معرفی انواع مدل مبل (کلاسیک ، مدرن ، اسپرت ، چستر و . . .)

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، با پیشرفت جوامع و تفکر درباره رسیدن به راحتی همه بخش های زندگی مردم تحث تاثیر نهاده شد. یکی از جنبه های این راحتی و آسایش استفاده از وسایلی در خانه بود که شاخص ترین آن مبلمان می باشد. مبلمان در ابتدا فقط در زندگی پادشاهان و اشراف زادگان بروز کرد و رفته رفته وارد زندگی مردم عادی شد. امروزه مبلمان از اساسی ترین اجزای دکوراسیون خانه است که تأثیر زیادی در طراحی و زیبایی خانه خواهد داشت. انتخاب طرح و مدل مناسب در میان انواع مبل کلاسیک، مدرن و یا اسپورت یا چستر بسیار اهمیت دارد ، چرا که هم از نظر راحتی باید به آن دقت گردد و هم به زیبایی دکوراسیون خانه یاری کند.

معرفی انواع مدل مبل (کلاسیک ، مدرن ، اسپرت ، چستر و . . .)

برای آن که بتوان مبل زیبا و راحتی انتخاب کرد ابتدا باید آن را بشناسیم و سپس برترین مدل آن را برای خانه خود انتخاب کنیم.

از مهمترین و در عین حال زیباترین این مدل ها می توان به مدل کلاسیک اشاره نمود که در ابتدا در دربار پادشاهان و سپس وارد زندگی مردم عادی شد. در ادامه به معرفی انواع مبل و شیوه شناخت آن خواهیم پرداخت.

انواع مبل

  • مبل کلاسیک
  • مبل مدرن
  • مبل اسپرت
  • مبل چستر

معرفی مبل کلاسیک و ویژگی های آن

اگر واژه مبل کلاسیک را شنیده باشید حتما می خواهید بدانید به کدام مبل گفته می شود. مبل های کلاسیک در مقابل مبل های استیل یا سلطنتی هستند و تغییرات جزئی با این مبل ها دارند. زیبایی مبل های کلاسیک بسیار مشهور است. یکی از مشخصه های مبل کلاسیک این است که تلفیقی از راحتی و زیبایی را دارند. در واقع با درهم آمیختن مزایای مبلمان استیل و مدرن به دست صنعتگران مبل کلاسیک ساخته می شوند بدین صورت که راحتی قسمت نشیمن در مبلمان مدرن و زیبایی در آن تلفیق شده است.

در ساخت مبل کلاسیک از چه نوع چوبی استفاده می شود ؟

چوب یکی از مهم ترین بخش ها در ساخت مبل می باشد و انتخاب برترین نوع چوب می تواند در کیفیت و قیمت نهایی مبل تاثیر گذار باشد . انواع مختلفی از چوب ها در بازار وجود دارد که در ساخت مبل کلاسیک از آنها استفاده می شود مهم ترین ویژگی که کیفیت و مقاومت چوب را نشان می دهد همانا سختی آن می باشد . چوب های سخت و با کیفیت در هنگام منبت کاری و ایجاد طرح و نقش روی آنها ، دچار شکستگی و ترک نمی شوند و سالم می مانند . اما چوب های نرم در مقابل کارهایی که روی آن انجام می شود ، آن مقاومت لازم را ندارند و در هنگام منبت کاری دچار شکستگی می شود . انواع مختلفی از چوب ها در ساخت مبل کلاسیک استفاده می شود که شامل چوب گردو ، افرا ، راش و توسکا می باشد .

ویژگی های چوب های با کیفیت برای مبل کلاسیک

آندسته از چوبهایی که در مقابل فرسایش و خوردگی از خود مقاومت نشان می دهند جزء چوب های با کیفیت محسوب می گردند . از جمله چوب های با کیفیت می توان به چوب راش و گردو اشاره نمود . چوب ها باید از لحاظ تحمل وزن نیز مقاومت لازم را داشته باشند و دچار خمیدگی و شکستگی نگردند .

رنگ های مناسب جهت رنگ آمیزی مبل های کلاسیک

رنگ نیز جزء یکی از مواردی محسوب می شود که باید در ساخت مبل به آن توجه شود و بعلاوه افرادی که قصد خرید مبل را دارند حتماً باید به این نکته توجه داشته باشند که آنالیز و تحقیق در خصوص رنگ بکار رفته در ساخت مبل را فراموش ننمایند و از مبل هایی که با رنگ مناسب و با کیفیت رنگ آمیزی شده اند خریداری نمایند . از رنگ های مختلفی نظیر رنگ کرم ، بژ ، خاکستری ، قهوه ای مایل به زرد در ساخت مبل کلاسیک استفاده می شود .

چرا باید قبل از خرید مبل در خصوص رنگ آن تحقیق صورت بگیرد ؟

رنگ جزء یکی از مهم ترین پارامتر هایی محسوب می شود که باید به آن توجه صورت بگیرد زیرا هر رنگ از نظر روانشناسی مناسب شخصیت های مختلفی می باشد که هر فرد با توجه به ویژگی های روانشناسی و شخصیتی خودش باید رنگ مناسبی را انتخاب نماید . با توجه به تنوع رنگی که بازار مبلمان وجود دارد ممکن است در بعضی حالات انتخاب را برای خریداران سخت نماید . هر رنگ دارای انرژی مخصوص به خود می باشد و هریک دارای سطح انرژی مختلفی می باشد . رنگ مبل باید متناسب با دکوراسیون منزل باشد و با سایر وسایل خانه هماهنگی داشته باشد .

معرفی مبل مدرن و ویژگی های آن

سبک مدرن مبل از محبوب ترین و جذابترین سبکهای مبل در دنیا است که سه ویژگی زیبایی، سادگی و راحتی را با هم دارد و به یکی از پرفروش ترین مدل های مبل تبدیل شده است. معمولا در طراحی مبلمان مدرن سادگی حرف اول را می زند. لذا با استفاده از انواع مبلمان مدرن، می توان فضایی ساده و خلوت و درعین حال شیک و زیبا را در خانه پدید آورد. ظاهر مبلمان مدرن ساده و راحت می باشد و این سادگی باعث جذب هواداران خود شده است. مبلمان مدرنی که امروزه طرحی می شود با سبک های زندگی امروز بسیار همخوانی دارد. استفاده از خطوط ساده و هندسی در طراحی انواع مبلمان مدرن باعث زیبایی و چشم نوازی آن شده است. مبل های مدرن راحتی اغلب از پارچه پوشانده شده اند و تنوع بسیار زیادی نسبت به سایز طرح ها دارد. طراحان با ترکیب انواع پارچه های خوش نقش و نگار مدل های زیبایی را توانسته اند طراحی نمایند. مبلمان مدرن با دو نوع کاملاً راحتی و نیمه راحتی عرضه می شود که نمونه کاملاً راحتی برای اتاق نشیمن یا اتاق استراحت کاربرد دارد اما مدل نیمه راحتی آن را می توان برای دکوراسیون اتاق پذیرایی نیز استفاده کرد. مدل نیمه راحتی مدرن نیز در فضاهای اداری بسیار خوب است و به آن مبلمان مدرن اداری می گویند.

معرفی مبل اسپرت و ویژگی های آن

مبل راحتی را مبل اسپرت و مبل کلاسیک را مبل استیل می گویند. در واقع مبل راحتی یا اسپرت برای فضا های غیر رسمی کاربردی تر است. شکل و ظاهر آنها به ما می گوید که کدام در اتاقهای مجلل یا اداری کاربرد دارد و کدامیک برای فضای غیر اداری می باشد. مبلمان های اسپرت برای راحتی و آرامش است. انواع مبل های اسپرت در طرح و رنگ های مختلف فراوری و عرضه شد. این مبل ها دارای نقاط اشتراکی است که در زیر آمده است.

در مبل های اسپورت به طور معمول نوع پارچه ای و کتان استفاده می شود. ارتفاع مبل های اسپرت نسبت به مبل های کلاسیک کمتر است. د دسته پهن تری دارد. در ابعاد و مقدار های متفاوتی ساخته و فراوری می شوند. از انواع آن می توان به لاوست یا مبلمان دو نفره، کاناپه و تخت خواب شو اشاره نمود.

معرفی مبل چستر و ویژگی های آن

یکی از جذابترین مبل ها که در چند سال اخیر هواداران زیادی را به خود جلب نموده است مبل چستر است. این مبل به علت طراحی خاص و نگاه طراحان آن به هنر باعث شده است تا بسیاری به آن علاقه مند شوند. مبل چستر علاوه بر زیبایی و راحتی یک ویژگی مهم دارد. آن ویژگی طرح خاص آن است.

از ویژگی های ظاهری مبل های چستر فیلد می توان به استفاده از دکمه های مشخصی لمسه کاری شده است اشاره نمود که نوعی راحتی خاص را عرضه می نماید. خیلی ها آن را با مبل راحتی چرمی یا مخمل اشتباه می گیرند. در این قسمت به معرفی این مبل بسیار محبوب می پردازیم. برای کیفیت این مبل ها ساخت آن بسیار اهمیت دارد. در ساخت یک مبل چستر اصل باید این نکات را دانست. مثلا برای پر کردن این مبل ها از موی دم اسب و پرز نارگیل استفاده می کردند. این مبل ها با دقت خاصی ساخته می شود. البته در بازار مدل های تقلبی آن نیز زیاد است که کیفیت کار اصلی را ندارد. در پارچه آن از مخمل و کتان استفاده می شود که علاوه بر دوام به زیبایی و جذابیت آن نیز یاری می نماید.

نتیجه گیری

در انتخاب مبل باید دقت زیادی نمایید چرا که مبل های متنوعی در بازار وجود دارد که همگی برای منزل شما مناسب نیست. معمولا در انتخاب مبل و رنگ آن باید به دکور خانه خود دقت کنیدو اگر طرح خانه شما از نوع مدرن است کلاسیک و مدرن بیشتر جوابگوست. مدل چستر نیز می تواند به زیبایی خانه شما یاری کند اما به این نکته نیز باید توجه کنید که رنگ مبل مشخص نماینده نمای دکور شماست. در هر حال برای خرید مبل از یک طراح یاری بگیرید تا برترین مدل از مبل را بتوانید داشته باشید. دکور خانه با یک مبل می تواند زیبا یا زشت شود.

منبع: هومتیک

به "معرفی انواع مدل مبل (کلاسیک ، مدرن ، اسپرت ، چستر و . . .)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی انواع مدل مبل (کلاسیک ، مدرن ، اسپرت ، چستر و . . .)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید