مریخ نورد چین با زمین ارتباط برقرار کرد

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، سازمان ملی فضایی چین بیان کرد: مریخ نورد ژورونگ ارتباط خود را با زمین برقرار نموده و اکتشافات علمی را از سر گرفته است.

مریخ نورد چین با زمین ارتباط برقرار کرد

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ سطح دیتا به نقل از سی جی تی ان، مرکز اکتشافات ماه و مهندسی فضایی در سازمان ملی فضایی چین اظهار داشت: مریخ نورد ژورونگ ارتباط خود را با زمین برقرار نموده و اکتشافات علمی را از سر گرفته است.

از 13 ماه سپتامبر، عملیات ماموریت تیان ون 1 و مریخ نورد ژورونگ به علت تأثیر یک پدیده نجومی به نام مقارنه خورشیدی مریخ به حالت تعلیق عایدی.

خورشید در این رویداد میان زمین و مریخ قرا می گیرد که این اتفاق، مانع از برقراری همه ارتباطات مستقیم می گردد. این شرایط تا زمانی که زمین و مریخ بار دیگر به یکدیگر دید داشته باشند و موقعیت مناسب خود را بدست آورند، ادامه خواهد داشت و به علت این پدیده نجومی، آژانس های فضایی که در مریخ فعالیت می نمایند چاره ای نداشتند جز اینکه مریخ نوردهای خود را در حالت ایمن قرار داده و تحقیقات را تا مدتی تعطیل نمایند.

به گفته کارشناسان، قرارگیری مریخ نوردها در حالت ایمن از این جهت که تابش الکترومغناطیسی خورشید می توانست ارتباط بین آنها و کنترل زمین را تحت تاثیر قرار دهد، الزامی بوده است.

سازمان ملی فضایی چین اعلام اواخر مردادماه اظهار داشت، مریخ نورد چینی ژورونگ تمام وظایف از پیش معین شده خود را انجام داده و گرچه با طول عمر سه ماهه طراحی شده بود اما باز هم به کاوش ادامه می دهد؛ هدف اصلی این مریخ نورد آنالیز نشانه های آب-یخ، نظارت بر آب و هوا و مطالعه ترکیبات سطحی مریخ است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "مریخ نورد چین با زمین ارتباط برقرار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مریخ نورد چین با زمین ارتباط برقرار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید