5 تکنیک درمانی باستانی برای بیماری های سخت

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، در زمان های کهن بشر برای بقا با چالش های بی شماری روبرو بود. یکی از این چالش ها مسائل سلامتی بود که جمعیت زیادی را به کام مرگ می کشاند.

5 تکنیک درمانی باستانی برای بیماری های سخت

پیشرفت علم و تکنولوژی منجر به درمان بسیاری از بیماری ها و ارتقای علم پزشکی شده است. با این حال بعضی از فنون باستانی در راستای سلامتی همچنان با دستورات علمی مطابقت دارند. با ما در مجله اینترنتی وبلاگ سطح دیتا همراه باشید تا با 5 تکنیک درمانی باستانی از فرهنگ های مختلف آشنا شوید که همچنان جوابگوی نیازهای سلامتی بشر هستند.

5 تکنیک درمانی باستانی

برای انسان های کهن در نبود پزشکی پیشرفته و تجهیزات درمان، همه راه های درمان بیماری به مواد غذایی مصرفی و شیوه زندگی باز می گشت. درست است که بشر در روبروه با بیماری ها با مسائل زیادی روبرو بود اما بعضی تکنیک ها به وسیله اقوام برای کنترل عوارض بیماری ها و تقویت ایمنی به کار گرفته می شد.

1.تاکید مایاها بر شکلات

تمدن مایا در بخش هایی از مکزیک و آمریکای مرکزی زندگی می کردند و از حدود 750 سال قبل از میلاد آغاز به توسعه شهرها کردند.

برای مایاها، کلید سلامتی در حفظ تعادل بود و بیماری نشانه ای از برهم خوردن این تعادل. تکنیک درمانی باستانی مایاها برای حفظ سلامتی، استفاده از شکلات بود.

امروزه می دانیم که کاکائو مملو از پلی فنول های آنتی اکسیدانی است و اثراتی برای سلامت قلب به همراه می آورد. حتی مطالعاتی وجود دارد که مصرف کاکائو روزانه با داشتن پوست خوب و شفاف ارتباطی مستقیم دارد.

مایاها نوشیدنی شکلاتی مخصوص به خود داشتند. این نوشیدنی از دانه های کاکائوی کوبیده، آب و فلفل تند تهیه می شد. در کنار اسموتی ها، این هنوز هم یکی از سالم ترین راه های مصرف کاکائو است.

2. تاکید آیورودای هندی بر هضم غذا

آیورودا بیش از 3000 سال پیش در هند ابداع شد. این شاخه از طب کهن بر این باور پایدار است که سه نیرو یا انرژی حیاتی به نام دوشا ، نحوه عملکرد بدن را کنترل می نمایند و بر شرایط سلامتی که مستعد ابتلا به آن هستید تأثیر می گذارند.

رژیم غذایی یک بخش کلیدی از آیورودا برای تعادل هر سه دوشا است زیرا از نظر آن ها هضم نامناسب غذا علت اصلی بسیاری از بیماری هاست.

در حالی که غذاهای طبیعی، فرآوری نشده و عمدتا گیاهی پایه و اساس غذا خوردن آیورودا هستند، نحوه تهیه غذا و زمان مصرف آن نیز مهم است.

هضم غذای تازه پخته شده راحت تر از خام است. این بدان معناست که سالادها و سبزیجات خام زودتر در روز خورده می شوند تا بدن زمان لازم برای پردازش آن ها را داشته باشد. و شام نباید خیلی سنگین باشد یا خیلی دیر هنگام خورده گردد.

بعلاوه برای یاری به هضم و تقویت ایمنی طبیعی از زردچوبه، زیره، گشنیز، هل، دارچین، زعفران و زنجبیل استفاده می گردد.

3.طب سنتی رونگوآ مائوری از گیاهان بومی نیوزلند

طب سنتی مائوری به علت استفاده از گیاهان دارویی شناخته شده است. این تکنیک درمانی باستانی یک سیستم کل نگر است که به جای درمان علائم بیماری، بهبود سیستم ایمنی را در پیش می گیرد.

هدف از رونگوآ بالا بردن نیروی زندگی در افراد است تا بتوانند علیرغم بیماری زندگی کاملی داشته باشند.

گیاهان بومی مانند کاواکاوا، کوماراهو، مانوکا، هاراکه و ماماکو بخشی از این درمان بوده و برای تسکین طیف وسیعی از علائم استفاده می شوند.

4.تای چی و طب چینی

در طب سنتی چینی دو نیروی متضاد (یین و یانگ) باید در هماهنگی برای سلامتی حفظ شوند.

چی ، یک انرژی حیاتی در بدن است که می توان آن را با تای چی تقویت کرد. این شکل از ورزش که اغلب به عنوان مدیتیشن در حرکت توصیف می گردد، برای افراد در هر گروه سنی مناسب است، تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد تای چی فواید قدرتمندی برای بدن و فکر دارد. پیش از این در مطلب این ورزش آسان سلامتی شما را تضمین می نماید درمورد تای چی و تاثیرات آن صحبت نموده ایم.

مطالعه ای در مرکز پزشکی هاروارد نشان داده که بیماران مبتلا به نارسایی مزمن قلبی کیفیت زندگی، خواب و خلق و خوی بهتری را هنگام تمرین تای چی تجربه می نمایند. این تمرین بعلاوه به کنترل افسردگی، استرس و اضطراب یاری می نماید.

5. تشریفات بومیان آمریکا برای پاکسازی آشوب درون

بسیاری از قبایل بومی آمریکا بر این باور بودند که بیماری می تواند دلایل ماوراء طبیعی داشته باشد. بنابراین مناسک پاکسازی اغلب برای ایجاد روحیه خوب و از بین بردن اضطراب ها، افکار منفی و انرژی های ناخواسته استفاده می گردد.

رایج ترین مراسم پاکسازی شمنیستی حجامت است که همراه با مناسکی ویژه انجام می گردد. مراسمی که با سوزاندن گیاهان و بخور دادن آن ها در کاسه ای سفالی و پخش کردن دود در اطراف خانه با استفاده از یک پر انجام می گردد. یکی از رایج ترین گیاهانی که برای این کار استفاده می گردد مریم گلی سفید است.

پیشنهاد مطالعه: 3 حرکت کششی ساده برای مبتدیان را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "5 تکنیک درمانی باستانی برای بیماری های سخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 تکنیک درمانی باستانی برای بیماری های سخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید