پیاز رکورددار گرانی

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، براساس گزارش مرکز آمار ایران، پیاز طی چند ماه گذشته بین محصولات سبزی و صیفی رکورددار افزایش قیمت بوده است و همچنان این رکورد ادامه دارد.

پیاز رکورددار گرانی

به گزارش تسنیم، روند صعودی قیمت پیاز و عبور از مرز 30 هزار تومان به ازای هر کیلو؛ این روزها در استان فارس و شهر شیراز به قدری سرعت گرفته که اشک مصرف نمایندگان را درآورده است و بسیاری از خانواده ها قادر نیستند مطابق با احتیاج خود این کالای پرمصرف را خریداری نمایند.

هرچند مسئولان بخش کشاورزی همیشه اعلام می نمایند که هیچ کمبود محصول داخلی وجود ندارد، اما بر قیمت سرسام آور این محصولات نظارتی ندارند و این عدم نظارت ها موجب شده است در این فشارهای مالی علاوه بر نارضایتی مردم سفره خانوارها کوچک تر از قبل گردد.

طبق آنالیز های میدانی خبرنگار تسنیم از فروشگاه ها و بازارچه های خرید در سطح شهر نشان می دهد که پیاز در بازار به قیمت هرکیلوگرم 26 تا 35 هزار تومان عرضه می گردد و به فروش می رسد. کارشناسان مربوطه، صادرات، دیر رسیدن محصول، بارندگی، افزایش هزینه های فراوری و واسطه گران را از جمله عوامل افزایش و گرانی این محصول کشاورزی عنوان می نمایند.

هرچند سازمان صمت و تعزیرات بر نظارت جدی بازار و برخورد با گرانفروشان تأکید می نمایند، اما مشاهدات خبرنگار تسنیم این گونه نیست و مردم از عدم نظارت جدی بر قیمت محصولات در بازار گلایه مند هستند و گویا همه حرف ها در حد شعار و تیتر رسانه هاست.

منبع: فرارو

به "پیاز رکورددار گرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیاز رکورددار گرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید