گلکسی S23 با اسنپدراگون 8 نسل 2 در گیک بنچ دیده شد

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، انتظار می رود سامسونگ به زودی نسل بعدی گوشی های هوشمند پرچم دار خود یعنی سری گلکسی S23 را معرفی کند. آن طور که در گزارش های قبلی بهش اشاره شد، این سری تازه احتمالاً در ژانویه یا فوریه 2023 روانه بازار گوشی های هوشمند پرچم دار خواهد شد و همچون نسل قبلی خود متشکل از سه مدل گلکسی S23، گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 اولترا خواهد بود. از بین این سه مدل انتظار می رود که گلکسی S23 پرچم دار جمع وجور این شرکت در این سری باشد. اخیراً نیز این گوشی هوشمند در بنچمارک معتبر گیک بنچ ظاهر شده و از این طریق بعضی مشخصات فنی آن لو رفته که در ادامه به آنالیز آن ها خواهیم پرداخت.

گلکسی S23 با اسنپدراگون 8 نسل 2 در گیک بنچ دیده شد

بر اساس اطلاعات منتشر شده از گیک بنچ، سامسونگ گلکسی S23 دارای شماره مدل SM-S911U خواهد بود. این مدل احتمالاً نوع آمریکایی این پرچم دار است. همانطور که انتظار می رفت قرار است پردازنده تازه اسنپدراگون 8 نسل 2 به عنوان قلب تپنده گوشی های هوشمند این سری به انجام وظیفه بپردازد. در این تراشه تازه کوالکام که از طراحی بسیار متفاوتی نسبت به نسل های قبلی بهره می برد، قرار است یک هسته Cortex-X3، دو هسته Cortex-A720، دو هسته Cortex-A710 و 3 هسته Cortex-A510 انجام وظیفه نمایند. بعلاوه پردازنده گرافیکی Adreno 740 نیز در کنار این تراشه به پردازش تصاویر خواهد پرداخت.

علاوه بر این، انتظار می رود که 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز برای استفاده کاربران در این گوشی هوشمند تعبیه گردد. سیستم عامل تازه اندروید 13 به صورت پیش فرض روی این گوشی هوشمند نصب خواهد شد که احتمالاً تازهترین نسخه از رابط کاربری سامسونگ یعنی OneUI 5.0 را اجرا خواهد نمود. با آنالیز نتایج عملکرد این پردازنده در گیک بنچ، در می یابیم که گلکسی S23 در تست تک هسته ای 1524 امتیاز و در تست چند هسته ای امتیاز 4597 را کسب نموده است. با توجه به این نتایج، به نظر می رسد که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 هیچ پیشرفت عمده ای در عملکرد CPU نسبت به تراشه فعلی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 ارائه نخواهد نمود.

افشاگران بعلاوه بعضی مشخصات دیگر این گوشی هوشمند پرچم دار را فاش نموده اند که بر اساس آن ها، گلکسی S23 به یک نمایشگر 120 هرتزی AMOLED فراوری شده به وسیله سامسونگ دیسپلی مجهز خواهد بود که 6.1 اینچ میزان دارد و از رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل، تراکم پیکسلی 422 ppi، نسبت تصویر 19.5:9 حداکثر روشنایی نمایشگر 1750 نیت پشتیبانی خواهد نمود. گوریلا گلس ویکتوس که در برابر ضربات و خط و خش مقاومتی بسیار خوبی دارد، قرار است به عنوان محافظ نمایشگر این گوشی هوشمند انجام وظیفه کند. بعلاوه روی پنل جلویی این گوشی حفره نمایشگر پذیرای دوربین سلفی خواهد بود.

طبق گفته بعضی منابع این گوشی هوشمند در 4 رنگ بژ، مشکی، سبز و صورتی روشن عرضه خواهد شد. پیش تر رندرهای این گوشی در رسانه های خبری منتشر شد که بر اساس آن، غول کره ای فناوری تصمیم گرفته طراحی این گوشی را دستخوش تغییراتی کند و در نتیجه شاهد طراحی تازه ماژول دوربین هستیم. در قاب پشتی، دوربین ها دیگر در یک ماژول دوربین مستقل و جداگانه قرار ندارند و در عوض هر کدام از دوربین مستقیما روی پنل پشتی تعبیه شده اند. آن طور که به نظر می رسد طراحی این گوشی بسیار شبیه به ماژول دوربین گلکسی S22 اولترا است.

سامسونگ این گوشی را نیز همچون گوشی نسل قبلی با سه سنسور دوربین روانه بازار خواهد نمود که سنسور اصلی آن، دقتی 50 مگاپیکسلی خواهد داشت. انتظار می رود در کنار آن دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی و تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری تعبیه گردد. دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی نیز درون حفره نمایشگر در پنل جلویی این گوشی قرار خواهد گرفت که کاربران می توانند از آن برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی استفاده نمایند.

شنیده ها حاکی از آن است که یک باتری 3700 میلی آمپر ساعتی انرژی این گوشی هوشمند پرچم دار را تأمین خواهد نمود که از شارژ 25 واتی برای به دست آوردن انرژی مجدد بهره خواهد برد. احتمالاً در روزهای آینده شاهد انتشار خبرهای بیشتری از دیگر گوشی های این سری پرچم دار خواهیم بود.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ

به "گلکسی S23 با اسنپدراگون 8 نسل 2 در گیک بنچ دیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S23 با اسنپدراگون 8 نسل 2 در گیک بنچ دیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید