معاون رئیسی: این خودروها دیگر حق ورود به طبیعت را ندارند

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آسیب های ناشی از تردد برخی خودروها در محیط زیست، از ایجاد محدودیت برای تردد آنها اطلاع داد.

معاون رئیسی: این خودروها دیگر حق ورود به طبیعت را ندارند

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید از دومین دوره آموزشی محیط بانان کشور در مرکز آموزش و تربیت محیط بان، محیط بانان را پیشانی و خط مقدم حفاظت از محیط زیست دانست و اظهار کرد: این حافظان محیط زیست باید از نظر اخلاقی و نظامی و علمی و نیز مسائل حقوقی آراسته و پیراسته باشند.

وی اضافه کرد: 80 نفر محیط بان در این دوره شرکت نموده اند و فنون لازم را می آموزند.

ساماندهی تالاب صالحیه؛ مصوبه سفر رئیس جمهور

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به مسائل تالاب صالحیه و تبدیل آن به کانون ریزگرد گفت: در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان البرز، ساماندهی تالاب صالحیه در دستور کار قرار گرفته و وظایفی برای متولیان امر مقرر شده است. در بحث ساماندهی این تالاب باید وزارت جهاد کشاورزی به تکالیف خود عمل و شترهای سرگردان آن محدوده را مشخص تکلیف کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه متأسفانه شاهد افزایش این شترها هستیم، شرح داد: این شترها غالباً بدون صاحب رها می شوند و همین موضوع، ساماندهی آنها را با مشکل روبرو نموده است.

سلاجقه ادامه داد: در بحث تأمین حقآبه این تالاب، استان قزوین بیشترین نقش را دارد و تا کنون نشست های مشترکی در این خصوص برگزار شده و امیدواریم نتیجه بخش باشد.

همکاری دستگاه قضا در بخش پساب شهرک صنعتی اشتهارد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مورد مشکل پساب های شهرک صنعتی اشتهارد که سه استان البرز، قم و قزوین را درگیر نموده ، توضیح داد: با توجه به کاهش نزولات جوی، پساب ارزش اضافه نموده پیدا نموده و صنعتگران در پی این منبع آبی هستند و بنا بود تا بهمن سال گذشته تصفیه خانه این شهرک راه اندازی و اصلاح گردد ولی این اتفاق نیفتاده که پیگیری لازم از سوی اداره کل محیط زیست البرز در مراجع قضائی در حال اجرا است و امیدوارم همکاری لازم در این خصوص صورت پذیرد.

مدیریت آفرودها برای جلوگیری از تخریب محیط زیست

وی در انتها به آسیب های ناشی از حضور خودروهای آفرود در محیط زیست اشاره نمود و گفت: این مسأله به دغدغه ای برای مدیران و دوستداران محیط زیست تبدیل شده و در سفر قبلی به سمنان و جنگل ابر شاهرود این مسأله به صورت جدی مطرح شد. بنا شده با هماهنگی میراث فرهنگی و انجمن اتومبیل رانی شرایطی فراهم گردد که حضور خودروهای آفرودی محدود به زمان و مکان های خاصی گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "معاون رئیسی: این خودروها دیگر حق ورود به طبیعت را ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون رئیسی: این خودروها دیگر حق ورود به طبیعت را ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید