محبوب ترین مقاصد در ادامه سال

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، با توجه به اینکه تعداد تعطیلات زمستانی تا کنون کم بوده است، پیش بینی می گردد از نیمه دوم بهمن ماه با توجه به تعطیلی های تقویمی، سفر با حجم بیشتری انجام گردد و بیشترین سفرها هم به منطقه ها جنوبی ایران به ویژه جزایر خلیج فارس باشد.

محبوب ترین مقاصد در ادامه سال

وبلاگ سطح دیتا : دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از رشد سفر در سیستان و بلوچستان و چند استان دیگر در هشت ماه نخست سال اطلاع داد و پیش بینی های مسافرت در نیمه دوم زمستان را مطرح نمود.

مصطفی فاطمی، مدیرکل توسعه گردشگری داخلی و دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر درباره گزارش شرایط سفرهای جاده ای داخلی در هشت ماه نخست سال جاری، به ایسنا گفت: در این مدت بعضی از استان ها از جمله سیستان و بلوچستان، بوشهر و ایلام بیشترین رشد حمل و نقل را تجربه نموده اند، درحالی که تعداد سفر و جابه جایی به ترتیب در استان های خراسان رضوی، مازندران و گیلان در بالاترین سطح بوده است. این استان ها همانطور که رشد سفر و حمل و نقل را در هشت ماه نخست سال جاری تجربه نموده اند رشد اقامت هم داشته اند.

او بعلاوه درباره پیش بینی های مربوط به سفر در ماه های به جای مانده سال اظهار کرد: با توجه به اینکه تعداد تعطیلات زمستانی تا کنون کم بوده است، پیش بینی می گردد از نیمه دوم بهمن ماه با توجه به تعطیلی های تقویمی، سفر با حجم بیشتری انجام گردد و بیشترین سفرها هم به منطقه ها جنوبی ایران به ویژه جزایر خلیج فارس باشد. براین اساس و به منظور توزیع جمعیت مسافر متناسب با زیرساخت، به تدریج ظرفیت تحمل شهرها و شهرهای مکمل اعلام می گردد تا مردم با توجه به آن ظرفیت، مقصد سفر و اقامت خود را انتخاب نمایند.

فاطمی بعلاوه گفت: شرایط آب و هوا سال جاری روی سفرها بسیار تاثیر گذاشته است، به گونه ای که در زمستان سال جاری بعضی از منطقه ها که در زمستان مسافر نداشتند، مسیر و مقصد سفر شدند، از جمله کردستان، کرمانشاه و همدان.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ادامه داد: پیش بینی می گردد شرایط آب و هوا کماکان روی سفرهای زمستانی تاثیر داشته باشد و در نیمه دوم این فصل شهرهای غربی و شمال غربی با حجمی از سفرها روبه رو شوند، که در این صورت توزیع مکانی سفرها را تجربه خواهیم کرد. البته اگر هوا سرد گردد، قطعا مسافران به شکل سنتی، شهرهای جنوبی ایران را انتخاب می نمایند.

او این احتمال را مطرح نمود که استقبال از مقاصد جنوبی ایران، ممکن است محدودیت هایی را برای بعضی منطقه ها در جنوب کشور ایجاد کند و اگر تعداد مسافر از ظرفیت تحمل آن منطقه ها بیشتر گردد، از ورود و پذیرش مسافر به آنجا جلوگیری خواهد شد؛ از جمله این منطقه ها که رصد می شوند جزیره هرمز و بنادر جنوبی از جمله گناوه است که معمولا در نیمه دوم زمستان با حجم زیادی از مسافر روبرو می شوند.

مدیر توسعه گردشگری داخلی بعلاوه گفت: در تعطیلات نوروز نیز با توجه به همزمانی با ماه رمضان، با احترام به مناسک و قواعد این ماه، سیاست بخش گردشگری همچنان خدمات رسانی به مسافران همچون نوروز گذشته است.

فاطمی اضافه کرد: ستاد سفر برای رصد آب و هوا با سازمان هواشناسی، که یکی از اعضای ستاد سفر است در هماهنگی است. قطعا گزارش های دقیق تر این سازمان به برنامه ریزی سفر یاری می نماید.

منبع: توریسم آنلاین

به "محبوب ترین مقاصد در ادامه سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوب ترین مقاصد در ادامه سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید