هرآنچه باید از بمب اتم تازه جنگنده آمریکایی بدانید، عکس

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، سلاح هسته ای B61 در اوایل دهه 60 میلادی طراحی و در اواخر همان دهه ساخته و وارد خدمت شد. این سلاح هم اکنون در خط مقدم بمب های هواپرتاب هسته ای آمریکا است. (بمب گرما-هسته ای B83 نیز در ذخیره است اما هدف بر کنار رفتن آرام آرام آن با ورود B61-12 بوده است.)

هرآنچه باید از بمب اتم تازه جنگنده آمریکایی بدانید، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ سطح دیتا و براساس گزارش کانال خبری پارتیزان، سلاح به وسیله روش های مختلفی (احتمالا مانند تعیین زمان مجاز انجام واکنش همجوشی-شکافت در سلاح) قابلیت تنظیم میزان انرژی رهاشده را دارد. نسخه 12 این بمب قابلیت تنظیم توان سلاح از 0.3 هزارتن تا 50 هزارتن ماده منفجره TNT را دارد. (جهت درک این اعداد، سلاح هسته ای پسرکوچک که برفراز هیروشیما منفجر شد، توانی معادل انفجار هم زمان 15 هزارتن ماده منفجره TNT داشت.)

از نکات جالب در خصوص خانواده تسلیحات هسته ای B61 نبود عملکرد ایمنی برای هسته سلاح در برابر آتش سوزی است. البته تقریبا تمام نسخه های این سلاح به جز تعداد محدودی قابلیت جلوگیری از مسلح سازی ناخواسته و زودرس را دارد. این بدین معناست که اگرچه در صورت رخ دادن حادثه، احتمال انفجار سلاح بسیار کم است اما احتمال نشت سوخت (پلوتونیوم) و از بین رفتن کامل آن وجود دارد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "هرآنچه باید از بمب اتم تازه جنگنده آمریکایی بدانید، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرآنچه باید از بمب اتم تازه جنگنده آمریکایی بدانید، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید