قائم مقامی: شطرنج جذابیت خاصی برایم دارد

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، استاد بزرگ شرنج کشورمان گفت: هر رویداد شطرنج برای من جذاب و از اهمیت بالایی برخوردار است.

قائم مقامی: شطرنج جذابیت خاصی برایم دارد

به گزارش، احسان قائم مقامی، استاد بزرگ شطرنج کشورمان گفت: به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس دانشگاه شهید بهشتی، مسابقه سیمولتانه یا شطرنج هم زمانی تدارک دیده شده است که من افتخار داشتم در خدمت شصت نفر از شطرنج بازان خوب باشم. این شطرنج بازان متشکل از دانشجویان، قهرمانان مختلف دانشگاهی و برخی از اعضای هیئت علمی بودند. خدا را شکر استقبال خوبی از این مسابقه صورت گرفت.

قائم مقامی ادامه داد: اتفاق خوبی که افتاد این بود که از دانشجویان منتخب دانشگاه های مختلف تهران در این مسابقه شرکت کردند که بار فنی مسابقه را بالا می برد.

استاد بزرگ شطرنج کشورمان اضافه نمود: من از سالن برگزاری این مسابقه خاطره بسیار خوبی دارم و رکورد گینس را در این سالن به نام کشور عزیزمان ایران ثبت کردم. امیدوارم از امروز هم خاطره خوبی باقی بماند و روز به یاد ماندنی در خاطر تمام عزیزان شرکت نماینده باشد.

قائم مقامی از جزئیات ثبت رکوردش در گینس گفت: من در این سالن با 631 نفر بازی کردم، که 614 نفر از آن ها، شطرنج باز بودند که رکورد گینس هم با 614 نفر ثبت شد. آن مسابقه 25 ساعت و 15 دقیقه به طول انجامید.

کاپیتان تیم ملی شطرنج توضیح داد: هر رویداد شطرنج برای من، هم جدی و هم جذاب است. فرقی نمی کند، هر مسئولیتی که به من محول می گردد سعی می کنم به بهترین نحو انجام دهم. بیشتر، تاثیرگذاری این گونه رویداد ها برای من اهمیت دارد. امیدوارم برگزاری رویداد های این چنینی به بالا رفتن سطح انگیزه دانشجویان و جوانان کشورمان در عرصه های مختلف و نه فقط شطرنج، یاری کند. من معتقد به این موضوع هستم که باید با امید زندگی نموده و با کوشش در جهت پیشرفت جامعه حرکت کنیم و ان شاءالله همه بتوانیم برای کشوری که لیاقت بالاترین ها را دارد، سبب خیر باشیم.

قائم مقامی درباره تنوع رده سنی شرکت نمایندگان در این مسابقه این طور گفت: از جذابیت های شطرنج، تنوع رده های سنی بازیکنان است، یک فرد نونهال می تواند با یک شطرنج باز باتجربه و با سن بالاتر بازی کند. همین جذابیت ها باعث می گردد شطرنج را بیشتر دوست داشته باشیم. شطرنج به عنوان یک وسیله بسیار خوب می تواند انسان ها را به هم نزدیک کند تا با اندیشه خودمان باعث ایجاد تبادل نظر ها و تعامل های سازنده ای برای جامعه انسانی و بشری شویم.

قائم مقامی ادامه داد: نتیجه مسابقات خیلی مهم نیست و کوشش من برای کسب بهترین نتیجه ممکن است، چرا که فکر می کنم اگر با تمام توان بازی کنم می توانم ملاک و معیار بهتری برای حریفانم باشم و آن ها بتوانند خودشان را برای آینده ای درخشان تر بهتر بسنجند.

قائم مقامی درباره ورود نمایندگان مجلس به برخی عرصه های ورزش و به نتیجه نرسیدن آن در برخی موارد گفت: من فکر می کنم باید نقش خودمان در جامعه را به نحو احسن انجام دهیم، اصلا خوب نیست که برخی نمایندگان مجلس، فراموش می نمایند که باید به نمایندگی از مردم بهترین تاثیر خودشان را در هر لحظه داشته باشند. شاید خیلی بهتر باشد که اول بسنجیم، آیا ورودمان به برخی موضوعات مفید هست یا نه، باید و نباید را آنالیز کنیم تا بتوانیم تاثیرات مثبتی را در جامعه داشته باشیم.

قائم مقامی اضافه نمود: متاسفانه شاهد بوده ایم برخی نمایندگان در مقاطعی ورود غیر ضروری به مسائل داشته اند و این موضوع باعث رنجش خاطر جامعه ورزش شده است که اصلا اتفاق خوبی نیست. امیدوارم در دوره های آینده ببینیم که افراد، متفکر تر و حساب شده تر به موضوعات وارد شده و مطمئن بشوند در مسئله تاثیر منفی نخواهند داشت، به نحوی که کار ها بهتر دنبال بگردد. متاسفانه در دوره گذشته مجلس، ورزش آسیب های زیادی تجربه کرد که خوشایند نیست. ورزش جزء مقوله هایی است که نگاه ویژه ای به آن می گردد و از جمله امکاناتی است که مردم کشورمان به آن دلخوش هستند و با آن زندگی می نمایند.

قائم مقامی با تاکید بر لزوم وارد شدن ارگان های ذیربط در مسائل ورزش گفت: صد در صد ورود ارگان ها به ورزش اجتناب ناپذیر است و نمی توان انکار کرد که این ورود ضروری، احتیاج جامعه ورزش است. باید پرداخته تر به موضوعات وارد بشویم، تا جایی که بتوانیم تاثیر مثبت بگذاریم و سبب خیر بشویم. خیلی جالب نیست اتفاقات این چنینی را ببینیم و مردم در هر محفلی به راحتی و درستی نقد نمایند و نمایندگان پاسخی برای آن نداشته باشند.

قائم مقامی با تاکید بر مشارکتش در انتخابات مجلس گفت: من حتما در انتخابات شرکت می کنم و معتقدم باید با مردم مهربان تر برخورد کنیم.تبادل نظر و ادبیات حاکم در سطح دولت باید رنگ و بوی بهتری بگیرد تا مردم کشور به آینده دلگرم تر باشند، به آینده ای که باید با هم بسازیم.

انتهای پیغام /

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "قائم مقامی: شطرنج جذابیت خاصی برایم دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قائم مقامی: شطرنج جذابیت خاصی برایم دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید