چند ثانیه قبل از مرگ چه اتفاقی می افتد؟

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، بعضی از بیماران درست قبل از مرگ، افزایش فعالیت امواج مغزی را تجربه می نمایند. نور در انتهای تونل که یک فرد درست قبل از مرگ تجربه می نماید، می تواند ناشی از موجی از انرژی مشابه تشنج هنگام مرگ باشد.

چند ثانیه قبل از مرگ چه اتفاقی می افتد؟

محققان دانشگاه میشیگان با استفاده از ابزاری که امواج مغزی را مقدار گیری می نماید، دریافتند که افراد درست قبل از مرگ جهشی در فعالیت امواج گاما را در ناحیه ای از مغز که مسئول هوشیاری، خواب تماشا و توهم است، تجربه می نمایند.

آن ها بر این باورند که این موضوع دلیل گزارش هایی از تماشا نور روشن، شنیدن صداها، آواز خواندن و یا حتی رؤیا های عزیزان در هنگام نزدیک شدن به مرگ است.

محققان با برداشتن ونتیلاتوری که افراد مورد آزمایش را زنده نگه می داشت، متوجه شدند که بیماران افزایش ضربان قلب همراه با افزایش فعالیت امواج گاما را نشان دادند. فعالیت امواج گاما سریعترین فعالیت در مغز است و با هوشیاری مرتبط است. سطوح بالای گاما معمولاً با فکر شدید و افزایش تمرکز همراه است.

این تحقیق هنوز در مراحل اولیه خود است. این مطالعه فقط چهار بیمار را شامل می گردد؛ اما دانشمندان امیدوارند که راه را برای درک بیشتر نحوه واکنش مغز به مرگ هموار کند.

نشانه های مشابهی از فعال سازی گاما در مغز در حال مرگ حیوانات و انسان ها با از دست دادن اکسیژن در پی ایست قلبی ثبت شد. از آنجایی که حجم نمونه کوچک بود، تیم دانشمندان در خصوص هرگونه اظهارنظر جهانی در خصوص پیامد های یافته ها هشدار می دهد. آن ها بعلاوه خاطرنشان می نمایند که نمی توان دانست که بیماران چه چیزی را تجربه نموده اند، زیرا آن ها زنده نمانده اند.

مطالعات بزرگتر می تواند داده های بسیار مورد احتیاج را برای مشخص اینکه آیا این انفجار ها در فعالیت گاما شواهدی از هوشیاری پنهان حتی نزدیک به مرگ است یا خیر ارائه دهد.

منبع: فرارو

به "چند ثانیه قبل از مرگ چه اتفاقی می افتد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند ثانیه قبل از مرگ چه اتفاقی می افتد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید