10 نکته طلایی برای مراقبت از پوست در سرما

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، اگر جز افرادی هستید که به سلامت پوست خود اهمیت می دهید، باید بدانید که احتیاج پوست به رسیدگی و توجه در هوای سرد مخصوصا در پوست های خشک و حساس به مراتب بیشتر است.

10 نکته طلایی برای مراقبت از پوست در سرما

تغییرات شدید جوی اثرات ناخوشایندی روی پوست دارند، این تغییرات در فصل سرما شدیدتر هستند و معمولا افراد از عوارضی مانند خشکی و ترک پوست، احساس خارش، پوسته پوسته شدن و زبری و کاهش شفافیت پوست در فصل سرما گلایه دارند.

به طور طبیعی، میزان رطوبت و شفافیت پوست در فصل سرما کاهش می یابد. اثرات خشکی و سرما می تواند به چروک های ماندگار پوستی منجر گردد بنابراین حفاظت از پوست در فصل سرما لازم است.

در این مطلب چند راه چاره برای کاهش اثرات نامطلوب سرما بر پوست ارائه شده است.

کرم ضدآفتاب در هیچ شرایطی فراموش نگردد

بعضی افراد با تصور اینکه در سرما نیازی به استفاده از کرم ضد آفتاب نیست، از آن استفاده نمی نمایند. این تصور کاملا اشتباه است و استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF حداقل 30 در تمام مدت سال لازم است. کرم باید به طور مداوم و هر دو ساعت یکبار تجدید گردد.

استفاده از کرم ضدآفتاب در آقایان و بچه ها نیز الزامی است و بهتر است از کرم های بی رنگ استفاده گردد. بعضی از محصولات ضدآفتاب حاوی مرطوب نماینده هستند که گزینه های بهتری در فصل سرما به شمار می آیند.

با آب ولرم دوش بگیرید

دوش آب گرم در زمستان بسیار مطلوب است ولی آب گرم باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست می گردد و رگ های خونی را منبسط می نماید. همین امر سبب می گردد رطوبت پوست کاهش یابد و پوست خشک گردد بنابراین باید از آب ولرم استفاده گردد. از طرفی زمان استحمام باید کوتاه و بین 5 تا 10 دقیقه باشد.

از مرطوب نماینده بهره ببرید

استفاده از مرطوب نماینده در تمام طول روز برای تمام افراد، به ویژه پس از استحمام لازم است. بهتر است از مرطوب نماینده های غیر چرب و بدون عطر استفاده گردد. روغن های گیاهی مانند روغن بادام، زیتون و نارگیل نیز گزینه مناسبی برای حفظ آب پوست است. استفاده از لوسیون های طبیعی نیز راه چاره مناسبی است. پنبه را به شیر آغشته کنید و روی پوست خود بکشید و پس از پنج دقیقه بشویید. این کار را روزی چند بار تکرار کنید.

آب کافی بنوشید

در فصل سرما میل به نوشیدن آب کاهش می یابد و به همین دلیل بدن با کم آبی روبرو است. دو سوم وزن بدن از آب تشکیل شده است و تمام سلول ها، اعضا و بافت های بدن برای عملکرد و ادامه حیات به آب وابسته هستند. اثر کم آبی بدن روی پوست، خشکی، ایجاد چروک و پوسته پوسته شدن پوست اطراف دهان است. می توان برای تامین آب بدن علاوه بر آب، از سبزیجات و آبمیوه طبیعی نیز استفاده کرد.

به محصولاتی که ادعا می گردد کاملا طبیعی است اعتماد نکنید

هنگام خرید محصولات بهداشتی مراقب باشید و گول برچسب محصولات را نخورید. ممکن است روی محصولی از برچسب کاملا طبیعی استفاده شده باشد ولی بعضی افراد سودجو به دروغ و برای جذب مخاطب برچسب های حاوی اطلاعات غیر واقعی را روی محصولات درج نمایند. بهترین گزینه خرید محصولات طبیعی و غیر کارخانه ای از عطاری های مجاز است.

هوای خانه را معتدل نگه دارید

افزایش دمای خانه و به ویژه استفاده از بخاری با دمای بالا به خشکی پوست منجر می گردد بنابراین هوا باید کاملا ملایم باشد. اگر هوای خانه خشک به نظر آمد، از بخور طبیعی بهره ببرید.

در انتخاب لباس دقت کنید

انتخاب لباس در فصل سرما بسیار مهم است. معمولا لباس های پشمی باعث تحریک و زبری پوست می شوند بنابراین بهتر است از لباس های نخی و پنبه ای استفاده گردد؛ از طرفی باید با استفاده از لباس مناسب از برخورد باد شدید به پوست جلوگیری کرد.

از پاک نماینده های ملایم و غیر عطری بهره ببرید

بهتر است برای پاک کردن پوست از پاک نماینده های ارگانیک استفاده گردد که محصولات شیمیایی کمتری داشته باشند. پاک نماینده های شیمیایی و عطری باعث تحریک و حساسیت پوستی می شوند. استفاده از دستکش و کلاه و عینک در سرما لازم است.

به تغذیه خود اهمیت دهید

به طور کلی مصرف غذاهای شور و فرآوری شده، سرخ شده، شیرین و گوشت قرمز اثرات نامطلوبی بر پوست دارند و باعث تحریک، ایجاد جوش و چروک پوست می گردد. یکی دیگر از عوامل موثر در کاهش کیفیت پوست و چروک، سیگار و دخانیات است.

مصرف صابون و شوینده های قوی را کاهش دهید

این محصولات پوست را تحریک نموده و به خشکی و چروک شدن پوست یاری می نمایند.

منبع: سلامت نیوز

منبع: همگردی

به "10 نکته طلایی برای مراقبت از پوست در سرما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته طلایی برای مراقبت از پوست در سرما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید