عکس ، این روبات قطع برق را پیش بینی می نماید ، پیشگیری پیش از خاموشی!

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، شرکت انرزا در انتاریو، کانادا درحال ابداع نوعی از روبات است که می تواند وقوع مسائل مربوط به شبکه برق را پیش بینی کند و حتی جلوی قطعی جریان الکتریسیته را بگیرد.

عکس ، این روبات قطع برق را پیش بینی می نماید ، پیشگیری پیش از خاموشی!

به گزارش وبلاگ سطح دیتا و به نقل از وب سایت آی ای، با این روبات دیگر احتیاجی نیست کارگران در محیط های پرخطر حضور داشته باشند و این گونه ایمنی کار افزایش پیدا می نماید.

روبات این شرکت می تواند با یاری پروانه های خود به سمت خطوط برق پرواز کند و به آن بچسبد و با پیش بینی مسائل، از قطع شدن برق جلوگیری کند.

بعلاوه برای مقدار گیری های مورد احتیاج دستگاه، از فناوری هایی مانند دوربین های حرارتی، دوربین های تشخیص عمق و ترکیبی از دوربین های استریوسکوپی استفاده شده است.

این شرکت عنوان نموده که این روبات تازه قادر است، زیرساخت های خراب و مسائل احتمالی آینده شبکه مانند رشد انشعابات بسیار نزدیک به خطوط برق را تشخیص دهد. به این ترتیب می تواند مسائل را پیش از وقوع آنها پیش بینی کند.

بیشتر بخوانید:

  • خالکوبی طلا روی سلول های زنده | ادغام الکترونیک و زیست شناسی

این ابداع بعلاوه از لحاظ هزینه نیز کاملا مقرون به صرف است. انزا البته نخستین راهکار فناورانه قطع برق نیست. در سال 2022، شرکت دولتی شبکه برق چین یک سیستم هوش مصنوعی تازه را معرفی کرد که مسائل برق را تنها در 3 ثانیه حل می کرد، فرآیندی که پیش تر 6 تا 10 ساعت طول می کشید.

منبع: همشهری آنلاین

به "عکس ، این روبات قطع برق را پیش بینی می نماید ، پیشگیری پیش از خاموشی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، این روبات قطع برق را پیش بینی می نماید ، پیشگیری پیش از خاموشی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید