون شما زمانی رخ می دهد که اجازه می دهید بیش از حد گرم یا سرد گردد. علی الخصوص گرما برای دستگاه بسیار مضر است، چرا که نه تنها عملکرد را کند می نماید، که می تواند آسیب جبران ناذیری به باتری بزند. دمای بسیار سرد نیز می تواند به طور موقت عملکرد را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید:

  • خسیس باشید! | راهکار های موثر برای مقابله با جاسوسی در آیفون و اندروید

اپل شرح می دهد: iOS یا iPadOS عملکرد دستگاه شما را در صورت گرم شدن بیش از حد به علت شرایط خارجی، تنظیم می نماید. شرایطی مثل رها شدن گوشی در ماشین داغ، یا استفاده طولانی مدت زیر نور مستقیم خورشید. در این شرایط، دستگاه خود را به مکان خنک تری ببرید و اجازه دهید دمای آن تنظیم گردد. دمای بسیار سرد نیز می تواند دستگاه شما را کُند کند. اگر دستگاه شما پس از قرار گرفتن در معرض سرما به کندی کار می نماید، آن را به مکان گرم تری منتقل کنید.

مشکل سوم، روشن بودن شرایط کم مصرف است. این حالت ویژه برای زمانی که شارژ باتری بسیار کم است، ارائه می گردد. روشن کردن این شرایط، به این معنی است که از بعضی عملکردها و ویژگی های دستگاه صرف نظر می کنید تا شارژ باتری بیشتر حفظ گردد. طبق اعلامیه اپل، در حالت کم مصرف، بعضی از ویژگی ها خاموش می شوند و ممکن است انجام بعضی کارها بیشتر طول بکشد. اگر می خواهید آیفون یا آی پدتان بدون محدودیت مصرف باتری کار کند، حالت کم مصرف را خاموش کنید. در شرایط کم مصرف، نماد باتری گوشی شما به رنگ زرد است. می توانید با رفتن به تنظیمات > باتری، حالت کم مصرف را خاموش کنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "3 اشتباه ساده و رایج که گوشی شما را کند می نماید ، هشدارهای غول فناوری به کاربران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 اشتباه ساده و رایج که گوشی شما را کند می نماید ، هشدارهای غول فناوری به کاربران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید